Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Paitsi että sinun teksteistä näkee sokea otsaallaan että koska et osaa perustella omaa kantaasi "vastustajana" niin halveeraat H-a:ta ja perusteena käytät "koska mäkin kyllä kannatan sitä".

JA WOOT! Siis yhteiskunnallisesti merkityksetön asia että oikeudessa ei olla tasa-arvoisia edes enää näennäisesti(koskaanhan siellä ei olla oltukkaan täysin, vaan jotkut saavat aina erityiskohtelua)? Mikä sitten on mielestäsi merkittävä juttu?

No turha sun on alkaa mun perusteluita kaipaamaan. Esitin vain sulle kysymyksen sun alkuperäiseen väittämään missä sanoit että Halla-aho ottaa paljon muuhunkin kantaa ja pyysin linkkejä. Mutta olen kyllä huomannut että tässä ketjussa on sellainen talibaanimeininki että jos joku ei Halla-ahon kannattajaksi käänny niin sitten seuraavaksi mennään henkilökohtaiselle vittuilun tasolle.

Yhteiskunnallinen merkittävä juttu voisi olla vaikka tämän hetkinen lama ja miten siitä selvitään jne jne.

Mutta nyt jätän teidät rauhaan kannattamaan Halla-ahoa ettei tarvitse alkaa mun kuvia seuraavaksi kadulla polttamaan ;) :peace:

http://www.halla-aho.com/scripta/marteliuksen_murheet.html

Mitä jos lukisit vaikka lopusta alkuun? Löytyyhän noita kirjoituksia, se on vaan siitä omasta aktiivisuudesta kiinni. Vissiin väkisin piti päästä jotain kuittaamaan.

edit miksi puhut roduista? Ovatko ihmiset mielestäsi eri rotuisia?

Kyllä täytyy sanoa, että kaikesta huolimatta Jussi Halla-aho vaikuttaa ihan rehellisesti yhden asian mieheltä. Kaikki kirjoitukset mitä scriptasta olen satunnaisesti poiminut näyttävät tavalla tai toisella aina sivuavan maahanmuuttokriittistä ajattelua. Ja onhan se todettu, ettei Jussi Halla-aho vaivaudu puheenvuoroja käyttämään kaupunginvaltuustossakaan (lainkaan). Jussi on tästä kysyttäessä todennut itse, ettei ole (omasta mielestään) hyvä puhuja vaan mielummin kirjoittaa. Lisäksi Halla-aho on todennut, että hän ryhtyi kunnallisvaaliehdokkaaksi lukijakuntansa pyynnöstä (eikä niinkään omien poliittisten ambitioiden kannustamana). Argumentatiivisesti Halla-aho sitoo poliittisen edustuksensa omien sanojensa mukaan siihen, että hänen äänestäjänsä "halusivat ottaa kantaa asiaan (siis ymmärrettävissä yhteen asiaan), joka heitä närästää" ja jotta hänen kannattajillaan olisi "joku ehdokas, jota äänestämällä he (Halla-ahon kannattajat) voivat ottaa kantaa" (nämä sitaatit on poimittu Ajankohtaisesta Kakkosesta pvm 8.9. jossa Jussi oli vieraana). Näiden kommenttien valossa Jussi Halla-aho ei edes näyttäisi pyrkivän väittämään, että hän olisi yleispoliittisesti aktiivinen ja kantaa ottava ihminen, vaan näyttää pikemminkin siltä, ettei hän edes yritä ottaa kantaa juuri muuhun, kuin maahanmuuttoasioihin lisäyksenä tietyillä mausteilla, jotka nekin tuntuvat kumpuavan pääasiasta.

Toki jokaisella poliitikolla on aina enemmän tai vähemmän jokin yksittäinen asia, jonka he kokevat omakseen ja jota he muuta aktiivisemmin ajavat eteenpäin. Nämäkin ihmiset kuitenkin useimmiten ottavat kantaa yhteiskunnallisesti ajankohtaisiin asioihin myös oman kiinnostuksensa ulkopuolella. Jussi Halla-ahon poliittisesta aktiivisuudesta en ole onnistunut samaa päättelemään. Joten kyllä itse näen Halla-ahon vahvasti yhden asian miehenä.

En siis ole Scriptaa plärännyt läpikotaisin, mutta jo otsikkotasolla ja artikkelien sisällön satunnaisella silmäilyllä välittyy vahvasti olettama siitä, että maahanmuutto- ja muukalaisasema ovat mukana lähes joko jutussa.

Kyllä täytyy sanoa, että kaikesta huolimatta Jussi Halla-aho vaikuttaa ihan rehellisesti yhden asian mieheltä. Kaikki kirjoitukset mitä scriptasta olen satunnaisesti poiminut näyttävät tavalla tai toisella aina sivuavan maahanmuuttokriittistä ajattelua. Ja onhan se todettu, ettei Jussi Halla-aho vaivaudu puheenvuoroja käyttämään kaupunginvaltuustossakaan (lainkaan). Jussi on tästä kysyttäessä todennut itse, ettei ole (omasta mielestään) hyvä puhuja vaan mielummin kirjoittaa. Lisäksi Halla-aho on todennut, että hän ryhtyi kunnallisvaaliehdokkaaksi lukijakuntanasa pyynnöstä. Argumentatiivisesti Halla-aho sitoo poliittisen edustuksensa omien sanojensa mukaan siihen, että hänen äänestäjänsä "halusivat ottaa kantaa asiaan (siis ymmärrettävissä yhteen asiaan), joka heitä närästää" ja jotta hänen kannattajillaan olisi "joku ehdokas, jota äänestämällä he (Halla-ahon kannattajat) voivat ottaa kantaa". Näiden kommenttien valossa Jussi Halla-aho ei edes näyttäisi pyrkivän väittämään, että hän olisi poliittisesti aktiivinen ja kantaa ottava ihminen, vaan näyttää pikemminkin siltä, ettei hän edes yritä ottaa kantaa juuri muuhun, kuin maahanmuuttoasioihin lisäyksenä tietyillä mausteilla, jotka nekin tuntuvat kumpuavan pääasiasta.

Toki jokaisella poliitikolla on aina enemmän tai vähemmän jokin yksittäinen asia, jonka he kokevat omakseen ja jota he muuta aktiivisemmin ajavat eteenpäin. Nämäkin ihmiset kuitenkin useimmiten ottavat kantaa yhteiskunnallisesti ajankohtaisiin asioihin myös oman kiinnostuksensa ulkopuolella. Jussi Halla-ahon poliittisesta aktiivisuudesta en ole onnistunut samaa päättelemään. Joten kyllä itse näen Halla-ahon vahvasti yhden asian miehenä.

En siis ole Scriptaa plärännyt läpikotaisin, mutta jo otsikkotasolla ja artikkelien satunnaisella silmäilyllä välittyy vahvasti olettama siitä, että maahanmuutto- ja muukalaisasema ovat mukana lähes joko jutussa.
Ei kukaan ole väittänyt sitä, että maahanmuuttopolitiikka sekä kaikki siihen välittömästi tai välillisesti liittyvät aihepiirit eivät olisi Halla-ahon ykkösteemoja. Sieltä löytyy myös paljon kritiikkiä mm. feminismiä, Venäjää, positiivista erityiskohtelua(ei pelkästään etnisten vähemistöjen mielessä), tulonjakoa yms. kohtaan. Ihmisoikeusteollisuuden ammatillistuminen ja muita vastaavia väitteitä. Tiedät kyllä - OTM - eli yksityiselle soveltumaton ei auskultoinut aines. Pakolaisneuvonta ei liene edellä tarkoitettu yksityinen toimija.

Halla-aho puhuu kuitenkin pääasiassa maahanmuutosta. Sillä ei kuitenkaan ole Halla-ahoa äänestävien kannalta merkitystä, kuinka monella teemalla hän menee vaaleissa läpi. Äänestäjät haluavat vain yhden teeman tai hyväksyvät muiden puutteen. Jos katsot perusdemari/ -keskustalaista n.30-40v kolmen lapsen äiti Riitta Hännikäinen -tyylisiä ehdokkaita - teemat ovat kenties vielä yksipuolisempia. Lapsiperheiden etuudet, nuorison mielenterveyspalvelut yms. Mielestäni olisi kaikkein tärkeintä pyrkiä tieteellisellä argumentoinnilla ampumaan alas näitä halla-ahon perustavanlaatuisia väitteitä humanitaarisen maahanmuuton taloudellisista vaikutuksista. Halla-ahosta ollaan toistuvasti kiinnostuneita pelkästään henkilönä ja tämä haittaa suuresti asioista oikeasti keskustelemista. Ei Halla-aholla olisi kannatusta, elleivät nämä humanitaariseen maahanmuuttoon liittyvät asiat todellisuudessa häiritsisi ketään pääkaupunkiseudulla

Ja sä lupasit linkittää mulle sellaisen kirjoituksen missä ei sivuta sitä aihetta, ja nyt yhtäkkiä mun pitäiskin kaivaa sieltä jutun keskeltä se syvällinen pointti... :)

Äppäpäp... sanoit että etsi kirjoitus jossa ei ole pääaiheena mamut, koska sinä väitit että ne ovat. Minä kerroin sinulle että niissä sivutaan heitä :)

Cavalli-Sforzan vai kenen mukaan? Käsittääkseni Jussi mm. otti asiaan päinvastaista kantaa mm. Embusken ohjelmassa, eikä nämä rotujen tieteellinen tutkimus, esim. psykometria ja 1900-luvun älykkyystutkimus liity varsinaisesti Halla-ahoon mitenkään. Hän toisin sanoen argumentoi täysin muulla pohjalla asiasta, ja nämä rotutohtoripuheet liittyvät enemmänkin lukijan kuin sanojan omiin käsityksiin.

Juu enkä minä puhunut hallasta mitään. Totesin vaan että rotuja on, en väittänyt että ha sitä olisi sanonut... Sen sanoin minä :)

No turha sun on alkaa mun perusteluita kaipaamaan. Esitin vain sulle kysymyksen sun alkuperäiseen väittämään missä sanoit että Halla-aho ottaa paljon muuhunkin kantaa ja pyysin linkkejä.
ja näin tein
Mutta olen kyllä huomannut että tässä ketjussa on sellainen talibaanimeininki että jos joku ei Halla-ahon kannattajaksi käänny niin sitten seuraavaksi mennään henkilökohtaiselle vittuilun tasolle.
olen pahoillani, mutta herätät ihmeellisine johtopäätöksinesi minussa kuvan debiilistä ja lukihäiriöisestä, ajattelin että jos niin ei ole niin hieman provoamalla saisin sinut ehkä tuomaan esille sen normaalin ihmisen lukutaidon ja omaksumisen
Yhteiskunnallinen merkittävä juttu voisi olla vaikka tämän hetkinen lama ja miten siitä selvitään jne jne.
hallis on ottanut kantaa rahan kaivoon heittämiseen sen sijaan että yritettäisiin korjata tilanteita, mutta sehän on vain "neekerijuttua" varmaankin?
Mutta nyt jätän teidät rauhaan kannattamaan Halla-ahoa ettei tarvitse alkaa mun kuvia seuraavaksi kadulla polttamaan ;) :peace:
no, tuota ei tarvitse tältä "puolelta" pelätä :)

Hyvää viikonloppua ja sillain.

Periaatteessa olen, periaatteessa en.

Koripalloa pelaillessa on tullut tutustuttua aika moneen tummaihoiseen kaveriin, eikä ole mitään ongelmaa viettää aikaa heidän kanssaan. Myöskään kadulla vastaan tuleva afrikkalaissyntyinen ei herätä minussa mitääs inhon sekaista tunnetta.

Mutta auta armias, jos tielleni osuu arabi. Tuo kaapupäinen, kiihkeä pommeja räjäyttelevä muslimihomo kierretään aina niin kaukaa kuin mahdollista. Myönnän, että busseissa ja junissa sekä muissakin julkisissa kulkuvälineissä pyrin istumaan mahdollisimman kauas tätä rotua edustavista henkilöistä.

Toinen ärsyttävä "laji" on mannet. Niitä ei vaan voi sietää.

No turha sun on alkaa mun perusteluita kaipaamaan. Esitin vain sulle kysymyksen sun alkuperäiseen väittämään missä sanoit että Halla-aho ottaa paljon muuhunkin kantaa ja pyysin linkkejä. Mutta olen kyllä huomannut että tässä ketjussa on sellainen talibaanimeininki että jos joku ei Halla-ahon kannattajaksi käänny niin sitten seuraavaksi mennään henkilökohtaiselle vittuilun tasolle.

On kyllä kevyttä marttyyriasennettakin liikenteessä. Vaikka osa täällä pyörivistä isäm maan ystävistä saattavatkin käydä välillä kierroksilla niin ei tämä nyt näin vakavaa ole :)

Mites tämä? http://www.halla-aho.com/scripta/ehdotuksia_ampuma-aselain_uudistamiseksi.html

tai tämä? http://www.halla-aho.com/scripta/vihreat_ja_aanestysikarajan_lasku.html

tai http://www.halla-aho.com/scripta/hyvin_lyhyesti_kauhajoesta.html

Toinen vaihtoehto tietysti olisi lukea niitä tekstejä. Suurimmassa osassa on tietysti ainakin viitattu maahanmuuttajiin, mutta en kuvittelisi olevat turhan vaikeata löytää niitä muita teemoja.

Niinkun olavi mäenpää sanoi kun toinen politiikko sanoi että pitää antaa maahanmuuttajien totutella maantapoihin niin mäenpää taisi vastata näin: " mustalaiset on ollut täällä 500 vuotta eivätkä ole vieläkään tottuneet".

En ole itse rasisti, mutta maassa maantavoilla.

Kärsittekö islamfobiasta tässä teidän sairautenne merkit.

Runnymede Trust -ajatushautomon mukaan islamofobian tunnusmerkeiksi voidaan luokitella muun muassa seuraavat piirteet:

1. Islamia pidetään yhtenäisenä ilmiönä, joka on muuttumaton, taantumuksellinen ja paikalleen pysähtynyt.
2. Islamia pidetään erillisenä ja ”toisena”. Islamin arvot eivät ole samanlaisia kuin muiden kulttuurien ja uskontojen, se ei omaksu vaikutteita niistä eikä anna vaikutteita niille.
3. Islamilaista kulttuuria pidetään omaan kulttuuriin verrattuna huonompana tai alempiarvoisena. Islam nähdään raakana, järjettömänä, alkukantaisena ja sukupuolisyrjintää harjoittavana.
4. Islamia pidetään väkivaltaisena, hyökkäävänä, sotaisana, terrorismia tukevana ja valloituksenhaluisena, maailmanvaltaan pyrkivänä uskontona.
5. Islamia pidetään poliittisena aattena, jota käytetään poliittisiin ja sotilaallisiin tarkoituksiin.
6. Koetaan, että islam ei hyväksy arvostelua eikä huumoria, vaan vastaa väkivaltaisesti kaikkeen muualta tulevaan arvosteluun.
7. Vihamielisyyttä islamia kohtaan käytetään oikeutuksena muslimeihin ja islamilaisiin maihin kohdistuvaan syrjintään ja kaiken islamilaisen torjuntaan.
8. Islaminvastaista vihamielisyyttä pidetään luonnollisena ja normaalina asiantilana.

Iranin kommunistisen työväenpuolueen johtaja ja ihmisoikeusaktivisti Maryam Namazie on sanonut puheessaan sananvapauden puolesta, että ”islamofobia ei ole rasismia, koska uskontojen, aatteiden ja uskomusten sekä uskomuksista seuraavien käytäntöjen arvostelu ei ole rasismia.

Omasta mielestä länsimainen media kääntää uskonnon (islamin) arvostelun rasistiseksi.

Jos olet Valkoihoinen,Miespuolinen,Hetero,Kristitty, sinua saa dissata länsimaisen median mukaan.

omasta mielestäni en, olen realisti, mutta vastaan Hippa:n ym kukkahattujen puolesta että olen, niin päästään kaikki helpommalla.

Höpöhöpö :) En minä kukkahattutäti ole, vaikka sinnepäin vähän kallistun. Kaikkea en minäkään siedä tai hyväksy.

Jos vastaan kävelee ulkomaalainen, en heti ajattele hänestä pahaa (mikä on mielestäni yksi rasismin merkki). En ole siis rasisti.

En minäkään hyväksy sitä, että turvapaikanhakija mellastaa täällä minkä kerkeää ja kun tulee käännytys kotiin niin alkaa kauhea itku kuinka se on väärin. En hyväksy sitä, että tullaan sodan jaloista Suomeen jatkamaan anarkiaa ja rikollisuutta. Kyllä pitää osata olla, jos Suomessa haluaa asua.

Maassa maan tavalla tai maasta pois. Moni ulkomaalainen (tai ulkomaalaistaustainen) osaa hienosti olla Suomessa ja siitä syystä en hyväksy sitäkään, että he joutuvat sietämään rasistista kohtelua vain siksi, että joku toinen ei osaa olla. Vaikka prosentuaalisesti maahanmuuttajien/ulkomaalaistaustaisten/pakolaisten joukossa on melko paljon rikollisuutta niin silti suurin osa käyttäytyy juuri niin kuin pitää.

4. Islamia pidetään väkivaltaisena, hyökkäävänä, sotaisana, terrorismia tukevana ja valloituksenhaluisena, maailmanvaltaan pyrkivänä uskontona.
6. Koetaan, että islam ei hyväksy arvostelua eikä huumoria, vaan vastaa väkivaltaisesti kaikkeen muualta tulevaan arvosteluun.
4. Siellä sitä soditaan kuitenkin melko ahkerasti, en tiedä mitä tuohon sanoisi koska ei muissa uskonnoissa saa 72 neitsyttä sun muita palkintoja jos kuolee uskontonsa puolesta.

6. Näinhän se onkin, siellähän riehuttiin jonkun sarjakuvan takia ja hyökättiin suurlähetystöihin. Yleistystä tai ei niin siellä oli suht iso porukka kärventelemässä esim. tanskan lippuja kun heitä arvosteltiin.

Tulevaisuudessa ei tule olemaan uskontoja, sitä odotellessa.

Sähän sanoit, että Halla-ahon tekstit on täynnä virheitä

Sinähän väyrystelet kuin idolisi konsanaan. Tässä kirjoitukseni:

No eipä niitä tarvitse pyöritellä. Herra kirjoittaa paskaa ja varmaan jatkaakin vielä paskan kirjoittamista, koska sillä tavalla saa mehukkaampia juttuja. Jutuiksi ne sitten tietysti vain jäävätkin.

Jonkun asian hyväksymistä, hyvänä pitämistä, asiallisena pitämistä, toivottavaa jne jne.

Jahans! eli "muista pyhittää lepopäiväsi" tarkoittaa, että muista hyväksyä lepopäiväsi. Mutta nyt voin vastata kysymykseesi:

3. Löytyykö Islamiin liittyvästä teologisesta kirjallisuudesta mielestäsi lapsiavioliiton ja seksin harrastaminen näiden lapsimorsiamien kanssa pyhittävä kohta?

Islamin ja Bukharin Hadithkokoelmista löytyy maininta, jonka mukaan Muhammed ja Aisha aloittivat aviollisen elämän, kun Aisha oli 9-vuotias. Osa muslimeista pitää näitä kokoelmia arvossaan. Näissä kokoelmissa ei taideta ottaa kantaa siihen, oliko asia hyväksyttävää vai ei.

Palataan asiaan sitten kun itse hoidat oman osuutesi.

Luet vain alkuperäisen väitteeni hieman tarkemmin, niin osuuteni on siinä...
Herra kirjoittaa paskaa ja varmaan jatkaakin vielä paskan kirjoittamista, koska sillä tavalla saa mehukkaampia juttuja.

e: ja tuolla toisessa ketjussahan jo esitin kohdan, missä osoitat selvää väheksyntää ja ylimielisyyttä.

Nyt kun mietin, että sinuun upposivat kuin vanhaan mummoon "uutiset" Hamasin järjestämistä pedofiilihäistä ja Halla-ahon deduktiiviset päättelyt, niin eipä ihme, jos tällainenkin virheellinen käsitys on sinulle syntynyt...

Back
Ylös Bottom