Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Ruoka vai "mömmöt"

Eli nytte olen alotellut salilla käymisen tässä pari kuukautta sitten ja kaverini kanssa ostettiin tommoset valmispalkkaripussit. Nyt ollaan siirtymässä isompiin paketteihin ja erilaisiin tuotteisiin mutta tulee hieman sanomista tuolta naisväeltä ja isännältä että ihan yhtä hyvin tulee tarpeelliset ravintoaineet oikeanlaisesta ruuasta ja sanovat että rahat menee hukkaan. Miten siis on kannattaako aloittelijan pysyä vielä ihan perus sapuskassa vai ostaa jonkinlaista palkkaria?

Mikä palkkari mahtaa olla hinta/laatusuhteeltaan parasta? Ostin ensimmäiseksi palkkariksi Reco2:n, mutta 26€/1,1kg hinta tuntuu aika suolaiselta, eli onko suosituksia halvemmasta palkkarista?

Mikä palkkari mahtaa olla hinta/laatusuhteeltaan parasta? Ostin ensimmäiseksi palkkariksi Reco2:n, mutta 26€/1,1kg hinta tuntuu aika suolaiselta, eli onko suosituksia halvemmasta palkkarista?

Tilaat jostakin nettikaupasta ison määrän perusheraa ja -maltoa paljousalennuksella ja sekoittelet niistä pitkän ajan palkkarit :) Halutessaan voi maustaa kaakaolla tai funlightilla ja lisäyksiä voi tehdä esim. kreatiinilla ja glutamiinilla oman maun mukaan, mutta ihan noilla heralla ja maltollakin pärjää.

Mulla on kyllä aikamoinen ongelma.. En tiedä mitä tässä pitäisi syödä, mutta rahka ei kertakaikkiaan mene alas. Olen sekoitellut siihen vaikka mitä, mutta aina tulee "paskaolo" kun olen vetänyt satsin naamaan. Syömisen pitäisi olla kivaa eikä tuskaa :jahas:

Raejuustoa en myöskään voi syödä (paitsi with ruoka), joten jääkö tonnikala minun ainoaksi proteiini lähteeksi (vaivattomin?)? (Tonnikala on muuten ihan pirun hyvää!). Jos syön tonnikalaa usein, niin tuleeko minusta loppuen lopuksi "radioaktiivinen" jne.? :kuola:

syöppä jauhelihaa? :)

Mulla on kyllä aikamoinen ongelma.. En tiedä mitä tässä pitäisi syödä, mutta rahka ei kertakaikkiaan mene alas. Olen sekoitellut siihen vaikka mitä, mutta aina tulee "paskaolo" kun olen vetänyt satsin naamaan. Syömisen pitäisi olla kivaa eikä tuskaa :jahas:

Raejuustoa en myöskään voi syödä (paitsi with ruoka), joten jääkö tonnikala minun ainoaksi proteiini lähteeksi (vaivattomin?)? (Tonnikala on muuten ihan pirun hyvää!). Jos syön tonnikalaa usein, niin tuleeko minusta loppuen lopuksi "radioaktiivinen" jne.? :kuola:

Hyviä proteiinin lähteitähän on vaikka millä mitalla! Esimerkiksi kaikki lihavalmisteet, liha ja liharuoat (nauta, kana, kala, kalkkuna, lammas, sika), kananmuna, äyriäiset, palkokasvit ja maitotuotteitakin on vaikka millä mitalla ja kaikkea löytyy vähärasvaisena. (esim juusto 5% rasvaa 1/3 painosta proteiinia.)

Tee siitä rahkasta pirtelöä laittamalla kourallinen marjoja sekaan ja sitten maitoa silleen että tulee sopivan juotavaa ja sitten tehosekoittimella sekasin.

Sitte on vielä se, että on olemassa rahkaa ja sitten on olemassa ehrmannia ja XTRA:aa.. Mitään muuta en itekkää ilkeä syödä ku tuota ehramia joko omalla merkillään tai sitten XTRA:lle pakattuna isommassa purkissa. Valiot sun muut on ku laastia.

Sitte vielä se, että miljuuna muutakin valkuaisenlähdettä löytyy, kuten edellä jo lueteltu.

mä oon käyttänyt palautukseen tällä hetkellä pro gaineria, koska haluan samalla myös lisätä massaa.
Mitä mieltä ootte tuotteesta, onko kokemuksia?

Proteiineja ja hiilihydraatteja suhteessa 1:1.
Eli hiilareita saa hyvinki palautumiseen ja proteiinit männöö lihasten murkinaksi.

Jauheliha on aika vaivalloista ku aina pitäisi paistaa. Täytyy mennä kauppaan kai kattelemaan mitä sieltä löytyy :dance2:

Paistapa kerralla useita kiloja jauhelihaa ja pakkaa ne sopivankokoisiin annosmuovipusseihin, sieltä vaan laitat päivän satsit esim. edellisenä iltana jääkaappiin sulamaan.:)

Paistapa kerralla useita kiloja jauhelihaa ja pakkaa ne sopivankokoisiin annosmuovipusseihin, sieltä vaan laitat päivän satsit esim. edellisenä iltana jääkaappiin sulamaan.:)

Siinähän oli hyvä kikka. Menenpäs tänään katselemaan paljonko; Jauheliha naudanpaisti, 5 % rasvaamaksaa. Tänks, jauhelia on nimittäin ihan älyttömän hyvää :pano:

kertokaa jokin halpa ja terveellinen "pieni naposteltava" aterioiden välillä.
Monesti meinaa tulla ateridoiden välillä nälkä vaikka ruualla syönkin mahan täyteen. Niin jokin pieni, terveellinen ja halpa välipala olisi kiva.
Rahkat ja hedelmät on "syöty loppuun" että niihin on jo vähän kyllästynyt.

Onko kellään kokemusta Leaderin 100% Creatine Pyrvatesta, että mihin ois hyvä sekoittaa kun maku veden kannsa on mitä on :down: Voiko laittaa prode90:sen sekaan kun otan sitä annoksen 30-45min ennen treeniä ja tuo pyrvate pitäis ottaa ohjeen mukaan 45 min ennen treeniä, vai imeytyykö liian hitaasti tuon kanssa ???

Esimerkiksi Mass tarjoaa 5 kilogrammaa palautusjuomaa, jossa mukana myös kreatiini, hitaat & nopeat hiilarit ja glutamiini, leusiini, hintaan 49 euroa.

(Mass Recovery, googlella löytyy)

Itselläni tämä käytössä, välipalana meneekin sitten saman valmistajan whey pelkästään. (Lisäproteiinina, 40-60g, ilman turhia hiilareita)

mä oon käyttänyt palautukseen tällä hetkellä pro gaineria, koska haluan samalla myös lisätä massaa.
Mitä mieltä ootte tuotteesta, onko kokemuksia?

Proteiineja ja hiilihydraatteja suhteessa 1:1.
Eli hiilareita saa hyvinki palautumiseen ja proteiinit männöö lihasten murkinaksi.
Palkkari on aika pieni osa (ainakin toivottavasti) sun ruokavaliota. Jos massaa haluat niin se muu ruokailu on "hieman" tärkeämpi eli kokonaisuus ratkaisee.

Luin jostain että aikuisen kuitu suositus on 30-35g vuorokaudessa ja rupesin kattelemaan omaa syömistäni ja huomasin että saan hädin tuskin 10g kasaan päivässä, mikä varmasti selittää sen että suolisto ei toimi ehkä niin hyvin kun se voisi. Eli kysymys onkin miten tollasen 20-30g saa kasaan kuituja dietillä?

Back
Ylös Bottom