Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mun kysymys menis varmaan myös lakipuolelle, mutta kysyn nyt ekaks täältä:

Nykyisessä asunnon 10Mbit nettimaksu 24,90€, ku on määräaikainen soppari. No, ollaan muuttamassa, ja meille väitetään, että joudutaan maksaa loppuaika sopimuksesta täyttä hintaa, koska tarjous oli osoitekohtainen - EI kuitenkaan voida siltikään irtisanoa sopimusta. Eikö mulla muka ole nyt perustetta IRTISANOA sopimusta, koska hinta nousee, jos ne ei suostu laskee hintaa samaan kun aiemmin? :curs:

Tarkistin Soneran sivuilta, ja niiden mukaan uuteen osoitteeseen pitäs saada tarjouksella 27,90€/kk kun on sama nopeus. Mun mielestä niiden pitäs vähintään tolla hinnalla antaa. Broidilla oli sama tilanne ja sille kyl sanottiin asiakaspalvelusta, että on peruste irtisanoa sopimus, kun uuteen osoitteeseen ei voida tarjota samalla hinnalla voimassa olevaa sopimusta. Mietin vaan mitä sanon sille naiselle soneralta, kun se soittaa uudestaan..

Mun kysymys menis varmaan myös lakipuolelle, mutta kysyn nyt ekaks täältä:

Nykyisessä asunnon 10Mbit nettimaksu 24,90€, ku on määräaikainen soppari. No, ollaan muuttamassa, ja meille väitetään, että joudutaan maksaa loppuaika sopimuksesta täyttä hintaa, koska tarjous oli osoitekohtainen - EI kuitenkaan voida siltikään irtisanoa sopimusta. Eikö mulla muka ole nyt perustetta IRTISANOA sopimusta, koska hinta nousee, jos ne ei suostu laskee hintaa samaan kun aiemmin? :curs:

Tarkistin Soneran sivuilta, ja niiden mukaan uuteen osoitteeseen pitäs saada tarjouksella 27,90€/kk kun on sama nopeus. Mun mielestä niiden pitäs vähintään tolla hinnalla antaa. Broidilla oli sama tilanne ja sille kyl sanottiin asiakaspalvelusta, että on peruste irtisanoa sopimus, kun uuteen osoitteeseen ei voida tarjota samalla hinnalla voimassa olevaa sopimusta. Mietin vaan mitä sanon sille naiselle soneralta, kun se soittaa uudestaan..

Itse sain purettua Welhon kaapelinetti sopparin, mihin olin sitoutunut kahdeksi vuodeksi ja en tarvinnut sitä koska muutin ja uudessa osoitteessa ei ollut kaapelia (ei toimi ja muuta heillä ei ollut tarjota tilalle). Jouduin maksamaan sopimusrikkomusmaksun jotain 100e.

Normivahvuinen (~13 %) punkkupullo vastaa noin kuutta alkoholiannosta (= keskiolutpullollista).

Tämä selvä, kiitoksia. Seuraavaksi joku termodynamiikan/lämpöjuttujen opiskelija vois laskea kauanko oluttölkkiä voi pitää pakastimessa ennen kuin se jäätyy? Eli jos tölkki otetaan huoneen lämmöstä +23 astetta, laitetaan pakastimeen -22 astetta, ja oletetaan, että olut käyttäytyy kuten vesi (ei huomioida alkoholin vaikutusta), kauanko kestää, että tölkin sisältö olis noin +2...4 asteista? Ei varmaan ole edes kauheen vaikea laskea, mutta itse en lämmönsiirön opiskelusta ollu kovin innoissani, enkä jaksa kaivaa kirjojakaan mistän :hyvä:

Kiesus. Ehkä sen viinin sitten lotasee nopeammin.
Tämä, ja se alkoholi myös pääsee verenkiertoon nopeammin, koska siinä kuudessa oluessa nesteen kokonaismäärä on suurempi.

edit: Static, onko sulla joku kännin optimointi -projekti menossa siellä, vai mistä näitä kysymyksiä oikein tulee? :D

Tämä, ja se alkoholi myös pääsee verenkiertoon nopeammin, koska siinä kuudessa oluessa nesteen kokonaismäärä on suurempi.

edit: Static, onko sulla joku kännin optimointi -projekti menossa siellä, vai mistä näitä kysymyksiä oikein tulee? :D

Ihan vaan mökki viikonloppua tiedossa.. Maailma on erilainen insinöörin silmin tai jotain:D

No ei ole kaksista insinöörimatikan prosenttilasku, joku muukin on jäänyt opiskelematta kuin lämmönsiirto.

Me laskettiin noita alkoholimääriä jo yläasteella :D

Tämä selvä, kiitoksia. Seuraavaksi joku termodynamiikan/lämpöjuttujen opiskelija vois laskea kauanko oluttölkkiä voi pitää pakastimessa ennen kuin se jäätyy? Eli jos tölkki otetaan huoneen lämmöstä +23 astetta, laitetaan pakastimeen -22 astetta, ja oletetaan, että olut käyttäytyy kuten vesi (ei huomioida alkoholin vaikutusta), kauanko kestää, että tölkin sisältö olis noin +2...4 asteista? Ei varmaan ole edes kauheen vaikea laskea, mutta itse en lämmönsiirön opiskelusta ollu kovin innoissani, enkä jaksa kaivaa kirjojakaan mistän :hyvä:

Sori, nyt ei oo laskettua faktaa, vaan empiriaa.

Sisätilan +22C:stä -18C pakkaseen, niin olut on riittävän viileä tunnissa. Näin siis tölkissä.

Tunnin aikamäärettäkin voi hämärtää :)

Purat KTM SMC:n rungosta irti katteet, tankin, ketjun, lokasuojan ja valutat öljyt+nesteet ulos samalla, kun lämmität puusaunaa ja paistat uunissa 550g Hornet siipipaloja, niin olut on riittävän kylmä kun loppujen lopuksi saat saunan kuumaksi :D

Olenkin niin kunnollinen nykyään, että juon viinejä vissyn kanssa (humaltumishakuisissa kekkereissä jne., ruoan kanssa ei sotketa. Noilla kuuden euron valkkareilla ei yleensä ole sitä pilaantumisvaaraa).

Sori, nyt ei oo laskettua faktaa, vaan empiriaa.

Sisätilan +22C:stä -18C pakkaseen, niin olut on riittävän viileä tunnissa. Näin siis tölkissä.

Tunnin aikamäärettäkin voi hämärtää :)

Purat KTM SMC:n rungosta irti katteet, tankin, ketjun, lokasuojan ja valutat öljyt+nesteet ulos samalla, kun lämmität puusaunaa ja paistat uunissa 550g Hornet siipipaloja, niin olut on riittävän kylmä kun loppujen lopuksi saat saunan kuumaksi :D

Hemmetti taitaa tulla kallis viikonloppu, kun on viel lähettävä ostamaan kotari ja hornetteja :D

Wendy: kyllä mäkin jotain osaan laskee, mut oon vaan laiska.. seli seli:)

Olenkin niin kunnollinen nykyään, että juon viinejä vissyn kanssa (humaltumishakuisissa kekkereissä jne., ruoan kanssa ei sotketa. Noilla kuuden euron valkkareilla ei yleensä ole sitä pilaantumisvaaraa).

Kuuden euron valkkarissa on muuten tyypillisesti vähemmän prosentteja kuin tuossa esimerkilaskun punaviinissä, joten menee vielä lähemmäksi sitä kuutta keskaria.
Sanoisin "etikettilukutuntumalta":
punkku 11-14
valkku 9-12

-k

Uusimmassa Veikkaajassa oli juttu Teemu Wirkkalasta. Jutussa mainittiin, että sairaus vei Teemulta lapsena hiukset päästä. Olisiko jollain tietoa, että mistä sairaudesta on kyse?

Kiinassa käydessä vastaan tuli noin 3 eri pistoketyyppiä..

Ja suurin osa suomeen tulevasta kodinelektroniikasta taitaa olla jo Kiinassa valmistettua, tai ainakin kohta. Paketissahan lukee yleensä valmistuttajan maa, esim. Saksa, mutta todellisuudessa tulevat jostain ihan muualta, koska isoilla yrityksillä on nykyään isot tehtaat Kiinassa halvempien kustannuksien vuoksi. Vähän harhaan johtavaa. Noista Kiinalaisista koneista menee varmaan 1/2-1/5 -osa takuuseen ja jos avaa jonkun koneen, niin huomaa ne paukkulankaviritelmät minkä takia ne on halvempia kuin oikeat enemmän maksavat laatutuotteet. Kiinalaisissa laitteissa on säästetty ja korvattu monia tärkeitä metallisia osia muovilla, jotka kuumetessaan ajan myötä haurastuvat tai sulavat, eli käyttöikä on lyhyempi.

Tilaako joku vielä soittoääniä puhelimiin? Ainakin pirusti mainostetaan mutta miksi tilais kun kaikissa luureissa on mini-usb kyljessä...

^ Löytyyhän noitakin vatipäitä ilmeisesti vieläkin. Etenkin vanhemmat ihmiset luultavasti ketkä ei hallitse koneen käyttöä edes siten että laittaisi usb-johdon koneeseen ja siirtäisi kappaleen suoraan puhelimen kovolle. Tosin kuluttavathan ihmiset ehkä jopa vitusti turhempaankin, joten who are we to judge.

Back
Ylös Bottom