Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Koska tämän teit? Jos kyseessä on juuri perustettava firma joka hakee rahoitusta vaikkapa käyttöpääomaan/kone investointiin niin kyllä sitä saa melkoset liiketoimintasuunnitelmat tehdä. Kaikki on tottakai tapauskohtaista mutta jos tilanne on se että käytännössä varaton just perustettava firma hakee rahotusta ja varsinkin jos kohteena on joku muu kuin kiinteistö ja/tai laina on vakuudeton, on homma stanan vaikeeta jos luottotiedot on kuralla.

Toimitilan osto taas on sitten toinen juttu, pankki lätkäs vakuusarvoksi ~70% mutta ilmeisesti olet joko ostanut halvalla arvokkaamman tilan tai sitten kyse on muuten hemmetin pienestä hankinnasta kun pankki on antanut 30% ITV:n (ilman turvaavaa vakuutta).

2006.

Ostin toimitilan 50k€ ja arviot kyseisen tontin ja rakennuksen arvosta on olleet järjestään yli 100k€.
Tästä johtuen pankki ilmeisesti ei kysellyt minkäänlaisia vakuuksia.
Ps. Syntynyt olen 1989.

Kohta Ultimecia tai joku muu alan harrastaja tulee varmasti antamaan asiantuntevampia neuvoja, mutta itse olen ihan vaan vaihtanut lankaa ja jatkanut kutomista. Lankojen päät olen jälkikäteen pujotellut nurjalle puolelle, mutta solmuja en ole tehnyt.

Tänks mään! Tällä tavallahan saan vaihdeltua sitten väriäkin tekeleissäni. Ihan uudet mahdollisuudet avautuvat silmieni edessä...:hyper:

Mistä johtuu, että joskus forkkujen/hauiksen seutu tuntuu tosi voimattomalta ja pakottaa hieman. tälläistä ei oo ikinä esim selässä tai jaloissa..

Mutta mullakin oli kysymys: kun neuloessa loppuu lanka kesken ja pitää siirtyä seuraavaan kerään, niin kuinka tämä siirtymä saadaan siististi aikaiseksi? Tähän mennessä olen vain kylmästi solminut langat, mutta kyllä siitä jää aika ikävä möykky neulepintaan. Ei sillä etteikö se epätasainen ja möykkyinen olisi muutenkin... Ja sitten vielä puretusta työstä: riittääkö langan kastelu ja roikotus suoristamaan kikkaran langan?

Mitäs olet oikein neulomassa? Kappaleen reunassa on ihan hyvä vaihtaa, tai jos teet sukkaa tai lapasta niin Wendyn neuvomalla tavalla. Langat kuuluu pääteellä muutenkin, ei niitä kannata jättää sinne nurjalle roikkumaan. Itse suosin tätä langanjatkamistapaa ohuilla langoilla, paksuista en tee mutta osaan niissäkin päteä :D

Kohta Ultimecia tai joku muu alan harrastaja tulee varmasti antamaan asiantuntevampia neuvoja, mutta itse olen ihan vaan vaihtanut lankaa ja jatkanut kutomista. Lankojen päät olen jälkikäteen pujotellut nurjalle puolelle, mutta solmuja en ole tehnyt.

Varsinainen asiantuntija :D. Solmuja en suosittele minäkään.

Tänks mään! Tällä tavallahan saan vaihdeltua sitten väriäkin tekeleissäni. Ihan uudet mahdollisuudet avautuvat silmieni edessä...:hyper:

Nyt kyllä ihan oikeasti kiinnostaa, että mitä olet oikein neulonut. Kaikenlaisia simppeleitä vinkkejä eri työvaiheisiin on muuten Käspaikassa, ja jos harrastat muutenkin niin tervetuloa Ravelryyn (ilmainen, mutta rekisteröitymisen vaativa ohje-, vinkki- ja tietopankki, jossa on jokaiselle mahdolliselle asialle asiasta ja sen sivusta oma ryhmä ja keskustelupalsta).

Mistä johtuu, että joskus forkkujen/hauiksen seutu tuntuu tosi voimattomalta ja pakottaa hieman. tälläistä ei oo ikinä esim selässä tai jaloissa..
Et treenaa selkää ja jalkoja tarpeeks kovaa :rolleyes:

Ei vaan, jotkut lihakset vaan jumittuu herkemmin kuin toiset. Johtunee geeneistä mitkä lihakset itse kullakin jumittuu ja mitenkä herkästi.

Ei siitä aina sitä rinkulaa tule. Mutta tuskin kannattaa stressata.. Sullako se luomikin repes?:D Nuo nyt on sellaisia asioita ettei niissä stressaaminen mitään auta, jos tulee niin tulee.;)

Joo, mä oon luomityttö. ;) Se on nyt ihan ok eikä siinä.

Mut borrelioosi kuulostaa sen verran vittumaiselta, että olisin enemmän huolissani. Lääkärituttua oon asian tiimoilta vaivannut ja se väittää että siihen tulisi punainen ihottuma, tosin eipä mulla noita muitakaan oireita, kuten flunssaa tms. ole ollut, joten ehkä häly on väärä.

Et treenaa selkää ja jalkoja tarpeeks kovaa :rolleyes:

Ei vaan, jotkut lihakset vaan jumittuu herkemmin kuin toiset. Johtunee geeneistä mitkä lihakset itse kullakin jumittuu ja mitenkä herkästi.

Hmm, jumittuu. Tämä tuntemus ei ole mitenkään verrannollinen treenin kovuuteen/määrään. Josku saattaa vaan aamulla herätessä olla käsi voimaton ja se jatkuu iltaan asti. Voiskoha tähä alkaa syytä metästää huonosta syömisestä, hermoista, jonkun ravintoaineen puutteesta. Helvt, turha miettiä, kun ei se elämää haittaa :D

Mitäs olet oikein neulomassa? Kappaleen reunassa on ihan hyvä vaihtaa, tai jos teet sukkaa tai lapasta niin Wendyn neuvomalla tavalla. Langat kuuluu pääteellä muutenkin, ei niitä kannata jättää sinne nurjalle roikkumaan. Itse suosin tätä langanjatkamistapaa ohuilla langoilla, paksuista en tee mutta osaan niissäkin päteä :D

Solmuja en suosittele minäkään.

Nyt kyllä ihan oikeasti kiinnostaa, että mitä olet oikein neulonut. Kaikenlaisia simppeleitä vinkkejä eri työvaiheisiin on muuten Käspaikassa, ja jos harrastat muutenkin niin tervetuloa Ravelryyn (ilmainen, mutta rekisteröitymisen vaativa ohje-, vinkki- ja tietopankki, jossa on jokaiselle mahdolliselle asialle asiasta ja sen sivusta oma ryhmä ja keskustelupalsta).

Paksut langat kyllä kuumottelevat kovasti ja purku-uhan alla on lähemmäs puolisenttiä paksua Mamboa tai Sambaa (muistaakseni joku sellainen oli nimi. En haluaisi heittää pois kun valmistus kuulemma on lopetettu). Olen aivan aloittelija, juuri sellainen joka repii hiuksiaan kantapäiden takia, eli mitään suureellista ei täällä tapahdu. Ei sormikkaita eikä vielä hameita -kyllä, olen kyylännyt blogiasi. Nyt tavoitteena on päähän sopiva tuubinmuotoinen huivi pakkasten suojaksi ja huovutettavasta langasta kauluri joka kiinnitettäisiin edestä hakasilla. Tuubissa tuskin menee miljoonaa vuotta, mutta kauluri voikin olla kinkkisempi jos huovutus kutistaa kovin.

Kiitos vinkeistä ja sivustoista. Tulee tarpeeseen kun aina ei kehtaa soittaa äidiltä apua.

nyt en luota omiin laskutaitoihini mutta eräissä pääsykokeissa oli kyseinen kysymys:
jos henkilö A tekee työn 12 tuntiin ja B 8 tuntiin niin kauanko kestää kun he tekevät sen yhdessä? Itse sain vastaukseksi 4,8h mutta en ole ihan satavarma miten se piti laskea :)

nyt en luota omiin laskutaitoihini mutta eräissä pääsykokeissa oli kyseinen kysymys:
jos henkilö A tekee työn 12 tuntiin ja B 8 tuntiin niin kauanko kestää kun he tekevät sen yhdessä? Itse sain vastaukseksi 4,8h mutta en ole ihan satavarma miten se piti laskea :)
Eihän tota oikeastaan voi noilla tiedoilla mitenkään yksiselitteisesti laskea. Mutta jos ajatellaan, että A:n ja B:n työpanoksen voi laskea yhteen, niin sitten vastauksesi on oikea. Eli Ajatellaan vaikka, että A tekee yhden yksikön työtä tunnissa. Tällöin työtä pitää tehdä 12 yksikköä, ja B tekee 12/8 = 1,5 yksikköä työtä tunnissa. Eli yhdessä A ja B tekevät 1 + 1,5 = 2,5 yksikköä tunnissa, joten heillä kuluu aikaa 12 yksikön tekemiseen 12/2,5 =4,8 tuntia.

Pitääkö nykyiset pakastimet sellaista suhisevaa tai aivan kuin vesi kiehuisi pienellä teholla ääntä? Ostin uuden pakastimen ja onhan se hiljaisempi kuin edellinen 21 vuotta vanha mutta tuo ääni kompuran surinan lisäksi on jännä.

Olin tässä pari viikkoa lomautettuna ja täyttelin tuota päivärahahakemusta ja sieltä löytyy kohta että oletko saanut työmarkkinatukea tai peruspäivärahaa? Onko niistä jompikumpi sama kuin työttömyyskorvaus? Sitä olen saanut joskus muinoin muutamalta viikolta.

Pitääkö nykyiset pakastimet sellaista suhisevaa tai aivan kuin vesi kiehuisi pienellä teholla ääntä? Ostin uuden pakastimen ja onhan se hiljaisempi kuin edellinen 21 vuotta vanha mutta tuo ääni kompuran surinan lisäksi on jännä.

Pitävät ainakin täällä.

Oma kysymys: ovatko vaatekaupat yleensä viikonloppuisin auki ruotsissa?

Olin tässä pari viikkoa lomautettuna ja täyttelin tuota päivärahahakemusta ja sieltä löytyy kohta että oletko saanut työmarkkinatukea tai peruspäivärahaa? Onko niistä jompikumpi sama kuin työttömyyskorvaus? Sitä olen saanut joskus muinoin muutamalta viikolta.
Täyttelin tuossa viime viikolla samaa lappusta, ja kysyin tuosta kohdasta metalliliiton toimistolta jonne sen lappusen palautinkin.. Olin siis saanut molempia pari vuotta sitten, mutta sillä kuulema "ei oikeestaan ollu väliä", joten sain laittaa rastin kohtaan "en". Kysypä sieltä mihin palautat.. :rolleyes:

Oma kysymys on tämä: Miten pakkislaiset tulkitsevat uuden lain, jonka mukaan EU-maissa lähetetyt tekstarit saavat maksaa enintään 0,12e/kpl, kun heinäkuun alussa tuli voimaan se uusi hintakatto? Soittelin tuossa omalle operaattorille, ja juttelin parinkin ihmisen kanssa, joista toinen lupasi soittaa "kohta" takaisin. Jos menen toiseen EU-maahan ja lähetän sieltä viestin Suomeen suomalaiselle operaattorille, niin silloin se ainakin maksaa sen 12 senttiä. Mutta jos lähetän Suomesta toiseen EU-maahan, toisen maan operaattorille, niin entäs sitten? Itse kyllä tulkitsisin että sen samat 12 senttiä.. Vai??? Katellaan nyt soittaako poika takasin vaiko ei.. mennyt jo tovi..:D

Pitävät ainakin täällä.

Oma kysymys: ovatko vaatekaupat yleensä viikonloppuisin auki ruotsissa?

Totta helvetissä, miten ruotsin hinttaripopulaatio muuten pärjäis ilman 24/7 H&M myymälöitään.
1000024418.jpg

Kuinka saan kätevimmin kuulumaan kannettavan radion sellaisessa paikassa jossa kuuluvuus on huono? Antennin pidentäminen katon rajaan auttaisi ilmeisesti tähän (radio kuuluu hyvin jos sitä pitää pään yläpuolella melkein katossa) mutta miten helpointa toteuttaa? Joku rautalanka viritelmä? Tila on sellainen että ulkonäöllä ei ole niin väliä.

Kuinka saan kätevimmin kuulumaan kannettavan radion sellaisessa paikassa jossa kuuluvuus on huono? Antennin pidentäminen katon rajaan auttaisi ilmeisesti tähän (radio kuuluu hyvin jos sitä pitää pään yläpuolella melkein katossa) mutta miten helpointa toteuttaa? Joku rautalanka viritelmä? Tila on sellainen että ulkonäöllä ei ole niin väliä.

Jos siellä on vesipatterit niin laittaa antennin kiinni sellaiseen.

Back
Ylös Bottom