Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Onneksi olkoon kouluun päässeille. Sain 14p kun 18 pisteellä olisi päässyt sisään. Haastattelusta ja psykologisesta molemmista vain 1p?? Onko kellään tietoa mitkä noissa on arvosteluperiaatteet, kun ei ne oma mielestä nyt NOIN huonosti menneet? Muista tuli hyviä pisteitä. Miten voisi petrata noissa kahdessa osiossa?

Onneksi olkoon kouluun päässeille. Sain 14p kun 18 pisteellä olisi päässyt sisään. Haastattelusta ja psykologisesta molemmista vain 1p?? Onko kellään tietoa mitkä noissa on arvosteluperiaatteet, kun ei ne oma mielestä nyt NOIN huonosti menneet? Muista tuli hyviä pisteitä. Miten voisi petrata noissa kahdessa osiossa?

Moikka! Mulla on vähän sellainen fiilis että mainitsemasi osatestit voivat olla juuri ne joissa on kaikesta vaikeinta petrata. Niissä kun ei oikein tiedä mitkä ovat ne "oikeat" vastaukset. Ja esim. haastattelussa vaikuttaa myös se MITEN asiat sanot, eikä ainostaan MITÄ sanot. Oma haastattelu meni mielestäni AIVAN penkin alle, kun heti jälkeenpäin ajattelin miten mä asioita ilmaisin. En siinä tilanteessa ollut ollenkaan oma itseni, mikä tietysti harmittaa. Mutta... näköjään sain siinä kuitenkin sanottua sen verran järkeviä asioita että pistemäärä riitti sisäänpääsyyn.

Joka tapauksessa, mielestäni paras vinkki on: Älä ajattele mitä LUULET niiden haluavan kuulla/tietää, vaan ole 100% oma itsesi.

Onnea ensi vuoden valmisteluihin ja kokeisiin!

YEAH!!!!

Soitin POLAMK:iin heti aamulla 08:00 jälkeen. Taas joku kiltti nainen kertoi hyviä uutisia. Iltapäivällä tuli postia, ja myös kirjeeni koulusta. Pääsin sisään, 10.8 kurssi alkaa! Nyt on vaan niin mahtava fiilis. En osa edes selittää. :)

Aine 5/5
Tiivistelmä 3/3
Kirjallinen koe 3/3
Kuulostelu 4/5
Kieli 8/8
..ne muut mä en muista..

G15 Here i come!!!

Onneksi olkoon muille pääseille, tavataan Hervannassa!!

YEAH!!!!

Soitin POLAMK:iin heti aamulla 08:00 jälkeen. Taas joku kiltti nainen kertoi hyviä uutisia. Iltapäivällä tuli postia, ja myös kirjeeni koulusta. Pääsin sisään, 10.8 kurssi alkaa! Nyt on vaan niin mahtava fiilis. En osa edes selittää. :)

Aine 5/5
Tiivistelmä 3/3
Kirjallinen koe 3/3
Kuulostelu 4/5
Kieli 8/8
..ne muut mä en muista..

G15 Here i come!!!

Onneksi olkoon muille pääseille, tavataan Hervannassa!!

Snyggt jobbat Matti!

Jag kom oxå in :dance: ...så vi ses i höst! :rock:
Jag försöker komma på vem du är... matti111... Vi var ju båda två i Vasa på skede II...
Vet du vem jag är, ifall jag tipsar dej om att jag tidigare haft ett annat "alias" här på Pakkotoisto?

En tiedä varsinaisista arvosteluperiaatteista, mutta se on kyllä käsittämätöntä että haastattelu voi mennä noin "huonosti"! En nyt ole varma, mutta olikohan se niin, että 0p ja haastattelu tehdään uusiksi uusilla haastattelijoilla?? Sillä on uskomattoman paljon merkitystä haastatteleeko kommarioppilaat vai psykologian opettajat...

Täällä on silloin tällöin keskusteltu poliisin työllisyystilanteesta ja minäkin olen tainnut kommentoida niihin. Nyt on vastapainoksi kerrottava omia huomioita työllisyystilanteesta tällä hetkellä:

Luokkakavereista on n. 20/22 poliisin töissä. Useilla jo vakituinen virka ja muilla pitkiäkin määräaikaisia virkoja. Joillekin on soiteltu poliisilaitoksilta, että kiinnostaisiko tulla meille töihin, mutta ovat joutuneet kieltäytymään, koska ovat jo saaneet vakituisen viran. Eli nyt jo työnantaja joutuu soittamaan, eikä vain työnhakija. Olen kuullut myös, että jossakin paikassa on otettu työntekijä töihin pelkän puhelun perusteella?!

Mulla oli ekan kerran hakiessani sama homma, eli haastattelusta 1p. Soitin sinne ja kysyin missä mätti ja vastaus oli, että yksinkertaisesti en saanut vakuutettua niille, että olin tosissani sinne hakemassa. Toisella haulla mietin mahollisimman järkeviä syitä ja siitä tulos 4p ja sisään kouluun.

Suosittelen, että soitat valintayksikköön ja kysyt missä mätti!

Snyggt jobbat Matti!

Jag kom oxå in :dance: ...så vi ses i höst! :rock:
Jag försöker komma på vem du är... matti111... Vi var ju båda två i Vasa på skede II...
Vet du vem jag är, ifall jag tipsar dej om att jag tidigare haft ett annat "alias" här på Pakkotoisto?

Hej och hå!

Javisst var jag också i Vasa på II-skedet. Jag är den flintiga killen med jeansjacka :) Jag antar att du är f.d pokernikke? Am i right?

Yo

Jepujee, kutsu 1.vaiheeseen tuli, eli 13.8. pärähtää!!! Onko muita pakkislaisia tulossa sillon kokeisiin? :hyper: Jännittää, mut on kyllä tosi siistii että VIHDOINKIN se on jo niin lähellä!!!!!!

Kertokaahan millanen aineisto ois luettavissa kun sellaset saatte. :david:

Siinä on poliisilaki, sitten kirja "Etiikka ja poliisin työ", sekä EU:n toimielimistä monistenivaska. Onhan siinä lukemista.. Ja tietysti kaikki ohjeet koepäivää varten, mm. kuntotesteistä, varusteista, klo-ajoista, ajo-ohjeet ym.. :)

Mulla oli ekan kerran hakiessani sama homma, eli haastattelusta 1p. Soitin sinne ja kysyin missä mätti ja vastaus oli, että yksinkertaisesti en saanut vakuutettua niille, että olin tosissani sinne hakemassa. Toisella haulla mietin mahollisimman järkeviä syitä ja siitä tulos 4p ja sisään kouluun.

Suosittelen, että soitat valintayksikköön ja kysyt missä mätti!

Taisi mennä haastattelussa myös hieman pieleen siinä, että mietin mitä haastattelijat haluavat kuulla minun sanovan eikä niinkään mitä mieltä itse olen... Ja en varmaan saanut vakuutettua tarpeeksi, että olen tosissani hakemassa.

Siinä on poliisilaki, sitten kirja "Etiikka ja poliisin työ", sekä EU:n toimielimistä monistenivaska. Onhan siinä lukemista.. Ja tietysti kaikki ohjeet koepäivää varten, mm. kuntotesteistä, varusteista, klo-ajoista, ajo-ohjeet ym.. :)

Ihan sama aineisto siis jota itekki pänttäsin pari kuukautta sit:) Ite painotin lukemiseni eu-monistenippuun & homma onnistu. sisään syyskuus, je!.
Jaksamisia aineiston parissa ja onnea kokeisiin! :)

Back
Ylös Bottom