Välipala / Iltapala?

Miltä kuulostaa tämmönen satsi teidän mielestä iltapalana..

Ainekset:
1 Banaani (100g)
1 Kiivi (100g)
1 Appelsiini (100g)
1 DL whey3 protskua (100g)
1 purkki Ehrmannia (200g)
1 purkki vanilija rahkaa (200g)
Rasvatonta jogurttia 200g

Kaikki sekaasin.. :) Hyvvööö on :) :dance:

1000ml/g sisältää:
Energiaa: 923(kcal)
Hiilihydraattia: 85,7g
Proteiinia: 125,3g
Rasvaa: 23,3g

Yksi annos (250ml)
Energiaa: 230,75g
Hiilihydraattia: 21,25g
Proteiinia: 31,33g
Rasvaa: 5,83g
:thumbs:

Hiilareita,niin.. miten sen nyt ottaa..

Tossa on hiilihydraatteja 250g:ssa 21,25g = 100g:ssa 8,5g kun taas yhdessä ruisleivässä (100g) on hiilareita 40g :)

Kaikki on suhteellista :)

Herassa oot varmaan ihan oikeassa, kun alkaa kelaamaan juttua..

En omista keittövaakaa joten vanhankansan uskomuksen mukaan 1dl=100g on omasta mielestäni tarpeeksi lähellä. Toinen voi painaa enemmän ja toinen vähemmän.

Mutta kysymykseni asettelun lähtökohta olikin lähinnä mitä mieltä ilta-ateriana tuommosesta satsista ei niinkään paljonko hera painaa ja paljonko banaani :D

jos ja kun se hera painaa vähemmän niin silloinhan se vaan "nostaa" proteiinipitoisuutta yhdessä annoksessa.

Ei kai 1 dl heraa paina lähellekään 100g? Kaikki mitä mulla on ollu nii on painanu 25-35g..
Näin juuri, sais aika kasan latoa sitä tohon jos 100g haluaa. Aika kalliiks tulee pitkänpäälle käyttää 100g jauhetta per ilta, mutta jos rahasta ei ole pulaa niin mikäs siinä on kauhoa:D

btw. Sounds delicious :kuola:

Hyvältä näyttää. Voit tietennii joku ilta syödä munakasta myös iltapalaksi. 2-3 keltuaista riittää (ainakin itelle) ja valkuaisiahan saa olla ;)

Itse en ehkä enää noin paljoa aineita sisältäväsä mixistä tykkäisi. Tossa muutama kuukausi takaperin testasin (ikävä kyllä) laittaa mukaan säilykeaprikoosia (sisältää sokrua paljon, joten ei niin terveellistä) ja heitin banaanin messiin, ihan hyvää oli.

Ite pistän sekaisin tonnikalaa tomaattikastikkeessa 185g, 200g rajuustoa ja pari rkl rypsäriä. Yksinkertaista ja hyvää:)

:offtopic: Toi raejuuston hinta kyllä pännii ainakin itteeni kovasti. Kun tollanen 450-500gramman purkki tuppaa maksamaan jotain 4€ ja keposesti menee päivään purkki jos sillä elättelee itteäsä. Laskin niin itelle tulis maksamaan reilusti yli tonnin pelkkä vuoden raejuusto setti tällä kulutuksella. Kyllä jos rahasta on puutetta eikä kehtaa porukoilla maksattaa hirveästi niin suosittelee tuota rahkan tai lisäprotskujen käyttöä niin sua kyllä moninkertaset hyödyt.

Ja aiheeseen, herkulliselta kuulostaa. :D

:offtopic: Toi raejuuston hinta kyllä pännii ainakin itteeni kovasti. Kun tollanen 450-500gramman purkki tuppaa maksamaan jotain 4€ ja keposesti menee päivään purkki jos sillä elättelee itteäsä. Laskin niin itelle tulis maksamaan reilusti yli tonnin pelkkä vuoden raejuusto setti tällä kulutuksella. Kyllä jos rahasta on puutetta eikä kehtaa porukoilla maksattaa hirveästi niin suosittelee tuota rahkan tai lisäprotskujen käyttöä niin sua kyllä moninkertaset hyödyt.

Ja aiheeseen, herkulliselta kuulostaa. :D
No ei se täällä päin kyllä noin paljoa maksa, Alepasta hain ja maksoi 2€/400g

Herassa oot varmaan ihan oikeassa, kun alkaa kelaamaan juttua..

En omista keittövaakaa joten vanhankansan uskomuksen mukaan 1dl=100g on omasta mielestäni tarpeeksi lähellä. Toinen voi painaa enemmän ja toinen vähemmän.

Mutta kysymykseni asettelun lähtökohta olikin lähinnä mitä mieltä ilta-ateriana tuommosesta satsista ei niinkään paljonko hera painaa ja paljonko banaani :D

jos ja kun se hera painaa vähemmän niin silloinhan se vaan "nostaa" proteiinipitoisuutta yhdessä annoksessa.

Desi heraa painaa sen 30g :D

Kuulostaa kaiken kaikkiaan tuo iltapala aika hemmetin kattavalta. Mulla on tapana vetää ns. pre-iltapala noin tunti ennen varsinaista eli kaurapuuro. Jaksaa sitten säätää vielä sen loppuillankin mitä nyt tarviikaan sitten tehdä. Varsinaisessa iltapalassa maustamaton raejuusto on ehdoton kuin myös ehrmannin rahka. Itse suosin vihannespuolelta porkkanaa. Jos oikein herkuttelupäälle sattuu, niin voi vielä vetäistä puol pussia pakastevihanneksia :D Ennen kaikkea dieetin aikana pitää varoa näitä iltasyömisiä, ehkä liikaakin..

Iltapalana on ollu aika vakio 250g rahkaa ja siihen öljyä + välillä heraa kaloreiden ym. tarpeen mukaan. Tai sitten vaan heradrinkki maitoon + öljyä.

Eib sanoi:
Toi raejuuston hinta kyllä pännii ainakin itteeni kovasti. Kun tollanen 450-500gramman purkki tuppaa maksamaan jotain 4€ ja keposesti menee päivään purkki jos sillä elättelee itteäsä.
TriZ sanoi:
No ei se täällä päin kyllä noin paljoa maksa, Alepasta hain ja maksoi 2€/400g
4 euroa YKSI raejuustopurkki? Missä ihmeen metsässä jengi asuu? Tuohon hintaa saa olla jo kyllä viimese päälle hyvä purkki juustoa. Hain tänään prismasta 1,7€/400g rasvatonta reajuustoa. Eihän se toki ilmaista ole ja ei ole halpaa, mutta ei sentää ainakaan täällä ihmisten ilmoilla 4 esko poikaa maksa per 400g.

Joo kyllähän tuo aika hyvältä kuulostaa!

Ite tulee useimmiten otettua seuraavanlainen setti:
raejuusto 100g
rahka 350g
pähkinöitä
mehukeittoa

Määrät vaihtelee fiiliksen ja nälän mukaan :) mutta suurinpiirtein noin ja kaikki vaan yhteen mottiin ja eiku ääntä kohti! ja on hyvää

Niin ja siis totta kai meikäläinenkin vetää pilleripurkista vielä kalaöljyt, vitamiinit, kalsiumit ja magnesiumit. Ei tuu puutostiloja sitten kirveelläkään.

Mun elimistö ei kestä hiilareita - mä teen näköjään hiilareiden ajattelemisestakin sokeria jonka sijoitan vyötärölle ja nostan insuliinit/paastoverensokeritasot diapeteksen raja-arvoihin joten mulle vaan iltapalaksi protskua ja rasvaa.

Itse vedän vain puuron ja 2-3 ruisleipäpalaa ja mustikoita maidonkera + banaania sillon ku sitä löytyy sekä jogurttia. Tuomoinen iha perus aamupala/iltapala.

Back
Ylös Bottom