En tiedä onko tätä kysytty jo, mutta kysynpä sitten uudestaan jos on :D
Mulla on sellainen vanhemman mallinen ajokortti (eli selkeästi isompi kuin se nykyinen malli), joka ei mahdu kunnolla lompakkoon. Senpä takia siitä on jo yksi kulma murtunut ja muutenkin aika heikossa hapessa koko kortti.
Nyt kun tuli eteen uuden passin hommaaminen niin ajattelin vaihtaa tuon samalla kertaa. Tartteeko siinä muuta kuin valokuvan ja sen vanhan ajokortin, eli passin hankkimisen yhteydessä voin vaan tilata uuden ajokortin?
Poliisiasemalla täyttelet kaavakkeen ja kuvat mukaan, muuta ei tarvita. Itse just uusin passin ja ajokortin. Sinällään mielenkiintoista, että ensin uusin ajokortin joka meni suoraan läpi ja samalla kysyin passista. Tästä sitten aloitettiin meikäläisen tunnistaminen noin miljoonalla kysymyksellä. Joista mainitakseni voin pistää muutaman: pikkusiskon kämppäkaverin nimi, pikkusiskon kotiosoite, 80-luvulla kuolleen isoäitini syntymäkunta ja syntymävuosi, jne... Siis voe helevata. Oikein puistatti mitä kaikkea ne sietä koneeltaan näkee. Ajokortti ei siis kelpaa henkilötodistukseksi
.Passi tuli viikossa ajokorttiin menee kahdeksan.
E: mulla ei siis ollut passia ollenkaan mukana, eivätkä kaivanneet edes uutta hakiessa vanhaa takaisin.
oikein paljon. Tuo sivusto unohtui kokonaan katsastaa tänään aiemmin.