Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

En tiedä onko tätä kysytty jo, mutta kysynpä sitten uudestaan jos on :D

Mulla on sellainen vanhemman mallinen ajokortti (eli selkeästi isompi kuin se nykyinen malli), joka ei mahdu kunnolla lompakkoon. Senpä takia siitä on jo yksi kulma murtunut ja muutenkin aika heikossa hapessa koko kortti.

Nyt kun tuli eteen uuden passin hommaaminen niin ajattelin vaihtaa tuon samalla kertaa. Tartteeko siinä muuta kuin valokuvan ja sen vanhan ajokortin, eli passin hankkimisen yhteydessä voin vaan tilata uuden ajokortin?

Poliisiasemalla täyttelet kaavakkeen ja kuvat mukaan, muuta ei tarvita. Itse just uusin passin ja ajokortin. Sinällään mielenkiintoista, että ensin uusin ajokortin joka meni suoraan läpi ja samalla kysyin passista. Tästä sitten aloitettiin meikäläisen tunnistaminen noin miljoonalla kysymyksellä. Joista mainitakseni voin pistää muutaman: pikkusiskon kämppäkaverin nimi, pikkusiskon kotiosoite, 80-luvulla kuolleen isoäitini syntymäkunta ja syntymävuosi, jne... Siis voe helevata. Oikein puistatti mitä kaikkea ne sietä koneeltaan näkee. Ajokortti ei siis kelpaa henkilötodistukseksi :).

Passi tuli viikossa ajokorttiin menee kahdeksan.

E: mulla ei siis ollut passia ollenkaan mukana, eivätkä kaivanneet edes uutta hakiessa vanhaa takaisin.

Poliisiasemalla täyttelet kaavakkeen ja kuvat mukaan, muuta ei tarvita. Itse just uusin passin ja ajokortin. Sinällään mielenkiintoista, että ensin uusin ajokortin joka meni suoraan läpi ja samalla kysyin passista. Tästä sitten aloitettiin meikäläisen tunnistaminen noin miljoonalla kysymyksellä. Joista mainitakseni voin pistää muutaman: pikkusiskon kämppäkaverin nimi, pikkusiskon kotiosoite, 80-luvulla kuolleen isoäitini syntymäkunta ja syntymävuosi, jne... Siis voe helevata. Oikein puistatti mitä kaikkea ne sietä koneeltaan näkee. Ajokortti ei siis kelpaa henkilötodistukseksi :).

E: mulla ei siis ollut passia ollenkaan mukana, eivätkä kaivanneet edes uutta hakiessa vanhaa takaisin.

Joo jostain syystä ei kelpaa ajokortti passin hakemiseen

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/CE0576C3C0519482C22571CE004D31BD

* 1 valokuva
* passi tai henkilökortti (huom. ei ajokortti)
* alle 18-vuotiaalla hakijalla: jokaisen huoltajan kirjallinen suostumus (mikäli huoltajat eivät ole paikalla passia haettaessa).
* 18 -30-vuotiaalla miehellä: sotilaspassi, siviilipalvelustodistus tai kutsuntatodistus. (Jos asevelvollinen ei osoita että maanpuolustusvelvollisuus ei ole esteenä passin antamiselle, hänelle voidaan myöntää passi enintään sen vuoden loppuun, jolloin hän täyttää 28 vuotta.)

Eihän nyt tuollaisia kyssäriä voi tietää. Hyvä, että tietää ees vanhempiensa syntymävuodet:D.

Ilmeisesti noita(kin) sääntöjä voi venytellä kun ainakin paikallisella poliisiasemalla (Lahti) riitti ajokortti passia hankkiessa.

Eihän nyt tuollaisia kyssäriä voi tietää. Hyvä, että tietää ees vanhempiensa syntymävuodet:D.

Niinpä, itse en tiedä vanhempien syntymävuosiakaan. Ongelmallinen tilanne tuli kun hain passia ja ei ollut vanhaa mukana. No aloitti kysymällä syntymäkuntaa, vastasin tuossa heti väärin kun olen syntynyt Hyvinkään sairaalassa, mutta syntymäkunnaksi on merkitty Porvoo, koska vanhemmat asui siellä silloin. No minä otin kysymyksen kirjaimellisesti ja vastasin että Hyvinkää. Seuraava kysymys oli että mikä on alkuperäinen sukunimeni, taas vastasin väärin kun silloin äidilläni oli vielä edellisestä avioliitosta ollut nimi käytössä ja minunkin sukunimeni oli tuo, joten tämä nykyinen sukunimeni ei ollutkaan alkuperäinen, vaan on vaihdettu minulle syntymäni jälkeen ja tuotakaan en tiennyt.

Seuraavaksi kysyttiin äitini syntymäkuntaa ja vuotta, tuossa vaiheessa luovutin ja sanoin hakevani vanhan passin kotoa. Kotiin asti ei onneksi tarvinnut lähteä kun siellä poliisiaseman toimistolla on töissä luokkakaverini äiti joka tuli juuri lounastamasta ja hän tunnisti minut minuksi.

Eli aika kovalla pohjalla on minunkin tiedot itsestäni ja suvustani.

Kiitokset!
Pitääpä ottaa toi vanha passi mukaan, jos sitten säilyisi pienemmällä vaivalla.

Kävin hakemassa hepatiittirokotuksen (a+b). Sairaanhoitaja sanoi notta ei saa tehdä kovin kuormittavaa liikuntaa, kuten lumitöitä tms.
Tänään kuitenkin olisi jalkapäivä. Mitä haittaa rokotuksen jälkeisestä liikunnasta on, jos en kuormita suoraan lihasta johon se piikki on tuikattu? Miksi pulssi ei saisi nousta?

Paljon on suunnilleen kaloreita 100 g naudan jauhelihaskastikkeessa (20 % rasvapitoisuus), jos se tehdään tomaattipyree-pohjaan? Ei meinaan millään löydy 20 %:sesta jauhelihasta tehtyä esimerkkiä makroarvoineen. Kaikki jostain 7-10 % paistijauhelihasta. Onko joku hullu kenties onnistunut laskemaan?

Paljon on suunnilleen kaloreita 100 g naudan jauhelihaskastikkeessa (20 % rasvapitoisuus), jos se tehdään tomaattipyree-pohjaan? Ei meinaan millään löydy 20 %:sesta jauhelihasta tehtyä esimerkkiä makroarvoineen. Kaikki jostain 7-10 % paistijauhelihasta. Onko joku hullu kenties onnistunut laskemaan?

Tässä ja tässä, nämä kun yhdistät niin saa ainakin jotenkin suuntaa-antavan määrän.

e. Tarkimman tietty saat kun punnitset jokaisen raaka-aineen erikseen ja sit lasket niistä.

Mistä saa 200 litran muovitynnyreitä saunalauttaan ponttooneiksi? Mahdollisimman halvalla joensuun läheltä pitäisi saada n.12 kpl :D

Lueskelin savon sanomien (27.5) ilmoitusosastoa ja löytyi ilmoitus jossa kaupataan "puhtaita muovisia 200l tynnyreitä mm. laituriponttooneiksi. Muistu sitten mieleen, että joku täällä niitä kaipaili. Eli ilmoitus oli savon sanomissa, joten Kuopion seudulta pitäisi löytyä. Paikkakuntaa ei kerrota. On vain puhelinnumero.

Miks mun auton renkaat on aina samaan aikaan perillä vaikka ajaisin 100km pelkkää kaarretta? Miksi pikajuoksijoiden jalat tulee samaan aikaan maaliin vaikka oikee jalka juoksee pitemmän matkan?

Tähän jo vastattiinkin, mutta väärin.

Ulkokaarteen puoleinen rengas ja jalka on nopeampia, siksi ne tulee samaan aikaan perille vaikka kulkevat pitemmän matkan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kävin hakemassa hepatiittirokotuksen (a+b). Sairaanhoitaja sanoi notta ei saa tehdä kovin kuormittavaa liikuntaa, kuten lumitöitä tms.
Tänään kuitenkin olisi jalkapäivä. Mitä haittaa rokotuksen jälkeisestä liikunnasta on, jos en kuormita suoraan lihasta johon se piikki on tuikattu? Miksi pulssi ei saisi nousta?
Missä helvetissä sä oikein asut, jos hoitaja ajatteli sun ehkä tekevän lumitöitä tähän aikaan vuodesta?

Miten toimii pakkislainen?
Tuli kutsu valintakokeeseen. Mulle tuli kasaan koulumenestyspisteitä 28, mutta keskiarvon laskin vain päättöarvosanoista. Näin sain KA:ksi 7,529, kun taas kaikki arvosanat laskien tulokseksi tulee 7,32. Laitoin tietty suuremman hakua tehdessä ja sain 2p enemmän. Koulutodistukset varmasti tarkastetaan jossain vaiheessa ja vaikuttaa ettei sitä vielä ole tehty (:D). Tuleeko mun nyt kertoa tästä pienestä seikasta, ottaa riski, että kutsu valintakokeeseen perutaan? Vai olenko hiljaa, käyn valintakokeissa, pääsen opiskelemaan ja voin nauraa kotona yhteiskunnalle kun sainkin "huijattua"? Mitä jos pääsen opiskelemaan, mutta lukion todistus tarkistetaan ja multa evätään opiskelupaikka ja saan jäätävän vitutuksen?

Mistä kaupasta löytyisi Helsingistä uniikkeja tai muuten vaan siistejä postikortteja? Peruskirjakaupat ja Akateeminenkin kauppaavat aika tusinatavaraa.

[edit] tosin kannattaa varmaa eka sopia asia pomonkaa ja sit jos alkaa venkuloimaa ni sit heittää pykälää esille :D luulis että myöntäis vapaata helposti ellei satu olee mitenkään paha paikka/aika jne.

jep, tossa vaan kyselin niin ehdotti pekkasten käyttämistä sille päivälle ja käyttäisin niitä mieluummin enemmän kerralla (pienimuotoinen loma) :dance:

Back
Ylös Bottom