Kulmasoutua en aio tehdä, se en saa sitä tuntumaan muualla kuin forkuissa ja perseessä lyhyistä jaloista ja ilmeisesti huonosta tekniikasta johtuen. Olen koittanut tehdä ja hioa tekniikkaa mutta ei, se ei vaan ilmeisesti ole minua varten. Kenties alataljaa voisi harkita ylätaljan tilalle. Kiitos kuitenkin!
Niin. Tuntuu vaan, että alaselkä on melko kovilla, jos joka treenissä tekee sekä kyykyn että maven. Mave-päivänä voisi ehkä ottaa sen lisäksi prässin. Kyykyn haluan kuitenkin pitää ja jos olen kyykännyt, ei mielestäni ole järkeä lähteä vetämään maasta, sillä sitä ei pysty tekemään tarpeeksi kovalla intensiteetillä. Mave ja kyykky ovat kuitenkin ne treenin ns. pääliikkeet.
Vipareiden tilalle meinasin aluksi sotilaspunnerrusta tai pystypunnerrusta, mutta sitten mietin saavatko ojentajat liikaa runtua kun 3 liikettä kohdistuu ojentajiin yhdessä treenissä. Tietty dipin voisi jättää pois, mutta mielestäni se on vaan niin mainio rinnan, olkapäiden ja etenkin ojentajien vahvistamiseen. Hauiskääntö saa mun puolesta jäädä, kuitenkin tossa bjj:ssä on käsivoimat aika olennaiset, joten haluan niihin panostaa.
Tee vaan niitä vipareita tekee hyvää sivulohkoille. Punnerteluja ei kannata turhia tehdä, ne saa treeneissä jo aika paljon rasitusta ja tossa on jo ennestään aika paljon punnerteluja - paljon kamaa etuolkapäille.
Alatalja leveällä otteella ja veto ylävatsaan on hyvä. Samoin tuettu kulmasoutu. Tai käsipainoilla.