🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Mulla oli ihan samoja oireita ja ainoo millä lähti oli kun otti hiilareita takas diettiin ja lepäs. Ketoilu+lepo ei toiminut. Eikä mulla mitään lihasmassaa lähtenyt ja voimaakin tuli lisää vaan. Nukuttua ei saanu ja sitten tollasta oksettavaa oloa ja sellasta perus ylikuntomaista sätkimistä.

Ketolla saa kyllä vedettyä todella helposti ylitte. Kaloreita ei käytännössä tarvitse paljoakaan syödä vaan aina jaksaa painaa vaikka millasia reenejä. Varmaan jotain sinnepäin että kroppa luule olevansa paastossa eikä rajota normaalilla tavalla kun ylirasitusta tulee vaan antaa mennä ylitte kunnolla.

Jep, labrakokeissa sain hyvän palautteen. Hemoglobiiniarvot, verenpaineet ja kaikki niinkuin mun ikäsellä ihmisellä kuuluukin olla. Hoitaja totesi kyllä ettei veri kierrä kunnolla. Laitoin väsymyksen piikkiin.

Verenkiertohäiriö ei tee nannaa kun pitäisi saada rasvasoluja purettua.

Pakotin itseni salille kyllä tekemään yläkropan treenin. Penkki alaviistosta, Vinopena, leuat taljassa, soutu ylätaljasta, pystypunnerrus, viparit, keskitetty hauiskääntö, ranskalaiset, pohkeet ja vatsat menivät kaikki ihan kivasti. Vaikka olin kävelevä raato.
Iltapalan jälkeen nukuin kun vauva koko yön, heräsin kyllä kahdesti "ilman syytä" mutta nukahdin heti uudestaan. Maanantain totaalilepo teki höpöä siis. Söinkin hieman enempi kun normisti, mutta hiilareihin en koskenut.
Unta tuli Ti-Ke-yönä hyvin mutta kroppa oli taas niin jojossa ettei Keskiviikon painiharkat tahtoneet sujua.

Eilisillan tyhjennystreenin (HST-pohjainen) jälkeen alkoi vihdoin hiilaritankkaus. Pitäisi osallistua johonkin seminaariin missä olis tarjolla ilmasta kuppia tänään. Yritetään pitää homma hanskassa, alkoholi tuskin tekee hyvää glykovarastojen täydennyksessä. :kippis1:

Hyvää viikonloppua silti itse kullekin säädylle.

Miten toimia alkoholin kanssa. Tästä on hyvä kysästä näin lauantaina ku monelle varmaan maistuu tämä kyseinen tuote. Joten jos vetää sen 0,5 - 1 kuivaa valkkaria niin onko tällä vaikutuksia ketoosiin? Tällä hetkellä asetoasetaatti korkea - 8. Dieettiä takana 1,5 viikkoa.

Eilen tuli sitten tehtyä se vittumaisin virhe ikinä, eli tuli otettua alkoholia hieman reippaammin ketolla. Voin sanoo, että elämäni rajuimman krapulan koin. Tai koen sitä vieläkin.

Jännä juttu on se, että join uutta "Light"-lonkeroo, jossa 0,5g hiilareita 100ml tuli vedettyä sellaset 12. Päälle vielä shotteja ja viinaa. Illalla kun tultiin kotiin, mittasin siinä kännipäissäni vielä ketostixeillä.. Näytti että "normaali" eli ei ketoosia. Nyt hetki sitten mittasin uudestaan ja kappas: Näytti tummanpunaista "korkea" 8. Mistä tämä johtuu, osaako kukaan selittää? ;) Tänään pidänkin sitten ekan tankkauspäivän, kun pari viikkoa takana. (Olisi pitänyt varmaan eilen se päivä viettää, ennen alkoholin nauttimista.) Paino nyt 3vk:n diettauksella, joista 2vk ketossa lähtenyt 93,4 -> 88,5kg. Nyt kyllä tipaton elämäntapa jatkuu taas, ja pitkään!

mä oon ite nyt kahen vaiheilla kun tekis vappuna niin helkkaristi mieli lähteä ryyppäämään, 5 viikkoa nyt on ketoiltu ja 10 viikon setti olis tarkotus tätä vetää, suunnittelin että nyt vappuna tankkaisin ensimmäisen kerran, mutta mietin nyt että siis mitä\mikä ero sillä tulosten kannalta on tankkaako sen 1 vai 2 päivää? viinan kanssa läträämisen varmastikkin jätän vappuna pois vaikka henkien taistelua se tulee olemaan.

viinan kanssa läträämisen varmastikkin jätän vappuna pois vaikka henkien taistelua se tulee olemaan.
Ei se varmaan sun dieettiä kaada jos vappuna otat vähän hapanta. Itse olen nyt tiputtanut kilon viikossa, vaikka joka viikonloppu olen muutaman olusen ottanut. Kerran jopa kunnon koomat. Pointti siis se, että jos tosiaan tekee mieli lähteä kaatamaan, niin sen kun lähdet, varsinkin jos se on vain se yksi kerta.

Antaa mennä vaan, ketolla vielä lähtee nopeeta viinan aiheuttama pöhötyskin. Muistaa vaan samalla hiilareita syödä.

joo mä oonki suunnitellu silleen et kun on torstaina vappu niin keskiviikkona alkais tankkaamaan jo, 2 päivän tankkausta tosiaan meinasin. sitä täällä suositeltiin tosiaan jos ei tee sitä joka viikko tapahtuvaa tankkausta.

Pieni varoituksen sana, kerää aika hyvin nesteitä, varsinkin kun on noin kauan aikaa ollu ilman hiilareita:D

No ni, sunnuntaina meni sitten puoli litraa Mövenpickin suklaajäätelöä. Ja lauantai-iltana toinen jäätelöannos, kaksi isoa palloa ja suklaakastiketta. Rasvaahan noissa on, mutta sokerimääräkin on melkoinen. Saa nyt nähdä kuinka pahasti keto meni plörinäksi näiden myötä. :rolleyes:

Tuli hankittua tommonen kehonkoostumusmittarikin (vaaka joka mittaa rasvaprosentin, Omron). Näytti pikkasen yläkanttiin (20%, kiasus siunakkoon) tänä aamuna, kun muutama päivä aiemmin se oli 17%. Mut ei se kai nyt noin nopeasti nouse? Ja mitenkähän kreatiinin käyttö / käyttämättömyys vaikuttaa tulokseen? Jos lihaksissa on enemmän nestettä, miten kropan sähkönjohtavuus - johon mittaus perustuu - muuttuu? Olin nimittäin aloittanut pienen kreatiinitauon tuossa vähän aikaa takaperin.

Eilen tuli sitten tehtyä se vittumaisin virhe ikinä, eli tuli otettua alkoholia hieman reippaammin ketolla. Voin sanoo, että elämäni rajuimman krapulan koin. Tai koen sitä vieläkin.

Jännä juttu on se, että join uutta "Light"-lonkeroo, jossa 0,5g hiilareita 100ml tuli vedettyä sellaset 12. Päälle vielä shotteja ja viinaa. Illalla kun tultiin kotiin, mittasin siinä kännipäissäni vielä ketostixeillä.. Näytti että "normaali" eli ei ketoosia. Nyt hetki sitten mittasin uudestaan ja kappas: Näytti tummanpunaista "korkea" 8. Mistä tämä johtuu, osaako kukaan selittää? ;) Tänään pidänkin sitten ekan tankkauspäivän, kun pari viikkoa takana. (Olisi pitänyt varmaan eilen se päivä viettää, ennen alkoholin nauttimista.) Paino nyt 3vk:n diettauksella, joista 2vk ketossa lähtenyt 93,4 -> 88,5kg. Nyt kyllä tipaton elämäntapa jatkuu taas, ja pitkään!

Oot juonu paljon ja kuseskellu niin se virtsa laimenee eikä tikut huomaa ketoaineita. Ja varmaan niitä kuluuki ihan hyvin ettei niin paljon erity vehkeestä sitten. Toi dokaus jollain viinillä tai viinalla on kyllä ihan murhaa ketolla ei kannata sitä tehdä vaan ottaa vaikka bisseäkin vaan niin niilläkin hiilareilla menny ihan ok.

Hoffmeister: noi laitteet on ei toimi, näytti kisakireellä kaverilla jotain 20% rasvoja ja tuntuu että päiväkohtanenkin vaihtelu on niin suurta ettei edes seurantaan sovi

Niin ja jos sulla tulee kroppaan enemmän nestettä niin sillon myös ionien määrät nousee vaikkakaan konsentraatiot ei mutta kuitenkin suhteessa rasvakudokseen nousevat. Eli sähkönjohtavuus siis paranee.

No ni, sunnuntaina meni sitten puoli litraa Mövenpickin suklaajäätelöä. Ja lauantai-iltana toinen jäätelöannos, kaksi isoa palloa ja suklaakastiketta. Rasvaahan noissa on, mutta sokerimääräkin on melkoinen. Saa nyt nähdä kuinka pahasti keto meni plörinäksi näiden myötä. :rolleyes:

Tuli hankittua tommonen kehonkoostumusmittarikin (vaaka joka mittaa rasvaprosentin, Omron). Näytti pikkasen yläkanttiin (20%, kiasus siunakkoon) tänä aamuna, kun muutama päivä aiemmin se oli 17%. Mut ei se kai nyt noin nopeasti nouse? Ja mitenkähän kreatiinin käyttö / käyttämättömyys vaikuttaa tulokseen? Jos lihaksissa on enemmän nestettä, miten kropan sähkönjohtavuus - johon mittaus perustuu - muuttuu? Olin nimittäin aloittanut pienen kreatiinitauon tuossa vähän aikaa takaperin.

Muistaakseni jossakin omronin mainoksessa luki että toi kehonkoostumusmittari ei sovellu kehonrakentajile ja näin ollen voisin kuvitella että samaan kastiin lukeutuu kovaa treenaavat joilla lihasmassaa on normaalia tallaajaa enemmän.

Kiitos kommenteista. Taisi olla sitten vähän rahanhukkaa toi vehje, vaikka se toki vaakana on ihan tarkka. Tosin en tiedä onko minulla sen verran lihasmassaa että se vaikuttaisi tulokseen, koska olen 174 cm / 75 kg ja ulkoapäin katsottuna kehonrasvoiltani "normaali".

Jos otetaan sitä kuppia niin otetaan kanssa hiilareita samalla, alkoholi vahvistaa ketoosia joten voidaan päästä ketoasidoosiin ja sitten koittaa leikinloppu.

Tulipahan itselläkin testattua tuo ketolla spontaanin kännin vetäminen. En ajautunut ketoasidoosiin tai koomaan :) Krapulakin oli aika normisettiä.

Oli tarkoitus päättää 4kk dieettiprojekti vasta keskiviikkona mutta lauantaina sain yhtäkkiä kuulla hyvästä kaverista jota en ollut nähnyt n. 5 vuoteen ja se oli voittanu lotossa (ei sentään päävoittoa)! :D Pitihän siihen tilaisuuteen sitten tarttua. Muutama keitto tuli käytyä ottamassa terassilla ja sitten pitikin käydä kämpillä vetämässä paketillinen domino-keksejä naamaan että edes vähän saisi hiilaria koneeseen.

Kieltämättä oli hauska kuunnella kaverin kommentteja tuosta mun touhusta:
"Mitä helvettiä!? Pitääkö se dieetti muka olla semmoinen että heti ku vähä kaljaa ottaa nii vaipuu saatana koomaan?"
"No kirjoita tuohon lapulle mitä sanon niille ambulanssikuskeille jos kohta tipahdat"
"On se liikunta niin ihana harrastus. Reipas mieli, terveellinen ruoka ja sillee. PÄÄASIA ETTEI MEE LIIAN VAKAVAKSI!"

Noh, kaveri kuitenkin on itse sellainen 110kg voimanostajamörkö niin sentään vähän ymmärrystä riitti :D

No kylläpäs tämä nyt meni ryyppäämis juttuihin, mutta hyvähän se on näin vapun tienoilla varoittaa varsinkin kaikkia aloittelevia ketoilijoita.. :)

Tosiaan, tyhmänä kun ajattelin, että vedänpäs pelkkää viinaa/vähähiilarista alkoholia, ettei ketoosi suotta katkea. Virhehän se oli. Elimistö jostain kumman syystä meni ihan sekaisin moneksi päiväksi, tänään ehkä ensimmäistä kertaa alkaa tavara pysyyn sisällä ja olo normalisoituun. Tästä oppineena jos sitä kuppia todellakin tulee otettua, niin hiilaria vedetään sitten naamaan jo edeltävänä päivänä ja alkoholin yhteydessä..

Ihan hyvä että menee aika ajoin tähän ryyppäämisasiaan. Kaikki ketobeginnerit kun tuskin lukevat koko ketjua ja näitä iloisia kokemuksia kun on menty viinaa ottamaan ilman hiilareita riittää. Peruskeppanaa voi kyllä ottaa aika huoletta, mutta kun kirkasta alkaa mennä ilman hiilaria on leikki kaukana.

Tässä vietettiin myös flunssa/nuha viikonloppu ketoosissa. ENpä huomannut mitään eroa palautumisessa, eipä tullut ainakaan mätettyä pakastealtaallista jäätelöä yms.

Tietovisa: Paljon 400gr:ssa nauta-sikaa kaloreita? Yhden paikan mukaan n. 900kcal ja toisen paikan mukaan jopa 1300kcal. Liekö tuo 900kcal lähempänä? Ei kai paistorasva tuo 400kaloria mihinkään :O

Villi arvaus.. Riippuisko noi sikanaudan kalorit lihan rasvapitoisuudesta? Proden määrä on mun mielestäni aika vakio, n. 17-18g/100g.

17 % on kaloreita n. 900/400g.
25 % kaloreita onkin jo 1180/400g.

Ei mulla muuta.. Mitä tietovisassa on palkintona?

Tässä vietettiin myös flunssa/nuha viikonloppu ketoosissa. ENpä huomannut mitään eroa palautumisessa, eipä tullut ainakaan mätettyä pakastealtaallista jäätelöä yms.

Tietovisa: Paljon 400gr:ssa nauta-sikaa kaloreita? Yhden paikan mukaan n. 900kcal ja toisen paikan mukaan jopa 1300kcal. Liekö tuo 900kcal lähempänä? Ei kai paistorasva tuo 400kaloria mihinkään :O

:offtopic: Enpä enään ihmettele miks mulla nousee massalla paino aina niin perkeleesti kun menee jauhelihaa jo se 800g päivässä.

Back
Ylös Bottom