Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voiko ollamahdollista että 44m2 kaksiossa on sähkön kulutus 5000-5500 kwh vuodessa? tuli tuossa tasauslasku ja 120€ pitäs maksaa lisää, laskin tuossa huvikseen nii 74€/kk pitäs maksaa sähköstä? Onko tuo nyt ihan normaali kulutus? Ei todellakaan polteta valoja turhaan yms muutenki yritetty välttää turhaa kulutusta mutta silti noin tolkuton?
Onko kylppärissä lattialämmitys? Muuten kuulostaa aika paljolta..

Voiko ollamahdollista että 44m2 kaksiossa on sähkön kulutus 5000-5500 kwh vuodessa? tuli tuossa tasauslasku ja 120€ pitäs maksaa lisää, laskin tuossa huvikseen nii 74€/kk pitäs maksaa sähköstä? Onko tuo nyt ihan normaali kulutus? Ei todellakaan polteta valoja turhaan yms muutenki yritetty välttää turhaa kulutusta mutta silti noin tolkuton?

Kuulostaa kyllä uskomattomalta. Itse asun saman kokoisessa kaksiossa. Eilen tuli tasauslasku ja näyttäisi olevan 3100kwh kulutus vuodessa. Telkkari on paljon päällä ja tietokone lähes aina .
Tietenkin joku vanha pakastin saattaa viedä yllättävän paljon sähköä ,mutta silti tuntuu uskomattomalta tuo 5000-5500kwh.

Tietenkin jos kaapissa paistaa 600w keinoaurinko niin tuon ymmärtää:D

Meillä löytyy 64 neliön kaksio jossa kulutus 5400 kWh vuodessa kun tasauslasku tuli tuossa pari päivää sitten. Todella paljolta kuulostaa kyllä täälläkin. Asunto rakennettu vuonna 2000 ja kaikki kodinkoneet alle vuoden vanhoja. Kylppäristä löytyy lattialämmitys..olisikohan sillä osuutta asiaan..

EDIT: ja sauna tulee lämmitettyä suunnilleen joka toinen viikko

Eli kertokaapa mitkä tämänpäivän kansallisuudet ovat polveutuneet Tsingis Kaanista ja mongooleista ?
100% veikkaus, että suomalaiset :D
Olin jo kirjoittamassa pitkää sepostusta siihen miksi veikkaisin suomalaisia, mutta oli pakko pyyhkiä pois, ettei tule sitten sanomista jos puhuu täyttä roskaa.

2007 rakennettu kämppä. Kodinkoneet alle parivuotta vanhoja. Kylppärissä lattialämmitys, on kyllä säädetty aika pienelle. Viikonloput kämppä aina tyhjänä. Voiko tuossa sähköyhtiö jotenki kusettaa? Ei vaan pysty ymmärtämään tuota kulutusta.. Sitä sähkömittariakaan ei pääse itse näkemään kun on ties missä kellarissa..

2007 rakennettu kämppä. Kodinkoneet alle parivuotta vanhoja. Kylppärissä lattialämmitys, on kyllä säädetty aika pienelle. Viikonloput kämppä aina tyhjänä. Voiko tuossa sähköyhtiö jotenki kusettaa? Ei vaan pysty ymmärtämään tuota kulutusta.. Sitä sähkömittariakaan ei pääse itse näkemään kun on ties missä kellarissa..

Itsellä todellinen sähkölasku jäi puoleen arvioidusta, kun vielä sähkösopimusta tehdessä oli tarkoitus asentaa kylppärin lattialämmitys, ja se jätettiinkin pois. Eli kyllä ne aikalailla kulutta. Oma kylppäri on aika pieni (~3-4m^2). Lisäksi esim. pakastimen energialuokka kannattaa tarkistaa. Jotenkin en kusetukseen usko, mutta virheitä sattuu. Ihmiset sielläkin laskutuksen hoitaa, joten kannattaahan sinne soittaa.

Sen verran vielä, että sain juuri sähkölaitokselta taulukon menneistä vuosista, eikä kulutus vuodelta, jonka olin äitiysvapaalla, ja yötäpäivää kotona, ollut kovin paljoa suurempi, kuin normaalisti, joten kai se suurin kulutus tulee näistä peruslaitteista.

Huomenna kiinni, lauantaina auki, sunnuntaina ne on auki mitkä on muutenkin ympärivuoden auki sunnuntaisin. Maanantaina taas kaupat kiinni. Alko auki seuraavan kerran vasta tiistaina.

Vähän täsmennystä tähän: eli perjantaina kaikki kiinni, lauantaina ihan normaalisti auki kuten aina, sunnuntaina kaikki kiinni ja maanantaina alle 400 neliöiset kaupat saavat olla auki 4 tuntia ja suurin osa taitaa pitää ovensa auki kello 12-16.

Tuolta löytyy aukioloajat: kauppojen aukioloajat vuonna 2009

Tuli noista kauppojen aukioloajoista mieleen, että ite olin eilen eli kiirastorstaina 17-21.15 ja lauantaina olen 8-13 töissä (ja kaupassa tietenkin :D). Tuleekohan mulle mitään extralisiä? Lauantaina ei taida ku klo 13 jälkee alkaa vasta lauantailisäkin..

Kai noikin jostain TES:sistä löytyis mut niitä on niin tuskaa etsiä. Ja en oo ihan varma kyllä miten mulla menee (oon vuokratyöläinen) mut mul pitäis kaikissa lisissä olla väh. TES:sin mukainen, yleensä isommat korvaukset.

Tuli noista kauppojen aukioloajoista mieleen, että ite olin eilen eli kiirastorstaina 17-21.15 ja lauantaina olen 8-13 töissä (ja kaupassa tietenkin :D). Tuleekohan mulle mitään extralisiä? Lauantaina ei taida ku klo 13 jälkee alkaa vasta lauantailisäkin..

Kai noikin jostain TES:sistä löytyis mut niitä on niin tuskaa etsiä. Ja en oo ihan varma kyllä miten mulla menee (oon vuokratyöläinen) mut mul pitäis kaikissa lisissä olla väh. TES:sin mukainen, yleensä isommat korvaukset.

Kai se riippuu Tessistä. Meille tulee 100% lisä, eli normisunnuntaita vastaa toi päivä. Maanantai 300%.

Onko lauantaina nyt tai pääsiäismaanantaina yhtään salia auki jossa olisi kerta maksu 5€ tai alle ?

Viritinvahvistimen takana on liitin DAD/AUX, niin mikä tuo DAD on? Ja sit millä saan soittimen kuuloke plugistaan(3,5mm) tuoho AUXiin kiinni, kun se AUX reikä on mallia RCA.

sunnuntaina kaikki kiinni ja maanantaina alle 400 neliöiset kaupat saavat olla auki 4 tuntia ja suurin osa taitaa pitää ovensa auki kello 12-16.

Kyllä ne pienet kaupat nyt vaan saa olla auki sunnuntaina, samoin ne saavat olla ensi maanantaina pidempään kuin tuon 4 tuntia auki. Katso vaikkapa Siwan omilta sivuilta noi aukioloajat.

Edit: Samoin ne pienimmät puljut saavat tänään olla auki.

E2:
siwan_paasiainen_aukiolo.jpg

Minkälaisia ovat huonolaatuiset proteiinit? Mistä ruoka-aineista niitä saa?

Nopeasti / hitaasti imeytyvät ovat tuttuja, mutta tuo tuli vaan mieleen kun maitopurkissa luki jotain tähän tyyliin: "sisältää hyvälaatuisia proteiineja".

Back
Ylös Bottom