Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Siitä iänikuisesta kreatiinista

Olen tässä selaillut googlen kautta kreatiinijuttuja, ja tonkinut läpi pakkotoiston lukuisia kreatiinithreadeja,
mutta silti ei ole koskaan mistään löytynyt tietoa että _milloin_ kreatiinit tulisi ottaa ylläpitojakson
aikana? Eli siis kuuluuko kreat ottaa aamuin? illoin? ennen treeniä? treenin jälkeen? Tiedän että
tankkauksen aikana 4 osassa mutta tuosta ylläpidosta ei ole tietoa...

En oikeen ymmärrä, miten kaarella sen selän pitää olla penkissä?

Ja kun koitan maximia penkissä, tangon nostovaiheessa jännitän ihan jumalattomasti selkää kaarelle ja silloin selkä ottaa rasitusta.

Olen tässä selaillut googlen kautta kreatiinijuttuja, ja tonkinut läpi pakkotoiston lukuisia kreatiinithreadeja,
mutta silti ei ole koskaan mistään löytynyt tietoa että _milloin_ kreatiinit tulisi ottaa ylläpitojakson
aikana? Eli siis kuuluuko kreat ottaa aamuin? illoin? ennen treeniä? treenin jälkeen? Tiedän että
tankkauksen aikana 4 osassa mutta tuosta ylläpidosta ei ole tietoa...

Ylläpidon aikana ennen treeniä ja treenin jälkeen.

Onko siitä mitään haittaa, jos teen salipäivänä kolme erillaista haiusliikettä ja toistoja tulee yhteensä 117 kappaletta? Määrä ainakin kuulostaa ihan ylisuurelta mutta onko oikeasti näin? Kunnon kanssa ei ole mitään ongelmia, pystyin vanhalla "ohjelmalla" tekemään jopa neljä eri hauisliikettä ja n. 160 toistoa.

Onko siitä mitään haittaa, jos teen salipäivänä kolme erillaista haiusliikettä ja toistoja tulee yhteensä 117 kappaletta? Määrä ainakin kuulostaa ihan ylisuurelta mutta onko oikeasti näin? Kunnon kanssa ei ole mitään ongelmia, pystyin vanhalla "ohjelmalla" tekemään jopa neljä eri hauisliikettä ja n. 160 toistoa.
:david: Riippuu ihan monijakosella treenaat ja ootko salil kasvattaa kuntoo vai lihaksia.

saanko kysyä että miksi teet näin?

E:en tiedä kenen ohjelmien perusteella oot ton oman ohjelmasi kyhännyt,mutta näyttää IMO aika hirveältä.en tekisi tuota missään tilanteessa itse enkä suosittelisi kenellekkään

saanko kysyä että miksi teet näin?

E:en tiedä kenen ohjelmien perusteella oot ton oman ohjelmasi kyhännyt,mutta näyttää IMO aika hirveältä.en tekisi tuota missään tilanteessa itse enkä suosittelisi kenellekkään

Irtoisiko jonkinlaisia parannusehdottuksia?

Irtoisiko jonkinlaisia parannusehdottuksia?

Painot ylös ja toistomäärät alas. Tee vaikka hauiskääntöä 3x10, scottia 3x8 ja hammereitä 3x10 mielummi ku jotai epämääräsiä 117 toiston paketteja. Ja kunnon hengähdystauot sarjojen väliin. Mitä ne toistot kunnosta kertoo muutenkaan. Kuka tahansa jaksaa heilutella jotain aerobicpainoja.

Painot ylös ja toistomäärät alas. Tee vaikka hauiskääntöä 3x10, scottia 3x8 ja hammereitä 3x10 mielummi ku jotai epämääräsiä 117 toiston paketteja. Ja kunnon hengähdystauot sarjojen väliin. Mitä ne toistot kunnosta kertoo muutenkaan. Kuka tahansa jaksaa heilutella jotain aerobicpainoja.

Noniin kiitoksia!

Tuolla missä neuvottiin kaksijakoisia ohjelmia, niin kerrottiin, että sitä voisi tehdä kolme kertaa viikossa. Onko tuo kovin kehittävää, kun joillekkin liikkeille tulee vain yksi treenikerta? Ts. voiko kolmella treenikerralla viikossa kaksijakoisella saada aikaan maksimaalista lihaskasvua?

No jos treenaat vaikka ma-ke-pe niin teet 1.ryhmän ma ja pe ja sen 2.ryhmän ke. Seuraavalla viikolla 2. ryhmä ma-pe ja 1. ryhmä ke.
Samaan tapaan vuorotellen, kuin mitä jos treenaisit vaikka sen neljä kertaa viikkoon. Ei joillekin lihaksille tule "vain yhtä treenikertaa", kun ei se lihas elä viikonpäivien/viikkojen mukaan.

Tulee tulee. Mä itse käyn kaksjakoisella neljä kertaa viikkoon. Jos tekisin yksijakoisella neljä kertaa viikkoon, tulis enemmän rasitusta. En kuitenkaan tee niin, koska kaksjakoinen on mulle parempi.
Elämä on hei valintoja täynnä ;)

Painot ylös ja toistomäärät alas. Tee vaikka hauiskääntöä 3x10, scottia 3x8 ja hammereitä 3x10 mielummi ku jotai epämääräsiä 117 toiston paketteja.
Eikös tässä puhuttu kaksijakoisesta? 9 sarjaa kaksi kertaa viikossa on ihan vitusti liikaa. Nelijakoisellakin 9 sarjaa on siellä ylärajalla. Eli ottaisin tostakin puolet pois, tai sitten on treenattava todella tehottomasti, jos tollasia sarjamääriä tarvitsee.

Back
Ylös Bottom