Arginiini, kaikki tästä aminohaposta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 ARGINIINI – AMINOHAPPOJEN VERIVALTATIE 🔥

Meta description: Tärkeä aminohappo verenkierron tuelle, pumpeille ja suorituskyvyn luonnolliselle optimoinnille.

Olin aikasemmin postannu tänne, miten sitä käytetään ja annostetaan (päivittäin, ennen treeniä vai jälkeen)? En saanut vastausta kysymykseeni, joku kokeneempi saisi valaista.

Itelle neuvottu että 5g ennen treeniä, ei toiminut, niin nykyää menee 10g ja alkaa pumppi tuntumaan. Kokeile että mikä on itselle se paras määrä. Se voi olla 5g tai 20g riippuu ihmisestä. Ja 60-30min ennen treeniä tyhjään mahaan.

Siis reeni tehoa ja pumppia saa varmasti arginiinista, itse olen nyt vedellyt tuota Lmestan, smash fullyloaded , ja senkin pumppi teho taitaa tulla juuri arginiinista, mutta reeni tehoa on muutenkin aivan eri tavalla. Siinä on 2 mitta n 7g arginiinia joten se 5-10g ennen reenejä varmasti tuo se arginiinin pumppi teho.

Jaanpa omankin arginiinikokemukseni täällä. Olin pitkään ilman, mutta kun luin jostain että se nostaa HGH-tasoja päätin koklata, ja heti kunnon annoksella tietenkin. Kyllähän siitä sai mukavasti potkua, ja palautuminen on nopeutunut Kannattaa kuulemma yhdistää glutamiiniin, ja näin olen tehnytkin. Uneen en ole huomannut vaikutusta, sillä olen käyttänyt tryptofaania ja melatoniiniakin tämän tästä jotka jo syventävät ja parantavat unen laatua.

Finnejä on tullut naamaan kyllä aika lailla. Ja poskipäät tuntuvat paleltuvankin helpommin pakkasella. Samaa tuntuvat muutkin valitelleen kun olen googlettanut eri foorumeita. Kaiken kaikkiaan on sellainen "testot nousee" -olo, vaikka arginiinin ei kai pitäisi testotasoihin vaikuttaa? Ehkä vaikutus on välillinen, eli arginiini helpottaa palautumista, jolloin urheilee enemmän, jolloin testotkin nousevat?

Jos ei oo jo sanottu niin arginiinia ei kannata ottaa ruoan kanssa, koska se saattaa blokata imeytymisen. C-vitamiini taas saattaa auttaa imeytymistä.

Mulla sattui nyt olemaan sekä Forcen 100% L-arginiinijauhetta, että UFS:n 100% L-arginiinijauhetta, ja päätin vähän vertailla. Forcen jauhe on hienojakoista. Siinä on voimakas "emäksinen" maku ja se liukenee suussa melko nopeasti. UFS:n jauhe maistuu hyvin miedolta ja myös erilaiselta, on koostumukseltaan rakeista ja narskuu hampaissa. Tuntuu kielellä "lämpimältä" liuetessaan.

Kielituntumani nyt sanoo että tuota UFS:n jauhoa on laimennettu jollain, taululiidullako? :jahas: Milläs tän jauheen puhtauden vois oikein testata? Kun ei tästä taloudesta löydy massaspektrometriä eikä titraussettiä. Samanlainen huono vaikutelma tuli muuten myös silloin kun vertasin Finnmaxin tauriinia UFS:n tauriiniin. Epäilys herää ainakin maun perusteella. Ovatko kaikki UFS:n tuotteet "jatkettuja"?

... vai onko tässä kyseessä nimenomaan joku lisäaine jolla on pyritty lieventämään aineen makua?

Onko arginiini sama kuin argiini? Entä onko väliä mitä arginiinia käyttää, onko halvin mitä löytyy ihan riittävän hyvää?

Miten kannattaisi ajoittaa tuon arginiinin ottamista kun myös käyttää BCAA:ta? Lysiinia ja arginiinia ei käsittääkseni pitäisi ottaa samanaikaisesti koska ovat kilpailevia aminohappoja. Kuitenkin sekä BCAA:ta ja arginiinia suositellaan otettavaksi ennen treeniä.

Tähän asti olen ottanut 10g BCAA:ta ennen ja jälkeen treeniä, mutta ajattelin nyt kokeilla myös arginiinia enkä oikein tiedä mikä olisi optimaalisin aika ottaa sitä kun tuo BCAA:n lyseiini vähän hankaloittaa tilannetta.

Varmaankin joku puolisko tuntii ennen treenii vois olla ihan hyvä ajankohta. Ja ennen nukkumaan menoakin voi ottaa. Lisää kasvuhormoonin tuotantoa.

Miten kannattaisi ajoittaa tuon arginiinin ottamista kun myös käyttää BCAA:ta? Lysiinia ja arginiinia ei käsittääkseni pitäisi ottaa samanaikaisesti koska ovat kilpailevia aminohappoja. Kuitenkin sekä BCAA:ta ja arginiinia suositellaan otettavaksi ennen treeniä.

eikö nuo juuri pidäkkin ottaa yhdessä lysiini ja argiini. Muistaakseni yhdessä ottettuna moninkertaistaa tehon.

eikö nuo juuri pidäkkin ottaa yhdessä lysiini ja argiini. Muistaakseni yhdessä ottettuna moninkertaistaa tehon.

Ne moninkertaistaa toistensa tehon mutta ovat näemmä kilpailevia eli samanaikaisesti otettuna eivät toimi tehokkaasti. En tiedä koskeeko tämä ainostaan l-muotoa?

Esim. tässä topicissa on juttua siitä;

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=409046&postcount=4
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=411573&postcount=13

Ja googlettamalla löytyi mm. seuraavaa.

Lysine and Arginine should not be taking together if they are of the *L* form because of the L-arginine & L-lysine compete for the same receptors. A proposal would be to replace L-arginine with Arginine Pyroglutamate because of that competition for the same receptors. It is suggested that Arginine Pyroglutamate attaches to a different receptor allowing for a synergistic effect between the two.

http://www.naturalhghreleasers.com/lysine-arginine.html

Lysine appears to be an “antimetabolite,” acting as an analog of arginine, competing for absorption and entrance into tissue and cells

http://www.drugs.com/npp/lysine.html

Jos jollain on enemmän tietoa asiasta niin kuulisin mielelläni.

Edit: Linkki jossa kivenkovaa väitetään että eivät toimi yhdessä http://www.arginineresearch.com/ClinicalBenefits.htm

Arginiinin ja Lysiinin käyttöä kannattaa vuorotella, koska kyseisten aineiden vaikutus laimenee ajan myötä. Eli Arginiinia vaikka pari kuukautta ja sitten vaihtaa lysiiniin ja sitten taas parin kuukauden jälkeen takas.

Näin muistan joskus lukeneeni :)

Back
Ylös Bottom