Paras eristävä pakaraliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mikä on mielestänne paras eristävä pakaraliike. Koskapa iso pakaralihas on iso lihas niin minusta on paikallaan sen treenaaminen eristävästi siinä missä vaikka hauiksen.

Pakarat kyllä toimii sen verran aktiivisesti kyykyissä ja maveissa, että imo turha alkaa sen koommin eristelemään. Hauiksen treenaaminen on kuitenkin nyt vähän eriasia (bodailumielessä siis), kun ei se samalla tasolla saa mistään muista liikkeistä hittiä ku perse noista isoista perusliikkeistä.

Mutta asiaan, reverse hypers on hyvä liike. Tosin sekin käy koko takaosastoon. Jos sitten ihan pelkästään pakaraa haluaa jumpata, niin joku pakarapotku koneessa tai taljassa lienee ihan varteenotettava vaihtoehto.

Vaakaprässi ottaa pakaroihin. Missä tulee tehtyä myös välillä yhdellä jalalla.
Yhdellä jalalla paras sarja mitä oon tehnyt on 15 krt*15 toistoa* koko pakka.
Tää tosin on aika aikaa vievää hommaa, Jos pitää minuutin - kahden tauon aina sarjan välissä.
Tai sitten 150 toistoa yksi sarja koko pakalla. Näistä ainakin toi ensimmäiseksi mainittu tuntuu pakaroissakin melko hyvin.

pakarapotku koneessa
Tätä tuli myös joskus veivattua, kun entisen koulun salilla oli hyvä kone tähän.
Koko pakalla 15-20 toiston sarjoja. Tokassa sarjassa tuntu ihan kivasti jo.

No joo... Kyllä olen sitä mieltä nyt ja aina, että "eristävät" liikkeet my ass... Kunnon perusliikkeillä saadaan voimaa ja massaa. Kyykkyä, mavea, kulmasoutua, habaa tangolla, dippiä, leuanvetoa, penkkiä, ranskalaista punnerrusta, pystysoutua jne. Vittuun nuo vitkutukset ja oikeesti treenaamaan.
Tietty onhan se kiva "pumppailla" hauista natikkana ja hakea siihen muotoa jollain eristetyllä liikkeellä :) kun ei se oo ees raskasta, niin aina kivempi tehdä.

Ootteko kukaa kokeillu yhen jalan kyykkyy siten että toinen jalka taakse penkille jne.

Onhan tuota tultu kokeiltua. Ihan kivasti ottaa pakaraan ja etureisiin ainakin minulla.

Polvien kanssa tossa kannattaa olla varovainen, kun helposti lähtee heilumaan ja pitää myös muistaa ettei polvi mene nilkan yli.

Askelkyykky? Olenko ainoa jolla se kasvattaa persettä nimenomaan vaakatasossa?

Pakaralihasta ei oikeastaan saa täysin eristettyä millään - kaikissa liikkeissä joissa lantio ojennetaan, kemuihin liittyy myös alaselkä ja takareidet enemmän tai vähemmän.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mikä neuvoksi, kun on polvet paskana, mutta haluisin silti persettä treenaa? Suuri osa noista liikkeistä taitaa rasittaa polvia liikaa
Mikäs niissä polvissa on? Jos on oikeasti vikaa, niin sitten lääkärille ja sieltä paremmat ohjeet. Muussa tapauksessa lähtee opettelemaan kyykyn yms. tekniikoita ja pikku hiljaa nostaa sarjapainoja.

Mikä neuvoksi, kun on polvet paskana, mutta haluisin silti persettä treenaa? Suuri osa noista liikkeistä taitaa rasittaa polvia liikaa

Kuten tuossa yllä jo todettiin niin lääkäriin jos oikeasti on niissä polvissa jotain vikaa. Itse pidin myös aikoinani kyykkyä minulle sopimattomana liikkeenä. Vasta luettuani Starting Strenght -kirjasta kyykyn tekniikkaa ja muutettuani asentoa niin että ylhäältä katsottuna polvi ja jalkapöytä on hiukan ulos käännettynä yhtä suoraa linjaa (kun tullaan alas) taipuivat polveni niin ettei mitään kipua tuntenut. Samoin kun ponnistaa lantiota ensimmäiseksi sieltä kyykystä ylös niin ei liike tunnu kuin lihaksissa, missä se pitääkin tuntua.

Mä oon tehny jalkapäivinä kyykkyjen ja muiden raskaampien liikeiden jälkee vielä silloin tällöin jalan ojennuksia taaksepäin(liikkeen nimeä en tiedä/muista). Elikkäs lähellä maan tasoa olevassa taljassa. Nilkan ympärille/kantapään taa jonkin sortin remmi ja melkolailla jalka suorana ojennuksia taapäin. Taitaa olla enimmäkseen tuollainen naisten liike, mutta hyviä lisäpoltteita/tuntumaa oon pakaroihin sillä saanut..

PAKARAT pyöreiksi, nämä ovat suosikkejani...

1. Yhden jalan askelkyykky smith tangolla, takajalka penkillä
2. Yhden jalan askelkyykky smith tangolla toinen jalka polvella
3. Supersarjoista tykkään kans
esim. Vaakaprässi, loitonnus, vaakaprässi
esim. Tasakyykky tangolla ja askelkyykky liikkuen
4. Nousu penkille vaakaan, alasmeno jarruttaen paino reilusti etujalalla, vartalon noja eteen
5. borsow loikat (lähtöasento vähän niinkuin lonkan koukistajan venytys, etujalka reilusti koukussa kädessä maassa etujalan molemmin puolin, takajalka maassa nilkka suorana, sieltä etujalla ponnistus ja toisen jalan vienti eteen samanlaiseen lähtöasentoon)

mikä on bulgarialainen kyykky, mikä aiemmin mainittiin samassa keskustelussa?

Yhden jalan kyykyt kyllä tuntuvat kivasti. Askelkyykky kävellen on hyvä viimeiseksi liikkeeksi. Ja eiväthän smithissä tehtävät kyykyt ole askelkyykkyjä vaan yhden jalan kyykkyjä, ellei sitten vaihda jalkaa joka toistolla. Ihan vaan selvyyden vuoksi :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom