Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Mikä on suomalainen perusjätkä? Noi sun mainitsemat puolueet edustaa ihan tiettyjä ihmiskuntia ja niillä kaikilla on ihan hyviä pointteja asioissa. Osissa jutuissa taas ei vaan voi olla samaa mieltä. Asstrid Thors esim on sellainen henkilö, jonka potkisin jo pois. Ihan samaa on perussuomalaisissakin. Seilläkin ehdokaslistalla on vähän sellaistakin porukkaa, jonka arvoja ei vaan voi allekirjoittaa. Muutenkin vähän talouden puolesta olen huolissani, jos persuja äänestetään sankoin joukoin. Ulkomaalaisten hyysääminen lopuu, kun ei oo varaa enää siihen.

Mä pidän itseäni ihan suomalaisena "perusjätkänä" ja mun etuja ei perussuomalaiset aja. Nää on 15 vuotta myöhässä. Osa mielipiteistä on samalla viivalla, mutta protestiksi en rupea äänestämään nykyisen vähän leväperäisen maahanmuuttopoliitiikan vuoksi.

Sinänsä Kylli ja Rankkuri on molemmat oikeassa siinä, että puhtaalla rahalla ei kaikkia ongelmia selvitetä. Vanhukset ja mamut tarvitsevat inhimillistä kohtelua. Puitteet luodaan rahalla.
Perusjätkällä tarkoitin ihan tavallista suomalaista ihmistä.

On varmasti hyviä pointteja ja yleviä tavoitteita paperilla, mutta niin kauan ku hallitus ajaa mielivaltaisesti läpi maahamuuttolain, eläkeuudistuksen ym. kaltaisia päätöksiä, katson, että he eivät toimi suomalaisen tavallisen ihmisen ja työntekijän eduksi.

PerSujen listalla on ja on ollut paskoja ehdokkaita, kuten Frederik, mutta näillä on huonompi sauma päästä päättävään asemaan kuin somalilla töihin. Toisin kuin esimerkiksi Thorsilla ja Vanhasella.

Millä perusteella sä sanot, että jos PS saisi päättää niin suomi ajautuis välittömästi vararikkoon?

Eihän täällä kukaan ole sua vaatinutkaan äänestämään protestiksi ketään. Sä saat edelleen äänestää ketä haluat, kuten me muutkin.

On varmasti hyviä pointteja ja yleviä tavoitteita paperilla, mutta niin kauan ku hallitus ajaa mielivaltaisesti läpi maahamuuttolain, eläkeuudistuksen ym. kaltaisia päätöksiä, katson, että he eivät toimi suomalaisen tavallisen ihmisen ja työntekijän eduksi.

Maahanmuuttolain taustalla on saada Suomeen uusia veronmaksajia kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle. (:offtopic: ruotsinkielen salaliittoteoria: kumma että Thors halusi uuden vastaanottokeskuksen Vaasaan, :offtopic:) Eli tässä ajatellaan että noi 57 k € tulee sitten myöhemmin korkojen kera takaisin (itse kyllä rohkenen epäillä ainakin tiettyjen ryhmien kohdalla).

Eläkeuudistuksessa sama homma: Isompien ikäluokkien eläkkeet jää maksettavaksi pienempien ikäluokkien harteille. Pitäiskö olla tekemättä mitään, ja sitten ihmetellä kun paskat on jo housussa ettei ole rahaa? Tuossa on vielä sekin homma että eläkerahastot on perinteisesti sijoittaneet varoja pörssiin x määrän ja kukaan ei ole ainakaan vielä halunnut/uskaltanut kertoa paljonko rahoista on sulanut..

On aina helpompi lukea Ilta-sanomia ja itkeä että asiat on ihan perseestä, kuin ottaa asioista itse selvää. Vois PS:n romantiikka jonkun verran karista, jos se päätyisi esim. suurimmaksi puolueeksi ja joutuisi budjettivastuuseen..

Eihän täällä kukaan ole sua vaatinutkaan äänestämään protestiksi ketään. Sä saat edelleen äänestää ketä haluat, kuten me muutkin.

Meillä menee linjaukset niin paljon ristiin esim juuri eläkeuudistuksen kannalta, joten ei kannata edes alkaa väittelemään talousasioista. Oot ilmeisesti niin paljon enemmän vasemmalla.

Topikin otsikko kuitenkin kehottaa. Osallistuin keskusteluun kertomalla. että miksi en itse niin tee.
Sen verran olen nihilisti, etten usko aina olevani oikeassa, tai kukaan muukaan olisi aina. On vain näkökantoja.

No sanotaan näin että tästä elämäntilanteesta katsottuna hyvin tärkeältä kysymykseltä tuntuu esim. työllisyys. Maahanmuuttajat eivät kosketa minua. Naapurustossani ei ole jengisotaa käyviä somaleita eikä muitakaan ongelmia. Sen sijaan työttömyys koskettaa monia etenkin nyt. Jos Timo Soini & co. saavat nämä ongelmat ratkottua, se on mielestäni paljon tärkeämpää kuin se että saadaan muutama somali pois asemalta hyörimästä.

Edelleenkään kukaan PS:n kannattajista ei ole esittänyt ainuttakaan järkevää argumenttia, mitä teille tärkeää asiaa PS ajaa? Onko ainoa heistä saatava hyöty maahanmuuttajakriittisyys, vai tekevätkö he jotain teille hyödyllistä? Jotenkin kuulostaa kauhean synkältä, että valittaisiin monen vaihtoehdon joukosta se joka aiheuttaa vähiten harmia.

Pakko olla samaa mieltä tän kanssa. Vaikka itse olen miettinyt perussuomalaisten äänestämistä juurikin tämän monikulttuurisuusjutun takia niin tajuan kuitenkin että TÄLLÄ hetkellä Suomella on paljon - paljon - vakavampia ongelmia. Ne ongelmat ovat tässä ja nyt, maahanmuuton ongelmien ratkaisuun on aikaa myöhemminkin.

Ja en osaa sanoa mitä puoluetta äänestän vielä. Jokaisella puolueella on mun mielestä enemmän tai vähemmän idioottimaisia periaatteita tällä hetkellä.

Maahanmuuttolain taustalla on saada Suomeen uusia veronmaksajia kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle.

Maahanmuuttolain taustalla on kylläkin sen saattaminen EU-direktiivin kanssa yhteensopivaksi. Ja jos tavoitteena olisi ollut uusien työntekijöiden saaminen niin, minkä takia sinne jätettiin se löperö humanitaarisen suojelun kohta? Eihän se mitään työllisyyttä edistä.

Eläkeuudistuksessa sama homma: Isompien ikäluokkien eläkkeet jää maksettavaksi pienempien ikäluokkien harteille. Pitäiskö olla tekemättä mitään, ja sitten ihmetellä kun paskat on jo housussa ettei ole rahaa? Tuossa on vielä sekin homma että eläkerahastot on perinteisesti sijoittaneet varoja pörssiin x määrän ja kukaan ei ole ainakaan vielä halunnut/uskaltanut kertoa paljonko rahoista on sulanut..

Tapa, jolla asia hoidettiin oli perseestä.

On aina helpompi lukea Ilta-sanomia ja itkeä että asiat on ihan perseestä, kuin ottaa asioista itse selvää. Vois PS:n romantiikka jonkun verran karista, jos se päätyisi esim. suurimmaksi puolueeksi ja joutuisi budjettivastuuseen..
Ihanko tosissas heität, että mä äänestän Persuja Ilta-Sanomien juttujen perusteella? Kuinka pihalla sä oikein olet. Suosittelen sullekin asioiden selville ottamista, lähtien Sanoma-konsernin vihervasemmistolaisstalinistisesta linjasta.

Henkilökohtaisesti en ole kokenut Timo Soinia ja Raimo Vistbackaa kohtaan romanttisia tunteita. PerSujen äänestämisen ja suosion nostamisen pääasiallinen pointti on siinä, että suosion noustessa tarpeeksi, joutuvat suurimmatkin puolueet muuttamaan suhtautumistaan maahanmuuttokysymyksiin. Esimerkkinä käyköön Tanska. Ainakaan mun kuvitelmissa ei ole, että PS nousisi kannatuksessa ohi Keskustan, SDP:n tai Kokoomuksen.

Jep meillä no täällä Suomessa vakavia ongelmia kuten työttömyys.Mutta asia ei parane sillä että tänne otetaan rajattomasti noita "sotaa pakoon lähteneitä 20 v.sosiaalisesti työ-ja yhteiskuntarajoitteisia hattivatteja" se voi olla hiukan myöhäistä 10 vuoden päästä ratkaisemaan tätä sontaa mikä tänä aikana vain lisääntyy ja riistäytyy loppujen lopuksi käsistä..

Jep meillä no täällä Suomessa vakavia ongelmia kuten työttömyys.Mutta asia ei parane sillä että tänne otetaan rajattomasti noita "sotaa pakoon lähteneitä 20 v.sosiaalisesti työ-ja yhteiskuntarajoitteisia hattivatteja" se voi olla hiukan myöhäistä 10 vuoden päästä ratkaisemaan tätä sontaa mikä tänä aikana vain lisääntyy ja riistäytyy loppujen lopuksi käsistä..

Joo, mutta ei se silläkään parane että heitetään kapuloita esim EU:n toiminnan rattaisiin mitä pelkään että persut tulevat tekemään jos vain pystyvät.

Itselleni maahanmuuttokysymykset eivät tule olemaan se tärkein asia seuraavissa eduskuntavaaleissa jo senkin takia että kunhan tämä lama iskee kunnolla niin sekin luultavasti vaikuttaa maahanmuuttopolitiikkaan. Suomen ongelma nr1 on öljyn loppumiseen varautuminen ja talous yleensä. Maahanmuuttajat tulee kaukana perästä.

Nyt tähän vääntöön vedetään videopelitkin mukaan:jahas:

http://hommaforum.org/index.php?topic=3013.0

Arvostelun kirjoittaja kuuluu ilmeisesti facebook-ryhmään nimeltä "en kannata jussi halla-ahoa". Jotenkin tuntuu että koko hommasta on karkaamassa tolkku. Kenelläkään ei ole ollut aikaisemmin ongelmia pelisarjan kanssa kun siinä on tapettu valkoisia, mutta kun peli siiretään Afrikkaan niin VOT!!!:wall:
Rotutohtorikin mainitaan jutussa ohimennen. Miten voi olla mahdollista että ihmiset, jotka väittävät vastustavansa rasismia ja ennakkoluuloja, panevat näin paljon painoa ihonvärille ja eriarvoistavat ihmisiä. Vittu hyvää päivää:thumbs:

Joo, mutta ei se silläkään parane että heitetään kapuloita esim EU:n toiminnan rattaisiin mitä pelkään että persut tulevat tekemään jos vain pystyvät.

Itselleni maahanmuuttokysymykset eivät tule olemaan se tärkein asia seuraavissa eduskuntavaaleissa jo senkin takia että kunhan tämä lama iskee kunnolla niin sekin luultavasti vaikuttaa maahanmuuttopolitiikkaan. Suomen ongelma nr1 on öljyn loppumiseen varautuminen ja talous yleensä. Maahanmuuttajat tulee kaukana perästä.
No älä nyt viitsi naurattaa, että PerSut heittäis "kapuloita rattaisiin". Meinaat, että Timo Soini tappaa EU:n heti kun saa kengän oven väliin.

Ai lama vaikuttaa maahanmuuttopolitiikkaan? Uudistetun ulkomaalaislain hyväksyminenkö johti tähän johtopäätökseen?

Jengi mäyhää täällä, että ei maahanmuuttoasiat ole tärkeitä. Ensin tulee talousasiat. Mistä te ootte saanut päähänne, että maahanmuuttopolitiikka ei olisi ensisijassa juuri talouspolitiikkaa? Helvetillinen talousvaikutus sillä tulee olemaan. Ainut momentti, jolla ei ole minkäänlaista tulosvastuuta on juurikin maahanmuutto.

Selittäkää nyt joku, miten tällä hetkellä 120 M€/vuosi maahanmuuttajien hyysäämiseen + 1000 M€/vuosi kehitysapuun, ei liity talousasioihin? Luvut tulevat vain kasvamaan tulevaisuudesssa.

Maahanmuuttolain taustalla on kylläkin sen saattaminen EU-direktiivin kanssa yhteensopivaksi. Ja jos tavoitteena olisi ollut uusien työntekijöiden saaminen niin, minkä takia sinne jätettiin se löperö humanitaarisen suojelun kohta? Eihän se mitään työllisyyttä edistä.

Kuvastaako jokainen lain pykälä lain henkeä? Kylhän siel oli pykälä et turvapaikanhakija saa tehdä töitä ennen turvapaikan vastaanottamista. Puhuin lähinnä siitä ideologiasta, että miksi valtapuolueet haluavat turvapaikanhakijoita suomeen.

Ihanko tosissas heität, että mä äänestän Persuja Ilta-Sanomien juttujen perusteella? Kuinka pihalla sä oikein olet. Suosittelen sullekin asioiden selville ottamista, lähtien Sanoma-konsernin vihervasemmistolaisstalinistisesta linjasta.

Vitustako minä tiedän miksi äänestät persuja? Populistista puoluetta äänestää yleensä ihmiset joihin propaganda helposti uppoaa. Ja tiedän vallan hyvin Suomen median meiningin. Yleensä ottaen ollaan melko samoilla linjoilla että nykymeininki maahanmuuttopolitiikassa on perseestä. Veikkaan vain että jos perussuomalaisia peräkammarinpoikia pääsee vallankahvaan, mennään metsään muissa asiossa.

Henkilökohtaisesti en ole kokenut Timo Soinia ja Raimo Vistbackaa kohtaan romanttisia tunteita. PerSujen äänestämisen ja suosion nostamisen pääasiallinen pointti on siinä, että suosion noustessa tarpeeksi, joutuvat suurimmatkin puolueet muuttamaan suhtautumistaan maahanmuuttokysymyksiin. Esimerkkinä käyköön Tanska. Ainakaan mun kuvitelmissa ei ole, että PS nousisi kannatuksessa ohi Keskustan, SDP:n tai Kokoomuksen.

Oishan se kivaa joo, paitsi että muu agenda, utopiassaan, poikkeaa niin paljon itsestä ettei pysty.

Selittäkää nyt joku, miten tällä hetkellä 120 M€/vuosi maahanmuuttajien hyysäämiseen + 1000 M€/vuosi kehitysapuun, ei liity talousasioihin? Luvut tulevat vain kasvamaan tulevaisuudesssa.

Kyseessä on valtaapitävien mielestä investointi joka aikaansaa tuottonsa tulevaisuudessa. Ja ennen kuin alat vaahtoamaan niin en ole sitten kovin samaa mieltä asiasta..

Kuvastaako jokainen lain pykälä lain henkeä? Kylhän siel oli pykälä et turvapaikanhakija saa tehdä töitä ennen turvapaikan vastaanottamista. Puhuin lähinnä siitä ideologiasta, että miksi valtapuolueet haluavat turvapaikanhakijoita suomeen.

Ideologina se, että humanitaarisella suojelulla saadaan hyviä työntekijöitä? Ei lukutaitoa, ei kirjoitustaitoa, ei kielitaito. Todellisia kultamunia ja moniosaajia, vai mitä?

Vitustako minä tiedän miksi äänestät persuja? Populistista puoluetta äänestää yleensä ihmiset joihin propaganda helposti uppoaa. Ja tiedän vallan hyvin Suomen median meiningin. Yleensä ottaen ollaan melko samoilla linjoilla että nykymeininki maahanmuuttopolitiikassa on perseestä. Veikkaan vain että jos perussuomalaisia peräkammarinpoikia pääsee vallankahvaan, mennään metsään muissa asiossa.

Tai ne, jotka ajattelevat omilla aivoillaan. Näytätkö mulle ne lehtijutut, televisiojutut tai kolumnit, joissa PS levittää tätä "propagandaa". Ei taida oikeasti kovinkaan montaa paikkaa löytyä, siis sellaista, jossa joku PS:n levittää tätä propagandaa, ei toimittajien itsensä kirjoittamia olettamuksia. Eihän sellaista, hyvä ystävä, tule tapahtumaan, että PS olisi koskaan Suomen suurin puolue. Siitä ei tarvitse huolta kantaa. Ja edelleen haluaisin tietää, miksi mentäisiin metsään, millä perustein?

Oishan se kivaa joo, paitsi että muu agenda, utopiassaan, poikkeaa niin paljon itsestä ettei pysty.
Sinunkaan ei toki ole pakko äänestää PS:a, kuten ei myöskään VelttoV:n. Mä en varsinaisesti tee sillä tiedolla mitään, että ketä te äänestätte.

Kyseessä on valtaapitävien mielestä investointi joka aikaansaa tuottonsa tulevaisuudessa. Ja ennen kuin alat vaahtoamaan niin en ole sitten kovin samaa mieltä asiasta..
Niin no, Astrid-setä ja Matti-täti, saattavat jopa vilpittömästi kuvitella näin. Siksi asiaan pitääkin saada muutos aikaan.

Miksi en ollut ollenkaan yllättynyt, kun kävin katsomassa, kuka tuota läpyskää julkaisee.

Wikistä

No, SANOMA-KONSERNI!!!!

http://www.cbsnews.com/stories/2004/05/13/60minutes/main617270.shtml

“There was a trial in Lille where a 13-year-old girl was gang raped by 80 men. Sometimes, it’s 80, or 50 or 10. It’s absolutely terrible,” says Bellil. “In the case of Argenteuil, it was horrible. A young woman was raped in a school. Of course, everybody knew, but they're so afraid of these young men that they prefer to close their eyes. That's the price of peace in the ghettos.”

Tuossa näkymää ovet auki politiikan seurauksista Ranskassa.

Ja edelleen haluaisin tietää, miksi mentäisiin metsään, millä perustein?

Lyhyt vastaus: Veronkevennykset pelkästään pienituloisille ja sosiaaliturvan parannukset (=perusvasemmisto) ei lisää taloudellista toimeliaisuutta. Tällöin olisi vielä vähemmän rahaa esim. sotaveteraanien olojen parannuksiin ja luokkakokojen pienennyksiin ym. kivoihin juttuihin, joihin pitää kuitenkin repiä rahaa jostain muualtakin kuin maahanmuuttajien kotouttamisesta ja kehitysavusta.

Lyhyt vastaus: Veronkevennykset pelkästään pienituloisille ja sosiaaliturvan parannukset (=perusvasemmisto) ei lisää taloudellista toimeliaisuutta. Tällöin olisi vielä vähemmän rahaa esim. sotaveteraanien olojen parannuksiin ja luokkakokojen pienennyksiin ym. kivoihin juttuihin, joihin pitää kuitenkin repiä rahaa jostain muualtakin kuin maahanmuuttajien kotouttamisesta ja kehitysavusta.
Ai joo, pitää linkata vinkki Soinille tänne, kun ei oo tajunnu tota.

Esit. jätkä laittoi PS:n talouspuolen kahdella lauseella kuntoon. Ku tää juttu kantautuu Soinin korviin niin säkin voit äänestää PS:a :rock:

Niin no, Astrid-setä ja Matti-täti, saattavat jopa vilpittömästi kuvitella näin.

Oho, pitää noillekin antaa sun e-maili. Oikeesti, ootko sä vittu 12 vai kirjoittaako siellä itse Nina Mikkonen? Odotan innolla tv-ohjelmaasi lauantaina..

Edit: sutkin pitäis ylentää vähintään pääministeriksi.

Oho, pitää noillekin antaa sun e-maili. Oikeesti, ootko sä vittu 12 vai kirjoittaako siellä itse Nina Mikkonen? Odotan innolla tv-ohjelmaasi lauantaina..

Edit: sutkin pitäis ylentää vähintään pääministeriksi.
Ei kai siellä hieman hermostuta? :lol2:

Loukkasko toi pahasti RKP:ta tai Keskustaa, löytyykö puoluekirja?

Miksi ihmeessä sä antaisit mun mailin jollekin ja mistä sä sen saat?

Ei kai siellä hieman hermostuta? :lol2:

Loukkasko toi pahasti RKP:ta tai Keskustaa, löytyykö puoluekirja?

Miksi ihmeessä sä antaisit mun mailin jollekin ja mistä sä sen saat?

Ei, ei ja ei. Viittasin lähinnä tohon sun keskustelun tasoon. Et oo lukenu pätkääkään kansista ja et osaa sanoa politiikkaan (paitsi siihen et neket pois Suomesta) mitään? Okei. :piis: ja out.

Back
Ylös Bottom