risumies - ymmärsit aivan oikein. Haluan että kansanedustajani päivätöikseen hoitaa peruslinjat kuntoon (työ, koulutus, terveydenhoito, työttömyysturva, sosiaaliturva). Maahanmuuttoasiat, mielipiteet aborteista, huumausaineista tai vaikkapa sotaveteraaneista ovat toissijaisia kysymyksiä. Tällaisilla arvokysymyksillä saadaan kuitenkin kansalaisten mielenkiinto, koska on jännempää väitellä islamin aiheuttamista ongelmista kuin ruotia vaikkapa työlainsäädäntöä. Ja sotaveteraani-kortti on aina hyvä olla joka poliitikon hihassa.
Maksaisitko sinä veroja jos verovarat käytettäisiin vaaleilla valittujen edustajien arvojen toteuttamiseen? En minäkään. Maksan veroja koska saan niiden vastineeksi jotain.
Olisin muuten valmis äänestämään persuja, minua ei haittaa tippaakaan mitä mieltä he ovat maahanmuutosta koska se on jotenkin niin toissijainen asia minun jokapäiväisen elämäni kannalta. Olisi kuitenkin kiva jos pikkupuolueet mesoaisivat tähdellisempien asioiden puolesta sen sijaan että asialistalla ovat muslimit tai nuuskankäyttö.
Maksaisitko sinä veroja jos verovarat käytettäisiin vaaleilla valittujen edustajien arvojen toteuttamiseen? En minäkään. Maksan veroja koska saan niiden vastineeksi jotain.
Olisin muuten valmis äänestämään persuja, minua ei haittaa tippaakaan mitä mieltä he ovat maahanmuutosta koska se on jotenkin niin toissijainen asia minun jokapäiväisen elämäni kannalta. Olisi kuitenkin kiva jos pikkupuolueet mesoaisivat tähdellisempien asioiden puolesta sen sijaan että asialistalla ovat muslimit tai nuuskankäyttö.