Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

risumies - ymmärsit aivan oikein. Haluan että kansanedustajani päivätöikseen hoitaa peruslinjat kuntoon (työ, koulutus, terveydenhoito, työttömyysturva, sosiaaliturva). Maahanmuuttoasiat, mielipiteet aborteista, huumausaineista tai vaikkapa sotaveteraaneista ovat toissijaisia kysymyksiä. Tällaisilla arvokysymyksillä saadaan kuitenkin kansalaisten mielenkiinto, koska on jännempää väitellä islamin aiheuttamista ongelmista kuin ruotia vaikkapa työlainsäädäntöä. Ja sotaveteraani-kortti on aina hyvä olla joka poliitikon hihassa.

Maksaisitko sinä veroja jos verovarat käytettäisiin vaaleilla valittujen edustajien arvojen toteuttamiseen? En minäkään. Maksan veroja koska saan niiden vastineeksi jotain.

Olisin muuten valmis äänestämään persuja, minua ei haittaa tippaakaan mitä mieltä he ovat maahanmuutosta koska se on jotenkin niin toissijainen asia minun jokapäiväisen elämäni kannalta. Olisi kuitenkin kiva jos pikkupuolueet mesoaisivat tähdellisempien asioiden puolesta sen sijaan että asialistalla ovat muslimit tai nuuskankäyttö.

Kylli: -No on sulla vaan merkillinen ajatusmaailma siitä, millä on merkitystä päivittäiseen elämääsi ja millä ei. Tai no merkillinen ajatusmaailma kyllä muutoinkiin... No, jokaisella meillä on oikeus mielipiteeseemme, ehk äse on hyvä niin.

Olikohan muuten loiseläjät yleisnimitys niille, jotka ottavat kyllä vastaan kaiken tarjotun mutta eivät koskaan osallistu itse maksamiseen, vai mikä? Ei nyt muistu mieleen.

Siis saapuneet Tp-hakijat on se maahan saapunut _hakijoitten_ kokonaismäärä, kuntien vastaanottamat on näistä käsittelyprosessin aikana VOK:ssa asuvat, loput on esim. yksityismajoituksessa. Katso Maahanmuuttoviraston tilastoista mikä on myönteisten, kielteisten, statusten muutoksien, poispotkittujen lopullinen suhde alkuperäisestä saapuneitten lukemasta.

Näin käsittääkseni.
Ne luvut jotka alkuperäisessä postissani esitettiin oli otettu tuolta : http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html
Siellä lukee että "kuntien vastaanottamat" sisältää "Kiintiöpakolaiset, myönteisen päätöksen saaneet turvapaikanhakijat ja perheenyhdistämisohjelman kautta vastaanotetut".

Tuolta löytyy toisenlaista tilastoa :
http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?article=2003
Tuon tilaston perusteella edellisten vuosien linjasta viime vuosi poikkesi aiempia vuosia vähäisempien kieltävien päätösten verran. Siihen mistä johtuu, en lähde spekuloimaan mitään :)

Olikohan muuten loiseläjät yleisnimitys niille, jotka ottavat kyllä vastaan kaiken tarjotun mutta eivät koskaan osallistu itse maksamiseen, vai mikä? Ei nyt muistu mieleen.

Mun mielestä loiselämiseen nimenomaan kuuluu se oma passiivisuus. Se että sen sijaan että itse huolehdittaisiin omasta papasta ja mummosta, yritetään sysätä vastuu yhteiskunnalle. Pitääkö yhteiskunnan ihan oikeasti ruveta kustantamaan läheisiä yksinäisille vanhuksille?!

Ja ei kai siinä mitään loisimista ole jos haluaa että yhteiskunnassa panostetaan itselle tärkeisiin asioihin. Sen takia jokaisen kannattaa äänestää sellaista edustajaa, joka ajaa itselle tärkeitä asioita. Tällöin eduskunta todella edustaa kansaa. Anna yksikin hyvä syy miksi minun pitäisi haluta maksaa veroja sellaisista asioista, jotka eivät millään tavalla kosketa minua? Ja jos kansanedustajan ja minun mielipiteet kohtaavat jossain mamu-kysymyksessä, miten se liittyy niihin oikeasti tärkeisiin asioihin??

Olisin muuten valmis äänestämään persuja, minua ei haittaa tippaakaan mitä mieltä he ovat maahanmuutosta koska se on jotenkin niin toissijainen asia minun jokapäiväisen elämäni kannalta. Olisi kuitenkin kiva jos pikkupuolueet mesoaisivat tähdellisempien asioiden puolesta sen sijaan että asialistalla ovat muslimit tai nuuskankäyttö.
Millä perustein maahanmuutto ja etenkin muslimien integroimiseen liittyvät ongelmat eivät ole tähdellisiä?

Nyt te hyvät ihmiset takerrutte lillukanvarsiin. Normaalisti en äänestäisi Perussuomalaisia enkä muita yhden asian puolueita. Oma puoluekanta olisi lähempänä ehkä kokoomusta. Tällä hetkellä näen kuitenkin, että ainut vaihtoehto vaikuttaa nykyiseen maahanmuuttopolitiikkaan on äänestää Perussuomalaisia. (Jos joku keksii paremman vaikutustavan, kertokoon kaikin mokomin). Maahanmuuttopolitiikkaan ja eteenkin leväperäiseen humanitääriseen maahanmuuttoon täytyy vaikuttaa juuri nyt siksi, että tulevaisuudessa välttyisimme vakavilta ongelmilta, joita jo nyt muualla Euroopassa koetaan. Tänään tehdään se pohja sille, palaako Suomen ghetoissa autot vuonna 2020 tai onko meillä muslimienemmistö vuonna 2070.

Kylli: -Mun aiempi teksti:
"Onkohan mun luetun ymmärtämisessä jotain vikaa, vai ymmärränkö mä nyt lukemani ihan oikein. Sä et halua maksaa vanhustenhoidosta taikka tukea lapisperheiden pärjäämistä? Myöskään peruskoulutuksen ja suomalaisen maatalouden säilyttäminen ei ole mielestäsi tärkeää? Jos oikein ymmärsin, niin kuulostaapa reilulta."

Ja sun lyhyt ja ytimekäs vastaus siihen:
"risumies - ymmärsit aivan oikein"

Ylläolevan perusteella mä luulen että me ollaan niin pahasti eri aalloilla, että taitaa olla eri järvi missä mennään.

Ja allaolevaan. Enpä anna. Maksetaan kato kaikki vaan niistä asioista joita halutaan, eikö jee? Näinhän sitä yhteiskuntaa ja sen hyvinvointia ylläpidetään ja edistetään, eikö jee?

"Anna yksikin hyvä syy miksi minun pitäisi haluta maksaa veroja sellaisista asioista, jotka eivät millään tavalla kosketa minua?"

Edelleenkään mä en vaan tajua, miten sä voit olla nuista asioista sitä mieltä, etteivät ne millään tavoin sua kosketa. Mutta kuten jo aiemmassa viestissä mainitsinkin, ehkäpä se vain on hyvä että jokaisella meillä on ne mielipiteemme.

Originally posted by Omskakas
Tänään tehdään se pohja sille, palaako Suomen ghetoissa autot vuonna 2020 tai onko meillä muslimienemmistö vuonna 2070.

Toi tuntuu olevan todella vaikea asia monelle käsittää. Ei kyetä katsomaan yhtään tätä hetkeä pidemmälle.

Edelleenkään mä en vaan tajua, miten sä voit olla nuista asioista sitä mieltä, etteivät ne millään tavoin sua kosketa. Mutta kuten jo aiemmassa viestissä mainitsinkin, ehkäpä se vain on hyvä että jokaisella meillä on ne mielipiteemme.
Kyllin mielestä suomalainen ruoka tulee kaupasta eikä se aio vanheta niin eihän noi silloin kosketa!

Juu, ja tottahan se mielipide sitten on hyvä muuttaa kun niitä omia mukuloita mahdollisesti ilmaantuu taikka omat vanhemmat on siellä laitoksissa ym. Taikka ainut murkina mitä suuhun saa on sieltä espanjasta. Mutta kukas sitä nyt veroja maksaisi sellaisista asioista, jotka eivät millän tavoin kosketa itseään. Ainakaan siis juuri nyt.

ei mitn

No persut mitä luultavammin saavat äänen täältäkin (kuten kunnallisvaaleissa). Tuntuu, että muuta varteenotettavaa puoluetta ei tavan duunarille enää ole.

No sanotaan näin että tästä elämäntilanteesta katsottuna hyvin tärkeältä kysymykseltä tuntuu esim. työllisyys. Maahanmuuttajat eivät kosketa minua. Naapurustossani ei ole jengisotaa käyviä somaleita eikä muitakaan ongelmia. Sen sijaan työttömyys koskettaa monia etenkin nyt. Jos Timo Soini & co. saavat nämä ongelmat ratkottua, se on mielestäni paljon tärkeämpää kuin se että saadaan muutama somali pois asemalta hyörimästä.

Edelleenkään kukaan PS:n kannattajista ei ole esittänyt ainuttakaan järkevää argumenttia, mitä teille tärkeää asiaa PS ajaa? Onko ainoa heistä saatava hyöty maahanmuuttajakriittisyys, vai tekevätkö he jotain teille hyödyllistä? Jotenkin kuulostaa kauhean synkältä, että valittaisiin monen vaihtoehdon joukosta se joka aiheuttaa vähiten harmia.

Mulla tuo maahanmuuttaja-kysymys ei ole niinkään se juttu, vaan ihan kokonaisvaltaisesti päätös kallistuu PS:ään.
Se on hyvä, että joku sanoo asioita suoraan, tarvitaan uutta "verta"/ihmisiä päättämään asioista kansan kielellä. haluan, että joku ajaa suomalaistenkin asioista näin globaalissa maailmassa, kun sehän se mulle ja lapsilleni on se eka juttu. Vanhoja kabinetti-päätös-porukoita tulee hieman ravistella.
En pidä nykyisen porukan päätöksistä yhtään (eläke-aivopieru, Lex Nokia, maahanmuutto-politiikka, anteeksi pilapiirroksesta-nöyrtyminen, hoitajien pakkotyö-laki jne..).
SDP ja vasurit jotenkin hampaattomia, porvarit tahtoo vielä multa leivän suusta.

Tuntuu, että nykyisiä päättäjiä kiinnostaa Suomi-kilven kimallus muun maailman silmissä enemmän, kuin omien ihmisten hyvinvointi..
"Verot haetaan vaikka pitkospuiden päästä, mutta palveluja ei tule.." kuvastaa nykytilaa aika hyvin..

No sanotaan näin että tästä elämäntilanteesta katsottuna hyvin tärkeältä kysymykseltä tuntuu esim. työllisyys. Maahanmuuttajat eivät kosketa minua. Naapurustossani ei ole jengisotaa käyviä somaleita eikä muitakaan ongelmia. Sen sijaan työttömyys koskettaa monia etenkin nyt. Jos Timo Soini & co. saavat nämä ongelmat ratkottua, se on mielestäni paljon tärkeämpää kuin se että saadaan muutama somali pois asemalta hyörimästä.

Edelleenkään kukaan PS:n kannattajista ei ole esittänyt ainuttakaan järkevää argumenttia, mitä teille tärkeää asiaa PS ajaa? Onko ainoa heistä saatava hyöty maahanmuuttajakriittisyys, vai tekevätkö he jotain teille hyödyllistä? Jotenkin kuulostaa kauhean synkältä, että valittaisiin monen vaihtoehdon joukosta se joka aiheuttaa vähiten harmia.
Työllisyys on tärkeä kysymys kaikissa elämäntilanteissa, se vaikuttaa kaikkeen muuhunkin, että en näkisi sitä vain tämän hetken suurena haasteena.

Eli jos sulla ei tällä hetkellä ole riehuvia muslimeja naapurustossa niin niitä ei ole siellä myöskään 10 vuoden kuluttua? Riippumatta siitä, kuinka maahanmuuttopolitiikkaa toteutetaan?

Mun mielestä on hieman utopistista ja naivia kuvitella, että Timo Soini ratkaisee globaalin talouskriisin ongelmat, eikö.

Ei ole esittänyt yhtäkään asiaa? Oletko sä sokea, lukutaidoton vai mistä kiikastaa?

Yleisesti ottaen Keskusta, RKP, Vihreät toteuttavat tällä hetkellä politiikkaa, jolla ajataan kaikkien muiden paitsi suomalaisen perusjätkän etuja. SDP kärsii muuten vain katkeruudessaan niin järkyttävästä uskottavuuspulasta, että sitä ei voi hyvällä tahdollakaan äänestää vaikka puoluesta löytyykin Kari Rajamäen kaltaisia maalaisjärjen omaavia ehdokkaita.

PS:n tarkoituksena on ainakin ajaa suomalaisten etuja. Se merkkaa ainakin mulle jotain.

Mitä tämäkin lause tarkoittaa:
Jotenkin kuulostaa kauhean synkältä, että valittaisiin monen vaihtoehdon joukosta se joka aiheuttaa vähiten harmia.
Tällä hetkellä hallitukseen onkin valittu sellaista porukkaa, jotka tosiaan aiheuttavat mahdollisimman paljon harmia.

Ja eikö toi yllä oleva lause ole tekopyhyyden ja hurskastelun huipentuma tän sun edellisen lauseen jälkeen:
Originally posted by Kylli
Paljon jupinaa vanhuksista (en halua maksaa), maaseudusta (an halua maksaa), peruskoulusta (ei ole enää ajankohtainen) ja lapsiperheiden sivuamista (ei ole vielä ajankohtaista eikä välttämättä tule koskaan ajankohtaiseksi).

Kylli: -Ja nuiden maahanmuuttajien elättämiseen menevät eurolaiset eivät ole keneltäkään pois? No, eipä nuo maahanmuuttajat muakaan kosketa, kukaan kun ei ole tullut sorminensa mua tökkimäänkään. Mä kun luulin, että maahanmuuton kustannukset olisi se vaikuttavin juttu niissä, mutta ilmeisesti se ei olekaan. Kaipa se 57000 eskoa, jota nuo tänne tuodut "junioorit" kustantavat valtiolle (kpl/vuosi), on täysin merkityksetön juttu veronmaksajille. Ainakin siis joillekkin veronmaksajille, kaikkihan maksaa veroja vain niitä asioita varten, jotka just nyt sattuu itseään kiinnostavan, eikö jee? Missä muuten saa täyttää sen kupongin, ossa saa päättää mihin ne mun maksamat verot käytetään? Ei ole vastaan sattunut vielä.

"Maahanmuuttajat eivät kosketa minua."

edit. Eli ikääntyvät kärsiköön vaikka tuskissaan, ei nuin vanhoiklle enää mitään leikkauksia tarvi tehdä, eikö jee? On tuo vain kumma tapa osoittaa kiitollisuuttaan niitä ihmisiä kohtaan, jotka ovat työllänsä tän maan hyvinvoinnin rakentaneet ja kustantaneet. Ei edes terveydenhuollon palveluita saisi enää käyttää, vaikka siitä veroinensa ovat vuosikymmeniä maksaneet. Annetaan samantien niskalaukaus kaikille eläkeikään päässeille, paskaako niitä pitää yhteiskunnan elätettävinä enää, eikö jee?

"yhdeksänkymppisillekin on kiitollisuudentunnosta kustannettava kalliit leikkaukset"

edit2. Olen varmaan yksin mielipiteineni, mutta kyllä mä oisin valmis kotiuttamaan jokaisen somalin ja käyttämään niistä koituvat säästöt nuiden vanhusten leikkauksiin, riippumatta niiden hinnoista. Kyllä mun makuun ne on sen ansainneet.

Mulla tuo maahanmuuttaja-kysymys ei ole niinkään se juttu, vaan ihan kokonaisvaltaisesti päätös kallistuu PS:ään.
Se on hyvä, että joku sanoo asioita suoraan, tarvitaan uutta "verta"/ihmisiä päättämään asioista kansan kielellä. haluan, että joku ajaa suomalaistenkin asioista näin globaalissa maailmassa, kun sehän se mulle ja lapsilleni on se eka juttu. Vanhoja kabinetti-päätös-porukoita tulee hieman ravistella.
En pidä nykyisen porukan päätöksistä yhtään (eläke-aivopieru, Lex Nokia, maahanmuutto-politiikka, anteeksi pilapiirroksesta-nöyrtyminen, hoitajien pakkotyö-laki jne..).
SDP ja vasurit jotenkin hampaattomia, porvarit tahtoo vielä multa leivän suusta.

Tuntuu, että nykyisiä päättäjiä kiinnostaa Suomi-kilven kimallus muun maailman silmissä enemmän, kuin omien ihmisten hyvinvointi..
"Verot haetaan vaikka pitkospuiden päästä, mutta palveluja ei tule.." kuvastaa nykytilaa aika hyvin..

Tästä olen kyllä sinänsä samaa mieltä, ja itseänikään ei nykymeno miellytä. Mutta henk.koht. olen vetänyt sen johtopäätöksen että Suomessa ei ole ikinä ollut, ei ole nytkään eikä suurella todennäköisyydellä koskaan tule olemaan oikeaa pohjoismaista sosiaaliturvaa ja hyvinvointia. Se ei vaan istu meidän kulttuuriin, tämä on kova maa jossa ei ole totuttu ymmärtämään toisen heikkoutta ja hätää. Jatkan siis edelleenkin Kokoomuksen harmaavarpusten äänestämistä, koska uskon että Suomessa voisi hyvinkin toimia "mahdollistava" valtio. Ihmisten pitäisi antaa luoda itselleen hyvinvointia. Sossujen uskottavuus on karissut jo aikoja sitten, toimisi varmasti Ruotsissa mutta ei meillä. Myös RKP:n kanssa voisin kuvitella että mulla on yhteistä arvopohjaa, mutta heissäkin ärsyttää juuri se pienen puolueen rooli ja takertuminen täysin merkityksettömiin asioihin.

Yleisesti ottaen Keskusta, RKP, Vihreät toteuttavat tällä hetkellä politiikkaa, jolla ajataan kaikkien muiden paitsi suomalaisen perusjätkän etuja. SDP kärsii muuten vain katkeruudessaan niin järkyttävästä uskottavuuspulasta, että sitä ei voi hyvällä tahdollakaan äänestää vaikka puoluesta löytyykin Kari Rajamäen kaltaisia maalaisjärjen omaavia ehdokkaita.

PS:n tarkoituksena on ainakin ajaa suomalaisten etuja. Se merkkaa ainakin mulle jotain.

Let's just agree to disagree. :) Minulle on ihan yksi lysti mikä on kenenkin kanta maahanmuuttoon, mutta odotan toistaiseksi persuilta actioniä muissa kuin maahanmuuttoon liittyvissä asioissa.

Lisäksi heidän kuvansa normaalista suomalaisesta (tai keskivertosuomalaisesta) kaipaisi vähän päivitystä. Minun ikäluokassani tulee todennäköisesti olemaan yhä enemmän yhden tai kahden ihmisen talouksia, joten perheen ja lapsiperheiden yletön korostaminen tuntuu turhalta. PS arvomaailma kuulostaa myöskin minun korviini siltä, että jokainen tuppukylä on pidettävä hengissä vaikka väkisin, yhdeksänkymppisillekin on kiitollisuudentunnosta kustannettava kalliit leikkaukset, koulutuksen ainoa tehtävä on taata ihmisille toimeentulo, ja jokaiselle pitäisi kommunistisessa hengessä taata mahdollisuus samaan peruskauraan. Mitä jos tulevaisuuden perussuomalainen haluaakin elää yksin kaupungissa, toteuttaa itseään ja päättää itse omista asioistaan?

Mikä on suomalainen perusjätkä? Noi sun mainitsemat puolueet edustaa ihan tiettyjä ihmiskuntia ja niillä kaikilla on ihan hyviä pointteja asioissa. Osissa jutuissa taas ei vaan voi olla samaa mieltä. Asstrid Thors esim on sellainen henkilö, jonka potkisin jo pois. Ihan samaa on perussuomalaisissakin. Seilläkin ehdokaslistalla on vähän sellaistakin porukkaa, jonka arvoja ei vaan voi allekirjoittaa. Muutenkin vähän talouden puolesta olen huolissani, jos persuja äänestetään sankoin joukoin. Ulkomaalaisten hyysääminen lopuu, kun ei oo varaa enää siihen.

Mä pidän itseäni ihan suomalaisena "perusjätkänä" ja mun etuja ei perussuomalaiset aja. Nää on 15 vuotta myöhässä. Osa mielipiteistä on samalla viivalla, mutta protestiksi en rupea äänestämään nykyisen vähän leväperäisen maahanmuuttopoliitiikan vuoksi.

Sinänsä Kylli ja Rankkuri on molemmat oikeassa siinä, että puhtaalla rahalla ei kaikkia ongelmia selvitetä. Vanhukset ja mamut tarvitsevat inhimillistä kohtelua. Puitteet luodaan rahalla.

Let's just agree to disagree. :) Minulle on ihan yksi lysti mikä on kenenkin kanta maahanmuuttoon, mutta odotan toistaiseksi persuilta actioniä muissa kuin maahanmuuttoon liittyvissä asioissa.
Let us :)

Persujen actioneja ja eduskunnassa käyttämiä puheenvuoroja ja aloitteita kyllä löytyy sieltä sivuilta jos haluaa. Valitettavasti PS:n kokoinen puolue ei yksin jyrää asioita läpi. Ja se, että julkisuudessa puhutaan PerSujen kohdalla vain maahanmuuttajista ja rasisimista johtuu siitä, ettei mediaa kiinnosta tehdä muunlaisia juttuja PerSusta.

Edelleenkin mun arvomaailmassa suomalaisesta vanhuksesta ja sotaveteraanista huolehtiminen menee kakskymppisen somalin elättämisen edelle. Kuka tykkää mistäkin.

Back
Ylös Bottom