Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos on dieetillä, niin viinaahan (esim. kossu, koskenkorva) voi dokata ihan huoletta, kun eihän siinä ole kaloreita?
Onko viskissä/konjakissa kaloreita?
Sulla ainakin on ravintietous hyvin hallussa. Tuosta on hyvä lähteä kiristelemään rantakuntoon.

Ts. kannattaiskohan vaikka käyttää googlea jos askarruttaa paljonko missäkin on kaloreita.

Asia on niin että itsellä oli 8megan Soneran laajakaistayhteys, kaupunkialueella ja kuukausimaksu noin 38 euroa. Äidilläni taasen 1megan laajakaistayhteys, Soneran, pienemmällä paikkakunnalla, kuukausimaksu noin 37 euroa. Eli mihin nämä hinnat loppujen lopuksi perustuvat?

Äidilläni oli aikaisemmin hitain 512 yhteys, mutta se lopetettiin ja hinta nousi 10 euroa tuohon 37 euroon, hieman ihmetyttää kun nopeuksista luovutaan ja yläpäähän tulee uusia mutta hinnat eivät putoa.
Bisnestähän tuossa tehdään ja kilpailun puuttuminen on suurin syy korkeampiin hintoihin pienillä paikkakunnilla.

Bisnestähän tuossa tehdään ja kilpailun puuttuminen on suurin syy korkeampiin hintoihin pienillä paikkakunnilla.
Niinpä, itse vaan mietin tosiaan onko siinä mitään kuluja enenmmän Soneralle kun yhteys on pikkupaikkakunnalle, vai onko tosiaan kyseessä vaan se että pisnis määrää.

wasted sanoi:
Niinpä, itse vaan mietin tosiaan onko siinä mitään kuluja enenmmän Soneralle kun yhteys on pikkupaikkakunnalle, vai onko tosiaan kyseessä vaan se että pisnis määrää.
No jos Sonera ei omista verkkoa eli niitä piuhoja niin hinta on hieman korkeampi kuin jos omistaa. Itse rämppäilin laskuria joka on täällä: https://www4.sonera.fi/kauppa/availabilityQuery.do niin ero saattaa olla jopa 9 euroa kuussa, vaikka kaupungit ovat samankokoisia. Lisäksi sopimustyyppi vaikuttaa. Esimerkiksi määräaikasella 18kk sopimuksella 36e/kk ja jatkuvalla 50e/kk sama liittymä samaan kämppään.

Ja sitten kysymys: Millä saa kalkin pois silitysraudasta. Siinä on kalkinpoisto-ohjelma, mutta se on niin täyttä kuraa ettei toimi. Kannattaako sinne kaataa jotain litkua puhdistaakseen sen?

miks kaikki kunnon bodarit on iha posliineja? missää kisakuvis ei oo ees parransänkee...ajeleeko ne perseensä, säärensä, rintansa ja joka paikan? jos niin, ni aika homoiluks on menny :hyvä:

Jatkan itse ilmeisesti tyhmällä kysymyksellä. Miten karvattomuus on homoilua?

Tämähän on päivän selvää. Kaikki heterous miesvartaloissa sisältyy karvoihin. Mitä enemmän karvoja, sitä enemmän heteroutta. Sen vuoksi kaikki poikalapset ovat homoseksuaaleja ennen puberteettia.

Naisilla asia on puolestaan päin vastoin. Naisilla kaikki lesbous sisältyy karvoihin, siksi naiset alkavat puberteetin saavutettuaan auttamattomasti kiinnostumaan toisista naisista. Tämä on myös syy siihen miksi teinipojat eivät saa pildeä.

Ja sitten kysymys: Millä saa kalkin pois silitysraudasta. Siinä on kalkinpoisto-ohjelma, mutta se on niin täyttä kuraa ettei toimi. Kannattaako sinne kaataa jotain litkua puhdistaakseen sen?

Silitysraudoille on olemassa oma kalkinpoistoaine, pullon kyljessä lukee käyttöohjeet. Se ei ole välttämättä sama aine kuin esim. kahvinkeittimeen tarkoitettu, koska silitysraudassa ei ole mitään rasvaista ja paahdettua, niinkuin kahvi on.

Windowsin paska media player ei näytä värejä oikein. Missä vika? NÄkyy sinistä, punasta ja keltasta, muita ei. Koitin ladata jotain codeccia, mutta ei ilmeisesti toiminut. Muilla samoja kokemuksia? Jos löytys joku codecci nii olisin kiitollinen :kippis1:

Windowsin paska media player ei näytä värejä oikein. Missä vika? NÄkyy sinistä, punasta ja keltasta, muita ei. Koitin ladata jotain codeccia, mutta ei ilmeisesti toiminut. Muilla samoja kokemuksia? Jos löytys joku codecci nii olisin kiitollinen :kippis1:

Suosittelen vaihtamaan VLC-nimiseen ohjelmaan. Mediapleijeri kusee :)

kokeile myös päivitellä näyttiksen ajureita ja directx:ää, veikkaisin kyllä tosin jotain koodekkiongelmaa tuon taustalle

(ja edelliseen lisäyksenä ehottasin tilalle mpc:tä eli mediaplayer classicia koska tuo toosan oma soitin on imo. aika karsee)

Olin siis väärässä. Ilmeisesti homous piileekin karvojenajeluvälineissä, joista se sitten siirtyy ajelijaan.

Olin siis väärässä. Ilmeisesti homous piileekin karvojenajeluvälineissä, joista se sitten siirtyy ajelijaan.

Entä jos on sheivaillu, jolloin homous on siirtynyt ajelijaan, niin seuraavalla kerralla vahaa, niin jääkö homouskin siihen vahaliuskaan? Vai tunkeutuuko homous DNA:han? Onko sit olemassa homovoidetta esim. suojakerroin 100 että voi turvallisesti sheivailla?

miks kaikki kunnon bodarit on iha posliineja? missää kisakuvis ei oo ees parransänkee...ajeleeko ne perseensä, säärensä, rintansa ja joka paikan? jos niin, ni aika homoiluks on menny :hyvä:
Jaa-a... Kuvittele lavallinen tuollaisia karvaisia testosonneja poseeraamassa pikku-pikkubikineissään.
browsmiley.gif

Poster3.jpg

Mun netti (DNA mokkula) toimii vain noin 1/10 nopeudella siitä mitä sen pitäisi. Joskus ei toimi lainkaan tai laittaa itsekseen poikki... Mitä sille voi tehdä? Tai siis, saanko noilla perusteilla purettua sopimuksen tms. vai voivatko ne vaan käskeä mun muuttaa jonnekin missä on DNA asemasysteemit lähempänä ja netti toimii paremmin? (tosin täällä pitäisi kyllä toimia, asun joku 5-6km ydinkeskustasta) Mun mokkulasopimus on kai sellanen 24kk sopimus.

Mun netti (DNA mokkula) toimii vain noin 1/10 nopeudella siitä mitä sen pitäisi. Joskus ei toimi lainkaan tai laittaa itsekseen poikki... Mitä sille voi tehdä? Tai siis, saanko noilla perusteilla purettua sopimuksen tms. vai voivatko ne vaan käskeä mun muuttaa jonnekin missä on DNA asemasysteemit lähempänä ja netti toimii paremmin? (tosin täällä pitäisi kyllä toimia, asun joku 5-6km ydinkeskustasta) Mun mokkulasopimus on kai sellanen 24kk sopimus.
Ootko ihan varma, että toimii 1/10 nopeudella? Ettei vaan olis käynyt vanhanaikasesti, ja mennyt bitit ja tavut sekaisin? Tavu on siis kahdeksan bittiä, eli jos sun liittymän nopeus on vaikka 1 megabitti sekunnissa, tarkoittaa tämä teoreettiseksi maksimilatausnopeudeksi 125 kilotavua sekunnissa. Normaalioloissa tuohon maksimiin harvoin ylletään, eli latausnopeus jäisi tyypillisesti johonkin 100 kilotavuun sekunnissa, mistä saattaisi syntyä käsitys, että nopeus on vain 1/10 luvatusta.

Käytin erästä Miestä apuna nopeuden mittaamisessa, eli jos jollain on mennyt sekaisin niin sitten hänellä :) En tosin usko... Itse en ymmärrä noista yhtään mitään.

Mutta sen verran tiedän että tämä netti on todellakin aivan liian hidas, huonommatkin yhteydet toimivat paremmin. Youtube-videoissa kestää useimmiten tosi kauan ladata, nettiä ei aina saa yhdistettyä, katkeilee jne.

Löytyykö porukalta kokemuksia siirtokuvapapereista? Ajattelin vaan, että sillähän vois laittaa nimimerkin omaan pakkispaitaan :)

Voinko oppia soittamaan kitaraa itse? katsomalla kirjasta/dvd:ltä/netistä ohjeita tai jtn...

Tahtoisin sellaiseksi itseoppineeksi kitaravirtuoosiksi mahdollisimman pian.

Ja mistä aloitan??

Back
Ylös Bottom