Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Tsekkaako ne sen näön/värinäön vielä uudestaan lääkärintarkastuksessa? On ilmeisesti ollut monenlaista käytäntöä lääkäristä riippuen... Miksi se lanketti näöstä pitää jo asemalle viedä, jos ja kun se(näkö) tarkastetaan vielä viimeisessä tarkastuksessa, miten on? Ei se optikolla käynti kuitenkaan mikään ilmainen ole...

Varmaankin jedi siksi että jos joku puolisokea pääsee viimeiseen vaiheeseen ja vasta siellä huomataan tämä ongelma, niin on aika paljon jo aikaa ja resursseja haaskattu ko. henkilön osalta.

Miten muuten on, kuinka aikaisin ennen ensimmäistä vaihetta kutsu ja materiaali kokeisiin tuli vaikkapa nyt viimejaksolla hakeneille?

Joo, tietenkin se on hyvä tarkastuttaa näkö ennenkuin rumba alkaa, tarkoitin vaan sitä, että miksi se näkö tarkastetaan vielä lopputarkastuksessa, vaikka on optikolta saatu todistus. Ei se näkö ehdi kuitenkaan heikentyä hakuruljanssin aikana, vaikka pitkä tiehän se on...:D

Tuo optikolta saatu todistus on tarvittaessa varmaankin aika helppo väärentää, enkä usko että koululla/poliisilaitoksen haastattelijalla on aikaa alkaa muutenkaan selvittämään optikkojen jääviyttä ja rehellisyyttä. Mutta joo, melko kallista on tuo optikolla käynti ottaen huomioon että toimitus oli melkoisen nopea ja yksinkertainen.

Minulta ei tarkastettu näköä lainkaan siinä terveystarkastuksessa. Lääkäri vaan totesi, että sultahan on tuo näkö tarkastettu optikolla. Sanoin vaan että "joo". Eli jos nyt sen näkötestin on optikolla läpäissyt, niin en lähtisi miettimään asiaa sen enempää. Itse läpäisin sen just ja just ja mulla on silmälasit, eli olin tyytyväinen että asiaan ei palattu lääkärissä.

Multa ei myöskään tsekattu näköä enään. Luulisi että joissain ns. "epäselvissä" tapauksissa näkö tarkistetaan uudestaan,esim. jos on ollu jotain häikkää värinäkötestissä tms.

Mulla poliisikoululta tulleessa maksusitoumuksessa lääkärintarkistusta varten lukee ihan erikseen, että näköä ei tarkisteta. Samassa planketissa on myös vaihtoehto, että tarkistetaan, mutta se on mulla vedetty yli. Johtuisiko lääkäreiden vaihteleva käytäntö siis ihan poliisikoulun ohjeista?

Tuo optikolta saatu todistus on tarvittaessa varmaankin aika helppo väärentää, enkä usko että koululla/poliisilaitoksen haastattelijalla on aikaa alkaa muutenkaan selvittämään optikkojen jääviyttä ja rehellisyyttä. Mutta joo, melko kallista on tuo optikolla käynti ottaen huomioon että toimitus oli melkoisen nopea ja yksinkertainen.

Toivottavasti kukaan, joka harkitsee edes väärentämistä on hakenut koko laitokseen :D . Täysin väärä henkilö ammattiin, jos tollasia tarttee ees miettiä.

Toivottavasti kukaan, joka harkitsee edes väärentämistä on hakenut koko laitokseen :D . Täysin väärä henkilö ammattiin, jos tollasia tarttee ees miettiä.
Aivan totta, saa olla harvinaisen idiootti että menee _väärentämään_ jotakin papereita, että pääsisi kouluun, toivon mukaan kukaan ei edes mieti koko asiaa muuten on pyrkimässä väärälle alalle.

Aivan totta, saa olla harvinaisen idiootti että menee _väärentämään_ jotakin papereita, että pääsisi kouluun, toivon mukaan kukaan ei edes mieti koko asiaa muuten on pyrkimässä väärälle alalle.

Totta, mutta koulussa ollessa voi sitten tehdä vaikka virkavallan anastuksia, tai pahoinpitelyitä. Silti saa istua koulussa loppuun asti. Rattijuopumuksesta sieltä sentään joskus joutuu pellolle.

Mua ei hirveemmin edes jännitä, enemmänkin tuntuu epätodelliselta kun kokeet alkaa olla niin lähellä. Kuntokokeen uskon menevän ihan kohtalaisesti, äidinkielestä enkä kirjallisista juurikaan stressaa, koska aion valmistautua ja opiskella huolella. Sen sijaan olen miettinyt haastattelua sekä psykologisia, koska niistä ei voi tietää mitään etukäteen :P

Osaisiko joku arvioida/muistella viime vuosilta, millä toistomäärillä/ajoilla naiset ovat saaneet täydet pisteet eri osioista? Eli esimerkiksi vaaditaanko ylätaljaan 20, 25, 40 toistoa? Mikähän on vatsoissa suunnilleen maksimi?

Saako nuken kanssa pysähtyä, vai pitääkö raahauksen olla yhtäjaksoista? Olen vain miettinyt raahauksen arvostelua, koska en ole löytänyt tietoa arvostelusta. Eli miten 8p suorius eroaa 10p suorituksesta yms.

Ja vielä välineistöstä: painonnostovyötä tuskin saa käyttää ( :D ), mutta entäpä hanskat, uidessa lasit/uintipipo?

Poliisikouluu..

Osaisiko joku arvioida/muistella viime vuosilta, millä toistomäärillä/ajoilla naiset ovat saaneet täydet pisteet eri osioista? Eli esimerkiksi vaaditaanko ylätaljaan 20, 25, 40 toistoa? Mikähän on vatsoissa suunnilleen maksimi?

Saako nuken kanssa pysähtyä, vai pitääkö raahauksen olla yhtäjaksoista? Olen vain miettinyt raahauksen arvostelua, koska en ole löytänyt tietoa arvostelusta. Eli miten 8p suorius eroaa 10p suorituksesta yms.

Ja vielä välineistöstä: painonnostovyötä tuskin saa käyttää ( :D ), mutta entäpä hanskat, uidessa lasit/uintipipo?
Naisten pistemääristä en ala sanomaan mitään, kun en sattuneesta syystä niistä tiedä. :)

Nuken kannosta tulee pääsykoekutsun mukana infoa, mutta arvosteltavat seikathan olivat muistaakseni; nosto/laskutekniikka (nostetaan selkä suorana, nukkea ei saa tiputtaa lattialle.), nukesta pidetään käsketyllä tavalla kiinni, kannetaan vaadittu matka ja vielä saattoi olla jotain. Tähän aikaan ei voi muistaa ihan kaikkea, eli paremmin muistavat täydentäkööt.

Uintilaseja ja pipoa todennäköisesti saa käyttää, varma en ole kun en muista että kukaan niitä olisi käyttänyt. Hanskoja tai vyötä en muista myöskään kenelläkään nähneeni.

Mä en kyllä jaksa uskoa että tieto valintapäätöksestä tulisi vasta 16.3.. Mitä nyt oon selaillu aikasempia keskusteluja,niin viime vuonna tähän samaan erään hakeneilla alkoi koulu 31.3 ja tieto siitä tuli jo 6.3! Joten luulisi kirjettä pukkaavan jos ensi viikolla..vai mitä veikkaavat vanhemmat opiskelijat?

Itse sain nukenkannosta 8p,koska selkäni (MUKA :D) pyöristyi nuken nostovaiheessa. Mielestäni tein kyllä täydellisen suorituksen mutta... Eli kyllä siitä melko helposti voi pisteitä tipahtaa jos ei oo tarkkana! Riippuu varmaan myös suorituksen arvostelijasta jonkun verran..

Back
Ylös Bottom