Laskiaispullat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sinking
  • Aloitettu Aloitettu
onko laskiaispullat hyvä kalorilisä ruokavalioon? ....onhan siinä kermavaahtoo tietty mikä ei varmaan hyväks oo... :/ tulla tällä viikolla syötyä varmaan parikymmentä laskiaista...noo tämmöstä vaa...

Kalorilisä se on varmasti, hyvästä en niinkään varma.

Btw, hyödyllinen thread

Ei kai yks vehnäpulla maailmaa kaada. itse tein kevyempiä laskiaispullia vieraille siten, että kaavin hiukan sisustaa pois ja sekoitin siitä jääneet pullamössöt mantelimassaan. täytin pullat sillä mössöllä ja laitoin 11%soijakermaa. oli kuulemma yhtä hyviä, kuin tavallisetkin.

Ei kai yks vehnäpulla maailmaa kaada. itse tein kevyempiä laskiaispullia vieraille siten, että kaavin hiukan sisustaa pois ja sekoitin siitä jääneet pullamössöt mantelimassaan. täytin pullat sillä mössöllä ja laitoin 11%soijakermaa. oli kuulemma yhtä hyviä, kuin tavallisetkin.
Ei yksi, mutta...

tällä viikolla syötyä varmaan parikymmentä laskiaista

onhan noi pullat aikamoisii kaloripommeja et ei kannata varmaan joka päivä vetää mut eihän se laskiainenkaa oo kun kerran vuoteen jos niitä sillon muutaman vetää nii ei kai hirveetä haittaa tuu:)

Kun kerran laskiaispullista puhutaan, niin pakko kertoa yksi jäynä vuosien takaa. Ikää oli tuohon aikaan jotain 12-13 vuotta ja äiti oli tehnyt laskiaispullia. Kaveri tuli kyläilemään ja päätin tarjota hänellekin tuoreita laskiaispullia - tosin väliin laitoin Hermesetas-nappeja vai mitä onkaan. Kaveri pullan syötyään vaan totes hieman vaivaantuneena, että "sori, mut mutsis laskiaispullat ei oo kovin hyviä..." :urjo:

Näihin jää koukkuun kyllä.
Tullut kahvioissa otettua aina välillä ja on ne vaan niin hiton hyviä, varsinkin jos on kunnolla kotitekoisella kermavaahdolla täytettyjä.

En tosin mussuta noita joka päivä, vaikka mieli tekiskin ;)

Kyllähän ravintolisänä näitä ei kannata edes ajatella, mutta kaikki hyvä ei ikävä kyllä ole terveellistä ja kai sitä saa hivenen mässytellä välillä roskaakin.

Illalla piti pari vetää, olisi mennyt kolmaskin mutta piti jo toppuutella.

Aiheeheen etäisesti liittyen, piti laskiaisen kunniaksi laskea pari siivua minkkareilla. Vähän kuin ritariässä, olisi pitänyt jättää sinne ~20 vuoden taakse :david: Ja muutenkin oli :david: olo kun muitakin oli pulkkailemassa.

Vielä ei oo laskiaiset ohi... Mun tän hetkinen saldo on varmaan jotain 3-4 laskiaispullaa ja keskiviikkona ainaki saa lisää. Piti pitää herkuton helmikuu, mut se siitä. Onpa kuralla muutenkin syömiset viikonloppujuhlimisten ansiosta, että eipä pari laskiaispullaa tunnu täs konkurssissa :eek:

Tossa talviloman aikana kotona käydessä tuli syötyy viikon aikana 5-6 äiteen tekemää laskiaispullaa päivässä. Sitten kun vielä kävi parissa paikassa kylässä, niin kahvin kanssa tarjottiin... laskiaispullia.
Tästä jäi vielä makean putki päälle, tuli viikonloppuna vedeltyä sellanen iso sydänrasiallinen geishoja sekä vaahtokarkkeja ja täytekeksejä.

Sen siitä saa kun elää normaalisti kanalla, riisillä, ehrmannilla ja tunalla vuodet läpeensä. Nyt sitten tökkii pahemman kerran normirytmiin ja safkoihin pääseminen. Koko ajan tekee mieli suuria, kuohkeita itseleivottuja pullia, joista pursuilee kermavaahto ja mansikkahillo.
Paino tippu viikon aikana, mutta maha kasvoi :(

...
Tästä jäi vielä makean putki päälle, tuli viikonloppuna vedeltyä sellanen iso sydänrasiallinen geishoja sekä vaahtokarkkeja ja täytekeksejä.

Sen siitä saa kun elää normaalisti kanalla, riisillä, ehrmannilla ja tunalla vuodet läpeensä. Nyt sitten tökkii pahemman kerran normirytmiin ja safkoihin pääseminen.

Niin tuttua! Kuvastaa just tätä munki tilannetta. Suklaakausi onneks on jo voitettu. Sais lakata kaverit tuomasta kylään tullessaan suklaarasioita :curs:

Päätetäänpä frostmind yhdessä, et tällä viikolla saa viä syödä viimiset laskiaispullat, jos tarjolla on, ja sit riitti. Maaliskuussa normisyömiset kehiin. Mulla ehdottomasti viikonlopun suolasen himo kuriin ja alc.annokset minimiin :whip:

Jep, mut sit tulee pääsiäinen ja suklaamunat. Sen jälkeen vappu ja munkit. Sit juhannus ja makkarat. Sit siinä välissä on vielä omat synttärit ym. vastaavia juhlia.
Mä tässä ajattelinkin et jos ois kerrankin koko vuoden bulkilla, kun aiemmin on tullut vedettyä koko kevät dieettiä ja sit hirvee taistelu itsensä kanssa et monta suklaamunaa ja munkkia kehtaa vetää..

Kyllä mä alotin jo normiruokailun, kävin lataamassa jääkaappin ehrmannia ja kanaa. Kyl se tästä...

Yhtäkään laskiaispullaa en ole kyllä syönyt. Ei tuu itse tehtyä eikä käytyä missään missä sais. Mutta suklaamunia odotan!

Back
Ylös Bottom