Ei kannata rääkätä eläimiä ja laittaa siitä videoita nettiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu
kissan kiusaamisesta massamurhiin vai? satun nyt tuntemaan jokusen ihmisen jotka lapsina ja nuorina kidutti ja tappoi elukoita huvikseen, landella ku asutaan... ihan normaaleja ihmisia ne kylla on.
Joo, siis ei tuollainen touhu minuakaan hätkäytä. Tarkoitin vain että jotkut haluaa oppia väkivallan hyväksymisen väkisin, jotkut omaa sen jo luonnostaan. Voihan tuossa toki olla kyse vaan nuoren kusipään halusta yrittää päteä ja olla niin kova jätkä, herättää huomiota.
Ehkä kyseinen jätkä olisi silti aikuisena tajunnut mitä paskaa on tekemässä. Olet kyllä oikeassa, viime kommenttini oli kyllä EHKÄ aiheeton, ehkä ei.
entas sitte metsastajat? eikos neki tapa elukoita huvikseen mut ei ne silti sen kummemmin ihmisia tapa? entas koulukiusaajat jotka heittelee ihmisia seinille ja lyo niita? normaaleja ihmisia niistaki yleensa tulee.

Joo, totta tämäkin. Tosin eriasia on AMPUA niitä eläimiä niinku kuuluukin kuin hakata niitä.
Perustin vain oman mielipiteeni yhteen tosielämän esimerkkiin jota olen itse vierestä seurannut.
Tyypillä oli jo ala-asteella tapana saada erilaisia häröjä ideoita mieleensä ja yläasteella tappoi naapureidensa kissoja jne jne. Tämän jälkeen oli (ilmeisesti) pari vuotta tekemättä yhtään mitään ja nyt tyyppi istuu 18vuotiaan naisen törkeästä pahoinpitelystä.

Mutta kuten sanottu niin ei saa koskaan yleistää.

Meitsikö jeesustellut tässä jossain? WTF?

no et sina nyt varsinaisesti jeesustellu, mutta se etta sun mielesta joku kissan pikku harnaaminen johtaa automaattisesti massamurhiin pisti vahan kukkahattu mielikuvia aivoon.

kissan kiusaamisesta massamurhiin vai? satun nyt tuntemaan jokusen ihmisen jotka lapsina ja nuorina kidutti ja tappoi elukoita huvikseen, landella ku asutaan... ihan normaaleja ihmisia ne kylla on.

Psykiatriassa eläinten kiduttamista pidetään merkkinä mielenhäiriöistä ja tietynlaisesta sosiopaattisesta luonteenlaadusta. Siis henkilö ei osaa samaistua tuottamaansa tuskaan ja ei tunne luontaista vastenmielisyyttä sitä kohtaan.
Näistä umpihulluista sarjamurhaajista todella merkittävä osa oli aloittanut "harrastuksensa" kiduttamalla eläimiä jo lapsena.
Muistaakseni tätä tietoa käytettiin hyväksi myös näissä uusissa riskianalyyseissä, joissa kartoitetaan potentiaalisia joukko/sarjamurhaajia.

Ja tuollainen eläviin olentoihin kohdistuva sadismi ei todellakaan ole mitenkään tervettä eikä normaalia.

entas sitte metsastajat? eikos neki tapa elukoita huvikseen mut ei ne silti sen kummemmin ihmisia tapa? entas koulukiusaajat jotka heittelee ihmisia seinille ja lyo niita? normaaleja ihmisia niistaki yleensa tulee.

Metsästäjät eivät kiduta eläimiä. Metsästäjä pyrkkii tappamaan eläimen mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti. Ja metsästämisellä on vieläpä sivistynyt tarkoitus, eikä sillä pyritä tuottamaan tuskaa puolustuskyvyttömille eläimille nautinnon saamiseksi.

Koulukiusaajat ovat kyllä yhtälailla saastaa ja koulukiusaaminen on oire psykologisista tai sosiaalisista ongelmista.

ja ei en edelleenkaa puolla tallaista, mutta jonku elaimen kiusaaminen nyt ei kumminkaa oo merkki mistaa sarjamurhaajan alusta tai mitaa sellaista.

Kyllä se vain on yksi niistä hälyttävistä merkeistä, että jotain on päässä vialla.

ja ei en edelleenkaa puolla tallaista, mutta jonku elaimen kiusaaminen nyt ei kumminkaa oo merkki mistaa sarjamurhaajan alusta tai mitaa sellaista.
Ei tietenkään ole aina, mutta eläinten kiduttaminen nuorena on yksi sarjamurhaajien tilastollinen yhdistävä tekijä. Samoin kuin tulella leikkiminen ja vuoteen kastelu myöhäisellä iällä. Tämä on tutkittua tietoa kriminaalipsykologian tilastoista toisin kuin sinun mutusi.

no et sina nyt varsinaisesti jeesustellu, mutta se etta sun mielesta joku kissan pikku harnaaminen johtaa automaattisesti massamurhiin pisti vahan kukkahattu mielikuvia aivoon.
Ei, vaan yritin vähän lievittää noiden karvapallojen kavereiden mielipahaa yrittämällä hakea jotain positiivista tapahtuneesta. Ja kun tässä on verrattu ihmisten elinkeinoa kissan hyvinvointiin, niin kyllähän tässä voi yhtälailla asettaa kissan hakkaamisen ihmisen hakkaamisen rinnalle ja miettiä kumpi se nyt oikeasti on pahempi. Otetaan joku vitun ruma spurgu kadulta ja vedetään sitä turpaan, kiviäkin kiinnostaa. Otetaan söpö Dusty, pikku karvanaama, niin voi jumalauta, lokaan vedetään puoli sukupuuta.

Mä joskus ovella vetelin litsarilla poskelle jotain jätkää ja heitin ulos kun raahasi muijaansa pitkin lattiaa hiuksista. Ei tullut ekana mieleen, että perkele, menenpä tästä pitämään mielenosoitusta sen faijan snagarin eteen.

Ylläri, että Mikeltä tulee tuollaista juttua taas. Videota en katsonut, mutta ei mua haittaisi yhtään vaikka joku ano järjestäisi tolle jotain pahaa.

Ylläri, että Mikeltä tulee tuollaista juttua taas. Videota en katsonut, mutta ei mua haittaisi yhtään vaikka joku ano järjestäisi tolle jotain pahaa.

niin joo, kissa saa vaha mielipahaa, mielipahan aiheuttajan koko perhe saa paskaa niskaansa aika roimaa vauhtia, mukavasti varmaan koko perhe leimattuki joiksiki sadisteiksi joita kaikilla on vaan oikeus vihata...

Kyllähän pojalle opetus olisi paikallaan, mutta oletkos sitä mieltä, että isukin bisneksetkin pitää pyrkiä lokaamaan? Ei se varmana tilannetta enää paranna jos perheellä alkaa menemään taloudellisesti huonosti.

Reipasta porukkaa.

- Kissa vetää hiirtä turpaan.
- Kenny vetää kissaa turpaan.
- Nettikovis vetää Kennyä turpaan.
- Kennyn isä vetää Nettikovista turpaan.
- Poliisi vetää Kennyn isää turpaan.
- Kennyn isän lakimiehet vetää poliisia turpaan.

Repomies: Pöysti, sä olet nuori ihminen ja mä kerron sulle jotain. Kaikki rikollisuus mitä oikeassa elämässä on, on turpaan vetämistä. Joskus lyödään nyrkillä, joskus puukolla. Joskus lyödään vihasta, joskus rakkaudesta. Suunnitelmaa ei ole koskaan.

Kakara sietäisi saada turpaansa eläinrääkkäyksestä. Mulle on ainakin ihan sama, että hakkaako se kissaa vai naapurin pikkumuksua - heikompien rääkkäys ottaa aina päähän. Tosin tuon sekopään perheen mukaan vetäminen on typerää tossa tapauksessa. Eihän me lynkata kouluampujienkaan perheitä.

Kyllähän pojalle opetus olisi paikallaan, mutta oletkos sitä mieltä, että isukin bisneksetkin pitää pyrkiä lokaamaan? Ei se varmana tilannetta enää paranna jos perheellä alkaa menemään taloudellisesti huonosti.

Erittäin samaa mieltä.

Mutta kelatkaa, enkä edes sano tätä kovin huumorilla, jos juissi olisi tehnyt saman Suomessa, olisi hänelle mahdollisesti pukannut taiteilija-apurahaa.

Ei jeesus näitä joitain joiden mielestä eläin (kissa) pitää rinnastaa ihmiseen, ollaa tuhoamassa vanhempien liiketoimi pojat törttöilyn takia, jotaa todellisuudentajua nyt kaivataan ja vähän äkkiä.
Kissa = eläin niitä saa aina uusia, yksinkertaista, sen takia todellakaan ei pidä mennä kissa ihmisen edelle. Minkä tahansa eläimen ei pidä mennä ihmisen edelle. Ite en hyväksy eläinten rääkkäystä se on väärin mutta mulla on todellisuudentaju. Toivon mukaan joutuvat vaikka linnaan tai ainakin helvetisti maksamaan noi idiootit mitkä on perheen elämää tuhonnu.
Ite oon tappannu muutaman eläimen, jopa kissanki minkä päältä ajoin autolla ilman että kävin heti nykimään jarrua pohjaan ja ajamaan itseäni ojaan.

[edit] lisätään nyt kaikkien mieliksi vielä, että oon heittänny parilla kävylläkii kissaa joskus skidinä, mut ei musta vielä massamurhaajaa/raiskaajaa tai muuta hullua ole tullu, tosin en mä tosta ylpeä ole mutta ihminen kun nyt lapsena tekee mitä sattuu.

Erittäin samaa mieltä.

Mutta kelatkaa, enkä edes sano tätä kovin huumorilla, jos juissi olisi tehnyt saman Suomessa, olisi hänelle mahdollisesti pukannut taiteilija-apurahaa.
Eipä tuota aktia olisi ihan hirvittävästi tarttenut modata, niin kyllä siitä nykytaidetta olisi saanut. Taide jossain lajissaan on hyvinkin lähellä täyttä mielenvikaisuutta.

Repomies: Pöysti, sä olet nuori ihminen ja mä kerron sulle jotain. Kaikki rikollisuus mitä oikeassa elämässä on, on turpaan vetämistä. Joskus lyödään nyrkillä, joskus puukolla. Joskus lyödään vihasta, joskus rakkaudesta. Suunnitelmaa ei ole koskaan.

:hyper:

Jos tässä nyt viitataan siihen kissantappajataiteilijaan epäsuorasti, niin kyseinen mies sai kyllä kuulla tekemisistään.

- Miehen videosta oli lehtien lööpeissä useita kertoja juttua ja julkisuudessa sekä netissä oli todellinen lynkkausmieliala.
- Lukuiset taiteen- ja eläintenystävät ilmoittivat boikotoivansa miehen taidetta ja koko Kiasmaa.
- Kiasmaan kohdistui pientä ilkivaltaakin videon takia.
- Taiteilijasta tehtiin rikosilmoitus, joka johti tuomioon ja sakkoihin.
- Nykyään kissantappovideota säilytetään Kiasman kassakaapissa poissa silmistä ja edelleen saa lukea sillointällöin kuinka joku ei aio käydä Kiasmassa kunnes koko video on hävitetty.
- Taiteilija tunnetaan nyt ja ikuisesti "kissantappaja-Teemuna", joka ei todellakaan ole mikään ylistävä nimitys.

Back
Ylös Bottom