Punttimimmien lisäravinteet

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Heii! Ja anteeks jo valmiiks etten jaksanut seuloa kuin 10ekaa sivua läpi eli varmaan samanmoiset kysymykset kysytty jo useaan otteeseen mutta kuitenkin, oon just alottanu salilla käymisen, ja nyt oon ostanu lisäravinteeks vaan Evolutionin Recoverya, mitä oon ottanut vaan salin tai lenkin jälkeen. Mitä tossa teijän listoja kattelin ja lueskelin niin mietin että se ei varmaankaan oo tarpeeks kun kuitenkin haluisin kasvattaa jonkun verran lihasta? Mutta oon kuullut myös että jos ottaa liikaa proteiniia (jtn valmistetta) ja treenaa liian vähän nii tulee vaan "proteiiniläskiä" :D Ite oon aatellu rääkätä itteäni salilla 2-3krt/vko ja käydä vetää parina päivänä lenkin tai uidatjsp. Eli millä protsku/muilla tuotteilla kannattais lähteä liikenteeseen? Ja otanko vain treenin jälkeen palkkarissa vai mitenkä? Kiitos etukäteen jos joku jaksaa vastailla noviisin kysymyksiin :)

Et sä lisäravinteilla lihaksia kasvata. Vaan kunnon oikeanlaisella ruokavaliolla ja ravintoaineiden sopivalla suhteella. Lisäravinteet on hyvä vain tukemaan tätä kehitystä ja antamaan tarpeeksi energiaa, JOS sitä ei ruuasta saa. Ne toimivat myös nopeampina palauttajina nautittua heti salin/ muun kuntoilun jälkeen.

Ihan varmasti kasvaa lihas kyllä ilman lisäravinteitakin. Ei ne ole mitään hokkuspokkus lihaksen kasvattajia. Ne on ehkä vähän jopa yliarvostettuja. Itse juon nykyään vain palkkarin thaiboxingin jälkeen, jos on ollut kovat treenit. Muuten luotan siihen, että pääsen syömään aina heti salin/treenin jälkeen. Hyvin on toiminut mulla.

Ipana puhuu asiaa. Harvoista lisäravinteista on tutkimuksissa todettu selkeää hyötyä olevan. Näitä ovat lähinnä kreatiini ja kenties beta-alaniini, jotka vaikuttanevat myös yhdessä. Oikeasta ruuasta saa lähestulkoon kaikkea ja se on myös elimistölle hyvässä muodossa.

Itsellä siis:
pirkan monivitskut
pirkan omega3
fastin hera 80
monokrea
malto
dextro
beta-alaniini

Mäkin olen ajatellut, että saan "perus"ruuasta kaiken lihasmassan kasvuun tarvittavan, kun tarkkailee tosiaan et kaikki makrot on kohdallaan ja on tarpeeks monipuolista. Mut nyt on treenit alkanu kovenemaan ja salilla entistä useammin kun kisat jossain tulevaisuudessa...Ruuan määrä kasvaa ja välil tuntuu etten ihan jaksais/ ei ole mahdollisuuksia joka ruokaan saada proteiinia tarpeeks. Olenkin suunnitellut ottaa Hera80:n ruokavalioon. Muuten ihan tavallista TERVEELLISTÄ PUHDASTA ruokaa ja oikein "ajoitettuna", en halua massaa mistään suklaapatukoista tai roskaruuasta..

CLA
Green Tea
Magnesium
Sinkki
Kalaöljy (+inkivääri)
Ruusujuuri
Kromi (satunnaisesti)

Keväämmällä beetakaroteeni

Kohta olisi tarkoitus ruveta ottamaan proteiinilisää, voisiko joku kertoa, mikä niistä jauheista olisi VÄHITEN PAHAN MAKUINEN..?

Kohta olisi tarkoitus ruveta ottamaan proteiinilisää, voisiko joku kertoa, mikä niistä jauheista olisi VÄHITEN PAHAN MAKUINEN..?

mä tykkään mansikasta :D musta se on huisin hyvää.

Sit jos palkkaria pitää ajatella, niin kandee suosia semmosta, jossa on kaseiinia, sillä sen kun sekotat veteen, niin siitä tulee yhtä paksua ja maukasta, kun jos olisit laittanut sen maitoon ^^ herkkupirtelöö siis :D

Minä sensijaan suosisin palkkarina (ja tarvittaessa aamulla heraproteiinia), koska se on suht. nopeasti imeytyvää nopeaan proteiinintarpeeseen. Kaseiini on ns. "hidasta" ja siksi sitä voisi ajatella yöproteiiniksi - tosin saman asian ajaa kunnon rahkasetti.

Makuasioista puheenollen, oon tainnu hehkuttaa UFS:n maustamatonta ihkuheraa...varmaan tässäkin threadissa :haart:
Kylmään veteen treenin päälle. Ei voi olla parempaa herkkua.

Multitabs
Vahva kalaöjjy
Kalsium
D-vitamiini
Magnesium

Parhaimman makuisia heraprotsku-jauheita mm. minttusuklaa. Ananas on myös ihan hyvä, melko mieto maku kuitenkin.

Kaapista pengon säännöllisesti:
C-tabseja
Calcia 800+ (sisältää pienen lääketehtaan sekä suurimman osan pv:n kivennäisaineista/ vitamiineista)
Möllerin tupla
Fast Mass2
Fast maito 90
Fast hera 80

Lisäksi kaapin perältä löytyy:
Vitabalans D-max
Forcen Green Tea Sport
Sinkki

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mä syön:

Sitriini Soija, soijaproteiini
Active life, vitamins&minerals for active people
Magnesiumsitraattitabletit
Pro FX strawberry chocolate proteiinipatukat

Ehkä mielestäni kaikkien aikojen paras protsku on ExtremeWheyn mansikka...
se on vaaaaaan niiiin hyvää...:kuola: se maistuu aivan tuoreelta mansikkaremmi karkilta..:hyper:
palkkariin käytän tietty lisänä maltoa.
Onko muita jotka on kokeillu kyseistä protskua?

Tänään ostin elämäni ensimmäisen proteiinipussukan, Leaderin Whey Protein Mansikan (proteiinipitoisuus 82%). Sekoittelin kainosti pienen satsin veteen, maistoin ja olin varautunut säntäämään oksupoksulle.. Mutta HYVÄT HYSSYKÄT:eek:! Sehän olikin HYVÄÄ! Ja mikä vielä hienompaa, se katkaisi nälän!
Kiitos siis ipana|, sinun vinkkauksestasi valitsin mansikan!;)
Kaikki helpottuu nyt niin kovasti, kun saa varmasti tarpeeksi proteiinia ilman turhia kaloreita ja jatkuvaa syömistä.:)

Mä hommasin vasta eilen ekan palautusjuomajauheeni. Tähän asti oon mennyt ihan perussafkalla ja vedellä. :rolleyes: Tulin hankkineksi Maxim Sports Nutritionin suklaanmakuista kamaa, ja olin yllättynyt, kun se olikin ihan hyvää. :) Muutenkaan en hirveesti mitään lisäravinteita kroppaani laita: talvisin D-vitamiinia ja keväällä beetakaroteenia. Lisäks vatsalle satunnaisesti maitohappobakteereja ja ruoansulatusentsyymejä.

Tällä hetkellä on käytössä seuraavat:

Monivitamiini ja hivenainevalmiste
Omegat
B-vitamiini
C-vitamiini
Caratenoid Complex
Pellavasiemanöljy
Hera 80 + Malto
Glutamiini
Eleutherococcus-uute

Ja aion kalkkia ja magnesiumia hankkia, tällä hetkellä ovat loppuneet minun varastosta :)

Berocca
Soijaprode (puuroon)
Hera (yleensa vanilja, nyt minttusuklaa)
EPA 1000mg kalaoljykapselit
Acidofilus-kapselit
Greipinsiemenuute (kapselit tai jauho)

nostellaas hiukan.. Olis sellanen kysymys, Onko kellään kokemuksia Leaderin Z.M.A pro, zink, magnesium ja b-6 vitamiini kompleksista? Käyttötarkoitus testosteronintason luontainen nostaminen, yöunen laadun parantaminen ja palautumisen nopeuttaminen.
Onko ihan turha aine vai onko mahdollisesti oikeestikkin jtn hyötyy tosta?
Naisille sopiva annostus 1 tabletti yötä vasten..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom