Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Pääaiheena Paaterolla, Holmlundilla ja poliisikoulun rehtorilla olivat, että kaikki palkataan ennemmin tai myöhemmin,

.....opiskelijoiden pitäisi saada hyvä todistus, jotta pärjäisivät kiristyvillä työmarkkinoilla.

....Sanoivat, että kolmen vuoden päästä kun nämä valmistuisivat niin työmarkkinoille oikein revittäisiin.

Vähän ristiriitaista.

Pelkäävät koululla sitä, että opiskelumotivaatio romahtaa kun töitä ei ole. Oirehtimista on ilmentynyt joidenkin kurssien kanssa. Esimerkiksi yhdellä kurssilla päälle parikymmentä ei päässyt loppukokeista läpi kun ei porukkaa napannut.

Onko kukaa tehny testeissä ylätaljaa leuanvetojen sijasta? Ja montako olis sellanen "riittävä" määrä toistoja noissa? Ei tietenkää kannata reenata nii että menee just se minimi, mut millä tuloksella olis vahvoilla?

Mun muistin mukaan kolme toistoa taljalla vastasi yhtä vetoa tangolla.

Mä meinaan tein koululla yksissä kuntotesteissä (ei pääsykokeet) taljalla noita toistoja ja muistelisin, että lopetin siinä vaiheessa, kun opettaja sanoi, että kiitettävän naisten raja on ylittynyt. Taisin tehdä noita toistoja joku 27-30, mikä vastasi 9-10 leukaa tangolla. Mä en osaa sanoa, mikä on miesten raja.

27-30 vetoa on kova tulos, ainakin jos vertaan sitä omaan suoritukseen kuntokokeessa :worship: Muistaakseni sain tehtyä 12, eli kuntosaliharjoittelulle on tarvetta jos kouluun satun pääsemään.

Olen lueskellut tätä threadia ja lääkinnyt sillä jännistystäni. Ensi perjantain II-vaihe jännittää juuri sopivasti... en varmaankaan ole ainoa? Melko tiukalle menee kaikki käytännönjärjestelyt jos ensimmäinen kurssi alkaa jo maaliskuun lopussa. Vaikka tietenkin kaiken kestää jos kutsu kouluun käy :)

^

No en mä enää jaksaisi tehdä samaa tulosta, mutta tuohon aikaan olin aika hyvässä kunnossa.

Noissa testeissä ei kannata väsyttää itseään ihan loppuun, jos kykenee vähän suurempiin toistomääriin. Kysyy heti alkuun, mikä on esim. kiitettävän raja ja lopettaa heti, kun se on ylittynyt. Noissa kuntotestissä on niin monta osa-aluetta, että siinä väsyy, kun yrittää tehdä maksimeja joka lajissa peräjälkeen.

Noissa leuanvedoilla (taljalla) toi kiitetävän raja kyllä ylittyi jo kait aiemmin, eli taisin tehdä sitten vähän ylimääräistä kun kerran noita toistoja oli ton verran.

Kiitos muuten sulle Anonymity kaikista posteista, joita olet tänne kirjoittanut. Melkein koko aihealueen selattuani uskon, että sinun kirjoituksistasi on ollut eniten hyötyä.

Mun muistin mukaan kolme toistoa taljalla vastasi yhtä vetoa tangolla.

Mä meinaan tein koululla yksissä kuntotesteissä (ei pääsykokeet) taljalla noita toistoja ja muistelisin, että lopetin siinä vaiheessa, kun opettaja sanoi, että kiitettävän naisten raja on ylittynyt. Taisin tehdä noita toistoja joku 27-30, mikä vastasi 9-10 leukaa tangolla. Mä en osaa sanoa, mikä on miesten raja.

Eli tolla 100kg:lla pitäs hangata iha järkyttävä määrä toistoja että sais maksimit? :D Korjatkaa jos käsitin väärin. Ei ihan taida paukut riittää ylätaljalla tekemiseen, eli pitää varmaan leukoja vedellä :jahas: Tosiaan oon tähän 15.2 loppuvaan hakuun hakemassa...

Eli tolla 100kg:lla pitäs hangata iha järkyttävä määrä toistoja että sais maksimit? :D Korjatkaa jos käsitin väärin. Ei ihan taida paukut riittää ylätaljalla tekemiseen, eli pitää varmaan leukoja vedellä :jahas: Tosiaan oon tähän 15.2 loppuvaan hakuun hakemassa...

En mä tiedä miten se on miehillä. Puhun vaan naisnäkökulmasta.

Kiitos muuten sulle Anonymity kaikista posteista, joita olet tänne kirjoittanut. Melkein koko aihealueen selattuani uskon, että sinun kirjoituksistasi on ollut eniten hyötyä.

Kiva, jos mun jutuista on ollut jotain hyötyä. Tiedän itse sen tunteen, ,kun sitä yritti imuroida itseensä kaikkea mahdollista tietoa ja siksi yritän antaa sitä suht asiallisesti niille, joilla kokeet ovat vielä edessäpäin.

^

Voisko se olla ihan niin, että yksi veto taljalla vastaa yhtä leukaa?

Näin on. Tai ainakin oli silloin, enkä usko, että mitään osa-aluetta on ainakaan tiukennettu arvostelussa. Päinvastoin, mitä vähän aikaa sitten pääsykokeessa olleen tulevan konstaapelin kanssa juttelin.

Vinkkinä kokeeseen valmistautuville:
Polisiikoulun ylätalja oli minusta aika jähmeä. Siinä missä on tottunut kuntokeskuksen ilmeisen hyvin huolletulla taljalla vetämään 19 toistoa pääsykokeen painoilla, itse kokeessa teki jo 8 toistoa tiukkaa. Toki alla painoi muut osakokeet, mutta taljan jälkeen tehdyssä penkissä riitti kuitenkin paukkuja yhtään moneen toistoon kuin reeneissäkin, ettei kysessä pelkkä uupumuskaan voinut olla...

Vinkkinä kokeeseen valmistautuville:
Polisiikoulun ylätalja oli minusta aika jähmeä. Siinä missä on tottunut kuntokeskuksen ilmeisen hyvin huolletulla taljalla vetämään 19 toistoa pääsykokeen painoilla, itse kokeessa teki jo 8 toistoa tiukkaa. Toki alla painoi muut osakokeet, mutta taljan jälkeen tehdyssä penkissä riitti kuitenkin paukkuja yhtään moneen toistoon kuin reeneissäkin, ettei kysessä pelkkä uupumuskaan voinut olla...

Tuotaki mietiskelin :( Eli pitää niitä leukoja vedellä. Kiitoksia vastauksista!

Muutamalle kysyneelle vastauksia poliisikokemuksella;
Palkka ei päätä huimaa, joku muu motiivi on oltava. Mulla tuntipalkka piirua vaille 15 euroa. Siinä on jo mukana ikälisä, kenttätyön olosuhdelisä sekä perusluokitus pari pykälää isompi kuin vastavalmistuneella. Hiphiphurraa ;)
Vuosiansio viime vuonna 38 tuhatta. Tarkoittaa montaa töissä lusittua iltaa, yötä, viikonloppua. Sosiaalinen elämä - mitä se on?
Työn positiiviset puolet on siinä, että kenttähommissa työt ei seuraa kotiin eikä ne kasaannu pöydälle loman aikana. Rikospuolella tätä positiivista puolta ei ole. Jokainen päivä on erilainen ja mun hommassa asiakaskontaktit on pääosin huumorilla höystettyjä. Mitään palkintoa ei tehdystä työstä saa - siitä pitää huolen systeemi. Samat konnat ja samat puuhat vuodesta toiseen, liikenneonnettomuudet ja rattijuopumukset lisääntyy jne. Päälliköt kiristää kukkaron nyörejä ja tahtia. Monta kertaa on tullut mietittyä että ei tässä mitään järkeä ole. Mutta silti kuitenkin... kai se on elämäntapa ja asennekysymys että kaikesta huolimatta tästä työstä nauttii. Hulluja on monenlaisia :)

Tsemppiä kaikille kouluun hakeneille ja työttömäksi valmistuneille, toivottavasti työtilanne pian paranee ja jokaiselle löytyisi se lempihomma monipuolisen ammatin parista!

Mä en muista että olis ollu ketään nimetöntä meidän kurssilla...
Ei vaan, ehkäpä! Mun nimimerkki on kyl nykyisestä sukunimestä, kurssilla se oli eri.
Mä oon se kasikakkosten tämmönen: :dance2: :rock: siiderillä höystettynä.

Back
Ylös Bottom