Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Siis tuo pullopanttihan on pantti. Eli annat rahaa pantiksi, että tuot pullon takaisin ja kun tuot pullon takaisin niin saat rahasi takaisin. Ei siitä silloin mitään plussia pidä jaella. Panttisysteemi vaan on maan kattava ja pantit ja pullot liikkuvat vain eri kaupoissa. Toki jos haluaa panteistakin plussat niin voi tosiaan ottaa erikseen jolloin olet ostaessasi saanut plussat ja palauttaessasi et menetä niitä. Minun mielestäni tuo on vain tavallaan kusetusta ja itse ainakin ollessani kassalla töissä katselin tällaisia ihmisiä vähän säälien/halveksien, voi kuinka joku voi olla pihi...

Siis tuo pullopanttihan on pantti. Eli annat rahaa pantiksi, että tuot pullon takaisin ja kun tuot pullon takaisin niin saat rahasi takaisin. Ei siitä silloin mitään plussia pidä jaella.
Tossa olet kyllä väärässä. Pullopantti on rahaa. Sun omaa rahaa jolla ostat tuotteen josta pitäisi saada plussat. En mä siitä rahasta plussaa saa vaan siitä ostamastani tuotteesta. Se on ihan sama mitä se raha on, koska rahaa on pullopanttirahakin. Mutta kuten jo selvisi, ostaessasi pullon, saat siitä pantin hinnastakin plussat, jolloin palautusvaiheessa ei plussia tule. Sitä voi sitten miettiä onko se hyvä näin vai jollain toisella tavalla.

Tossa olet kyllä väärässä. Pullopantti on rahaa. Sun omaa rahaa jolla ostat tuotteen josta pitäisi saada plussat. En mä siitä rahasta plussaa saa vaan siitä ostamastani tuotteesta. Se on ihan sama mitä se raha on, koska rahaa on pullopanttirahakin. Mutta kuten jo selvisi, ostaessasi pullon, saat siitä pantin hinnastakin plussat, jolloin palautusvaiheessa ei plussia tule. Sitä voi sitten miettiä onko se hyvä näin vai jollain toisella tavalla.
Niin siis se raha on "panttina" siellä sen pullon lainasta, siis toki sa voit olla palauttamattakin sen pullon jolloin kauppa saa pitää "pantin". Mutta tosiaan siitä pullosta saa antaessaan rahaa "pantiksi" plussia mutta palauttaessasi pullot se pantin määrä tiputtaa niitä sun plussias sillä määrällä mitä sä niistä pulloista saat rahaa ("pantin") takaisin. Jos ostoskerta menee pullonpalautusrahoista miinukselle ja vetää plussakortin niin silloin plussatililtä lähtee plussia. (tai siis näin ainakin tradekalla bonusjärjestelmässä) Tämän vuoksi jos palautat jotain kauppaan vedetään palautuksen yhteydessä myös bonuskortti jotta bonustililtä miinustetaan sinne aiheettomasti kertynyt bonus. Muuten voisi huijata siten, että ostelee vaikka taulutv:tä ja höylää bonuksia ja palauttaa ja pitää bonukset.

Edit: tuo "pantti" viittaa siihen, että sä et varsinaisesti osta sitä pulloa itsellesi vaan lainaat sitä. Ostat vain sen sisällön ja palautat pullon, jolloin saat asettamasi pantin takaisin.

Niin siis se raha on "panttina" siellä sen pullon lainasta, siis toki sa voit olla palauttamattakin sen pullon jolloin kauppa saa pitää "pantin".
Niin se on mun omaa rahaa jonka annan kauppaan siitä hyvästä, että saan pullon lainaksi. Palauttaessani saan sen oman rahani takaisin jolla voin ostaa muita tuotteita. Se on ihan tavallista rahaa joka ei liity plussiin millään tavalla. En mä nyt tajua miten toi sun selitys liittyi tähän mitenkään, koska koko homma on jo ihan selvä. Plussat on jo annettu siinä vaiheessa kun annan rahaa pantiksi.

Niin se on mun omaa rahaa jonka annan kauppaan siitä hyvästä, että saan pullon lainaksi. Palauttaessani saan sen oman rahani takaisin jolla voin ostaa muita tuotteita. Se on ihan tavallista rahaa joka ei liity plussiin millään tavalla. En mä nyt tajua miten toi sun selitys liittyi tähän mitenkään, koska koko homma on jo ihan selvä. Plussat on jo annettu siinä vaiheessa kun annan rahaa pantiksi.
Niin se liittyy sillä tavalla siihen, että periaatteessa niistä pullopantti rahoista, eli rahoista jotka annat pantiksi, ei pitäisi saada alunperinkään lainkaan plussia joten ne "väärin" perustein ansaitut plussat neutralisoidaan siinä vaiheessa kun palautat niitä pulloja jolloin ne vähennetään niistä sun jo kertyneistä plussista (kokonaispotista).

Eli jos ostat heraa 10 €:lla ja pautat pulloja 5 €:n arvosta niin tällöin saat plussia vain 5 € ostoksesta, vaikka ilman pullonpalautuskuittia (maksaessasi koko ostoksen rahalla) olisit oikeutettu 10 €:n arvosta plussiin. Tämä siksi koska aikaisemmin ostaessasi vaikka 15 € limua (josta koko ostoksen summasta 5 € on pullopanttia) olet saanut plussia tuosta koko 15 €:sta. Jos tuota neutralisointia ei tapahtuisi, olisit saanut 5 €:n arvosta plussia liikaa koska, et todellisuudessa ole ostanut 5 €:lla niitä pulloja vaan olet antanut 5 € pantiksi niistä pulloista.

Eli jos ostat heraa 10 €:lla ja pautat pulloja 5 €:n arvosta niin tällöin saat plussia vain 5 € ostoksesta, vaikka ilman pullonpalautuskuittia (maksaessasi koko ostoksen rahalla) olisit oikeutettu 10 €:n arvosta plussiin. Tämä siksi koska aikaisemmin ostaessasi vaikka 15 € limua (josta koko ostoksen summasta 5 € on pullopanttia) olet saanut plussia tuosta koko 15 €:sta. Jos tuota neutralisointia ei tapahtuisi, olisit saanut 5 €:n arvosta plussia liikaa koska, et todellisuudessa ole ostanut 5 €:lla niitä pulloja vaan olet antanut 5 € pantiksi niistä pulloista.

Kannattaa siis käydä lunastamassa pullokuitin rahat infossa ja sen jälkeen käydä ostamassa se herapussi. Tai vaihtoehtoisesti maksaa ostokset ja höylää plussat kotiin, jonka jälkeen toteaa kassalle 'ainiin, mullahan oli tämä pullokuitti' ja pyytää rahat siitä.

Kannattaa siis käydä lunastamassa pullokuitin rahat infossa ja sen jälkeen käydä ostamassa se herapussi. Tai vaihtoehtoisesti maksaa ostokset ja höylää plussat kotiin, jonka jälkeen toteaa kassalle 'ainiin, mullahan oli tämä pullokuitti' ja pyytää rahat siitä.
Nimenomaan näin mutta se viitsiikö/jaksaako/kehtaako noin tehdä. Itse en jaksa nähdä vaivaa.

Mutta siis kaikkein järkevintähän olisi, jos tuo järjestelmä olisi sellainen, että limsaa yms ostettaessa niitä pisteitä ei alun perinkään annettaisi panttien osalta. Silloin tähän ei liittyisi mitään säätöä. Tietääkö kukaan mitään syytä, miksi näin ei ole?

Mutta siis kaikkein järkevintähän olisi, jos tuo järjestelmä olisi sellainen, että limsaa yms ostettaessa niitä pisteitä ei alun perinkään annettaisi panttien osalta. Silloin tähän ei liittyisi mitään säätöä. Tietääkö kukaan mitään syytä, miksi näin ei ole?
Mitä väliä sillä on kummassa kohtaa ne pantit saa? Jos ei saisi pulloista ja palauttaisi toiseen kauppaan niin ei saisi ollenkaan bonuksia. Oisko se sitten parempi?

Mitä väliä sillä on kummassa kohtaa ne pantit saa? Jos ei saisi pulloista ja palauttaisi toiseen kauppaan niin ei saisi ollenkaan bonuksia. Oisko se sitten parempi?
Täh? Siis sä saisit ne bonukset siitä pullon sisällöstä ostaessa, mutta et pantista. Siitä pantista ei kuulukaan saada bonuksia, koska sä et sillä rahalla osta mitään, vaan se raha on vaan panttina sun lainaamasta pullosta. Palauttaessa sitten ei vähennettäisi mitään pisteitä.

-Miksi 8.00 aamulla herätessä väsyttää paljon enemmän kuin 12.00 vaikka unta olisi yhtä paljon takana kummassakin tapauksessa?

-Miksei homot saa käyttää naisten vessoja ja pukkareita? Eihän heteromiestäkään päästetä naisten pukuhuoneeseen stalkkailemaan, mutta keijot saa kyllä ilomielin kyyläillä äijien hanureita miesten puolella. Lesboilla on varmaan sama kinkkinen ongelma. Pitäisikö pukuhuoneiden kriteereinä olla sukupuolen sijaan seksuaalinen suuntautuminen?! Mihin biseksuaalit sijoitettaisiin? Tässäpä pähkinä purtavaksi.

-Miksi naissiivooja saa tulla siivoamaan uimahallissa miesten pukkaria aukioloajalla, mutta miessiivooja ei saa siivota naisten pukuhuonetta jos siellä on porukkaa?

EatFetus no mieti mun tilannetta, kun oon shemale. On vähän kiusallista mennä yleisiin vessoihin :( ja sit kun pitää täyttää jotain hakemuksia sun muita, kun ei oo muita vaihtoehtoja kun "male" ja "female" :itku:

EatFetus no mieti mun tilannetta, kun oon shemale. On vähän kiusallista mennä yleisiin vessoihin :( ja sit kun pitää täyttää jotain hakemuksia sun muita, kun ei oo muita vaihtoehtoja kun "male" ja "female" :itku:

Kyllä telkkarista löytyy mallia. Tsemppiä! *voimahali*

_40469279_littlebritain203.jpg

Mitataankohan kännykän terveysvaikutukset aktiivisessa vai passiivisessa käytössä? Kyllähän se jo vaikuttaa päähän, että korvasta tulee ääntä sisään.

Kyllähän korvaan menee ääntä ilmankin kännykkää :wtf:

No shit Sherlok:hyper:.

Niin, eli miten se kännykkä siihen liittyy?? Säteilyähän voi mitata vaikka millä, mutta en tosiaan tiedä miten sen vaikutusta aivoihin mitataan, joten poistun tyhmine kommentteineni.

Niin, eli miten se kännykkä siihen liittyy?? Säteilyähän voi mitata vaikka millä, mutta en tosiaan tiedä miten sen vaikutusta aivoihin mitataan, joten poistun tyhmine kommentteineni.
Liittyyhän se puhelimen käyttöön? Että kumpi vaikuttaa enemmän. Puhelimen säteily vai puhelimen kuuntelu.

Back
Ylös Bottom