Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Okei, kiitos. Nyt on vaan minusta kiinni saada vähintään 18 pistettä revitty irti jostain. Kaikki fyysiset käy, paitsi esteseinän ylittäminen oikealla suorituksella. Olen rakentanut 230 cm korkea esteseinä täällä pihalla, pääsen yli, mutta on pakko käytä jalat vähän. On vielä aika treenata, mutta huonolta näyttää tässä vaiheessa. Haluaisin saada täysipisteinen suoritus sitä seinästä.

Vähän kannattaa varmaan hioa myös tota kirjallista ilmaisua...

Edit: sori, en huomannu kattoa että haet ruotsinkieliselle.

Viimeksi muokattu:
Moro!

Joko muutkin odottaa innolla kirjeen tulemista ekavaiheesta? Kilahtaisipa jo perjantaina posti, en jaksaisi odottaa maanantaihin, mutta sinne se luultavasti menee.
Vähän on jänskät tunnelmat!:dance2:

Piti tännekkin tämän threadin myötä rekisteröityä. Täytyy tunnustaa, että jännää on, kuin jännässä paikassa. Motivaatio jatkoon olisi kova ja kokeisiin tuli panostettua melko paljon. Mukavan oloista ja lunkia porukkaa oli ainakin B2 ryhmässä ja juttua riittäisi varmasti jatkossakin.:thumbs:

Kokeen jälkeen tullut analysoitua omaa suoritusta ja päätellyt, että en varmasti ollut paras mutta en kyllä huonoinkaan. Kirjatentti meni hyvin ja tiivistelmässä tein parhaani. Esseekokeessa ajattelin, että ei tälläisellä keskiverto lukiopojalla 300 sanan kirjoitelman kanssa ole paljon kehumista.. Kuuntelin vierustovereiden "Lasketaanko pilkut ja pisteet mukaan, en saa millään 150 täyteen" supinoita, niin tuli sellainen fiilis, että kohdallani on toivoa jäljellä. :D Omalta osaltani kuntokoe meni odotusten mukaan. Juoksijoiden nopeus tuli tosin pienenä yllätyksenä. Juoksin viimeisessä erässä, siis siinä jossa oli sekä naisia että miehiä. Tulin erästäni maaliin kolmantena ajalla 6.50.

Toivottavasti mahdollisimman moni saa mieleistä postia polamkin suunnalta lähiaikoina. odottavan aika on pitkä, mutta koitetaan jaksaa..

Olin myös ryhmässä B2 ja juoksin, ylläri ylläri, siinä ryhmässä missä oli miehet ja naiset (aika 07.01). Mua jännittää jatkoon pääseminen tosi paljon, koska koe meni niin ristiriitaisesti. Toisaalta fiilis oli ihan "jippii" ja toisaalta :curs: Mutta niinhän se joskus tuntuu menevän. Omalla kohdalla ei välttis ole täysin objektiivinen, joten parasta olla vaipumatta epätoivoon.

Mukavan tuntuista porukkaa oli ainakin B2 ryhmässä. Mielelläni sellaisten ihmisten kanssa opiskelisin ja tekisin töitä!

Ai niin, siinä infoläpyskässä sanottiin, että tulokset tulevat viimeistään 27.1. Mitä luulette: tarkoittaako se sitä, että kirjeet postitetaan tänään/huomenna ja ne ovat perillä viimeistään ensi viikon alussa? Eipä asialla tietty paljoa väliä ole, mutta satun olemaan ensi viikon alusta reissussa, joten jos postiluukku kolahtaa huomenna niin hyvä. Paitsi jos kirjeen sisältö on negatiivinen...

Jännittää.

Jees ite olin tossa A1 ryhmässä ja rentoa porukkaa sielläkin oli. Nyt on vain odoteltu kuumeisesti kirjettä :D toivottovasti odotus päättyisi jo huomenna ..

Kuinkahan paljon tulee vaikuttamaan tuo maanantaina alkava poliisit sarja jimtv:llä hakijamääriin. Kun pelastajat tuli¨subilta, niin pelastusopiston hakijamäärä oli ainakin historian korkein. No "onneksi" siinä ensimmäisen jakson ja viimeisen hakupäivän välissä ei oo ku pari viikkoa. Onko täällä muuten paljon hakijoita tuohon 15.2 päättyvään hakuun (alkaa elo-syyskuussa)? Ite oon hakenu tuohon ja ensimmäistä kertaa pyritään sisään. Taitaa olla vähä :offtopic:

Kyllähän sitä aina hakea saa, eri asia kantaako tv sarjoista saatu "motivaatio" maaliin asti. Itse ainakin miettin motiivejani jos jokin sarja saisi minut yhtäkkiä hakemaan, vaikkei se ole tullut muuten mieleen/ajankohtaiseksi/keksi tähän oma syy miksi hakemista on lykätty.

Tiinatiina, taidettiin jutella tuolla pääsykokeessa?

Eiköhän suurimmalla osalla jotka jonkun tv-sarjan innoittamana kouluun hakee ole se hekeminen ollut jo aikaisemminkin mielessä, ja se telkkarista tullut ohjelma on ollut vain se viimeinen ärsyke. Tuskin kovin moni joka ei ikinä ole edes poliisin ammattia ajatellut kokee valaistuksen tv-ohjelman johdosta...

Asiasta toiseen, ruotsinkieleen. Millä tasolla teillä hakijoilla ja kouluun päässeillä on ruotsinkielen osaaminen? Olen hakua suunnitellut jo jonkin aikaa ja suurin huolenaihe ja kompastuskivi on ruotsinkieli, toki kielen opiskelu on käynnissä kokoajan, mutta prosessi on pitkä. Kieli on lähes täysin unohtunut käytön puutteen vuoksi kokonaan.

Voiko poliisikoulusta saada ns. kenkää, jos ei ruotsinkieli mene ekalla kerralla läpi, vai annettaanko tässä anteeksi miten paljon?

Ei tuonut posti vielä kirjettä, menee siis ensi viikkoon.

Ruotsista: jokainen, joka haluaa läpäistä kielitestin pystyy siihen kyllä. Olen seurannut vierestä ja tukenut henkilöä, joka ei osannut sanoa muuta kuin "Jag heter Olli" mennessään pakolliselle ruotsin kielen kurssille (virkamiesruotsi). Hyvin kyseinen henkilö kurssin klaarasi, kun tosissaan yritti. Samalla tavalla kieltä voi harjoitella kun esimerkiksi penkkipunnerrusta. Toistoa, toistoa, toistoa...

Ja kurssikaverit varmana auttaa sen harjoittelun kanssa :) En siis huolisi tuollasta etukäteen. Jos kouluun pääset, niin kyllä sut sieltä ulos runnotaan "kielitaitoisena".

Lisäys: ei kouluista voi saada kenkää jos kielikoe ei mene yhdellä yrittämällä läpi.

aaah jännitys päättyi kun kirje lompsahti postiluukusta tänäaamuna. Täytyy sanoa, ettei ikinä ole noin paljon jännittänyt kirjeen avaaminen =p Onneksi sieltä ilmestyi lappunen jossa toivotettiin tervetulleeksi toiseen vaiheeseen!

Tässä ketjussa kun on olut paljon taustojen tarkastuksesta niin saako suomalainen tilata itselleen omat tiedot jostain?

Olisi mielenkiintoista lukea mitä sieltä löytyy vai onko se sitten tylsästi tyhjä.

Rikosrekisteriotteenhan voi tilata 10€:lla mutta tuo tausojen selvityshän on paljon tarkempi.
Rikosrekisteriotteessa näkyy vapausrangaistukset - tietänet jos olet linnaa saanut...

Tuosta linkistä voi olla apua:
http://www.intermin.fi/poliisi/home.nsf/pages/C0BF4A320F880A9AC2256B81004D02EB?opendocument

Tuo on vähintäänkin eduksi nykyisin. Mutta elkää hätäilkö, Paatero on luvannut kaikille töitä. Ensi vuonna jo kuulemma revitään töihin ja alkaa "työntekijän markkinat". BS..
No joo joo, tuo nyt on taas tuota sun negaamista, joka on sulla hienosti hallussa. Onhan se ihan selvä, että näillä oppilasmäärillä mentäessä ei nyt koulunsa aloittaneiden valmistuessa ole työttymyysongelmia.

aaah jännitys päättyi kun kirje lompsahti postiluukusta tänäaamuna. Täytyy sanoa, ettei ikinä ole noin paljon jännittänyt kirjeen avaaminen =p Onneksi sieltä ilmestyi lappunen jossa toivotettiin tervetulleeksi toiseen vaiheeseen!

Sikäli mikäli käytäntö ei ole muuttunut, niin tässä vaiheessa postitetaan kirjeitä vain toiseen vaiheeseen hyväksytyille. Rannalle jääneet saavat surunvalittelut postitse vasta kun toinen vaihe on ohi. Saavat myös samalla tietää monestako pojosta se tällä kertaa jäi kiinni.

Eipä tuonut posti kuorta vielä tänään, saa jännitellä vielä viikonlopun yli. Mielestäni siinä vihreässä lapussa sanottiin että kaikki ensimmäiseen vaiheeseen osallistuneet saavat tiedon jatkosta 27.1 mennessä. Täytyy tarkistaa jahka kotiin pääsen...

Sikäli mikäli käytäntö ei ole muuttunut, niin tässä vaiheessa postitetaan kirjeitä vain toiseen vaiheeseen hyväksytyille. Rannalle jääneet saavat surunvalittelut postitse vasta kun toinen vaihe on ohi. Saavat myös samalla tietää monestako pojosta se tällä kertaa jäi kiinni.

Bull shittiä. Kaikki saavat kirjeen 27.1. mennessä. Ei missään järjestyksessä. Ja Itellaan kun ei ole luottamista, niin ei tarvii säikähtää, vaikkei tule tiistaihin mennessäkään.

No joo joo, tuo nyt on taas tuota sun negaamista, joka on sulla hienosti hallussa. Onhan se ihan selvä, että näillä oppilasmäärillä mentäessä ei nyt koulunsa aloittaneiden valmistuessa ole työttymyysongelmia.

No voi kyynel.. Ja sinulla hyvin hallussa tuo kaikkitietävyys. Tätähän se on ollut viimeiset viisi vuotta. Esim. 112 kurssin aloittaessa oli sanottu: näillä oppilasmäärillä ei ole ongelmia ja työvoimapula on varmasti tiedossa. Taisi kuitenkin 111 olla viimeinen kokonaan työllistynyt kurssi. Asian voi varmistaa vaikka Hämmingiltä, joka kertoo ainakin poliiseille aina, miltä kurssilta on viimeinen virkamerkki vielä koululla.

Mulla ei ole enää hätää, jos en perseile itse.

Bull shittiä. Kaikki saavat kirjeen 27.1. mennessä. Ei missään järjestyksessä. Ja Itellaan kun ei ole luottamista, niin ei tarvii säikähtää, vaikkei tule tiistaihin mennessäkään.

Mnjaa... Olikos se sitten toisen vaiheen jälkeen kun kolmosvaiheeseen pääsevät saavat preivin ennen alle 18 pisteen jääneitä.

No voi kyynel.. Ja sinulla hyvin hallussa tuo kaikkitietävyys. Tätähän se on ollut viimeiset viisi vuotta. Esim. 112 kurssin aloittaessa oli sanottu: näillä oppilasmäärillä ei ole ongelmia ja työvoimapula on varmasti tiedossa. Taisi kuitenkin 111 olla viimeinen kokonaan työllistynyt kurssi. Asian voi varmistaa vaikka Hämmingiltä, joka kertoo ainakin poliiseille aina, miltä kurssilta on viimeinen virkamerkki vielä koululla.

Mulla ei ole enää hätää, jos en perseile itse.
Mikä on Hämminki?

Hämminki (oikeammin Hemminki) on tämä nainen, ketä hoitaa oppilaiden asioita siinä aulan toimistossa. Ja jos ei Hemmingin virta riitä johonkin, niin hän tietää kenen riittää ja usemmiten myös ajaa asiaa.

Back
Ylös Bottom