Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
reinhold27:n tehtävät
2) 4cl viinaa sisältää alkoholia 15,2g. Että liuos, jossa on 15,2g alkoholia olisi 5% vahvaa, vettä tulee lisätä 0,05x=15,2, v: 26,4cl
Tärähti netti jumii, kun olin vastaamassa, sori kyöpeli et kesti.
Pyörimisnopeus Sp=v/(pii*d), 100000mm/min /(pii*160mm)=198,94 1/min
Syöttö Fe=Sp*z*s, 198,94 1/min*16*0,1mm=318,31mm/min
Ominaislastuvoiman f yksikkö onkin kN/mm2 :curs: :D
Päälastuamisvoima F=a*e*Fe*f, 6mm*100mm*318,31mm/min*2kN/mm2=381972kNmm/min
Ja jako 60000, mm->m ja min->s tekee 6,366kNm/s
Jaetaan hyötysuhteella 0,7, saadaan 9,095kNm/s
Ja kun Nm=J, Joule ja J/s=W Watti, niin yksikötkin täsmää:hyvä:
9,1kW
Tosiaan en oo koskaan ennen laskenu tämmöstä laskua, niin piti vähän etsiskellä tietoa noista lastuamisvoimista ja Kyöpeli perhana, koitit vielä sekottaa tolla ominaislastuvoiman väärällä yksiköllä:D
Eli ehkäpä tarkistelisin, enkä sokeesti luottais mun laskemisiin, mut toivottavasti oli jotain apuu.
Ps. kerro joskus, et menikö sinnepäinkään.
Tärähti netti jumii, kun olin vastaamassa, sori kyöpeli et kesti.
Ja jako 60000, mm->m ja min->s tekee 6,366kNm/s
Veikkaan, että m/s --> mm/minMistä tuo 60 000 tulee?
En ole mikään koodaajavelho, mutta onnistuisiko koordinaatiston kiinnittäminen kameraan jotenkin? Eli kappaleiden koordinaatit olisi määritelty suhteessa kameraan, jolloin kameran liikkuessa kappaleiden koordinaatit muuttuisivat ja kameran koordinaatit pysyisivät vakioina. Tällöin kamera olisi koko ajan 0-tilassa.Sain jo toimimaan jos kamera oli "0" tilassa, kameran liikkuessa käyttämäni kappaleen asento meni kiville.. Kyselin tuota jo joskus "kooderi foorumilta", ei tullut toimivaa vastausta.

Eikös tuossa tapauksessa kolmio oo pienimmillään tasakylkisenä, eli pitäisi tehdä tasakylkinen kolmio, jonka kateettien välinen kulma on 90 astetta ja kateettien ja hypotenuusan väliset kulmat 45 astetta.Tarvitsen kipeästi apua, päädyn jollakin ihmeen tapaa pyörimään ympyrää tässä, jotenka jos joku viisas viitsisi kertoa miten lasku tehdään:
määritä se pisteen (2, 3) kautta kulkevista suorista, joka positiivisten kordinaattiakselien kanssa rajoittaa mahdollisimman pienen kolmion. Mikä on tämän kolmion ala?
Kiitän tuhannesti jo etukäteen![]()