Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Katselin yöllä NHL:ää ja siinä New York Rangersseja katsellessa, siinä jossain vaiheessa mainittiin että huomenna onkin koripallo peli MSG:ssä. Mitäs jäälle tapahtuu? Sulatetaanko jää aina pelin jälkeen vai rakennetaanko jään päälle koripallokenttä?

Jos tämä ei ole tyhmä kysymys niin ei sitten mikään, eli postaan kerrankin aiheesta. Minkä tuomion se autovaras sai siitä keissistä, kun se helikopteri rysähti paskaksi ja sitä syytettiin niiden taposta?

Mä olen tullut siihen tulokseen, että mulla saattaapi olla jonkin asteinen kofeiiniherkkyys :( Juon kahvia harvoin, koulussa pari kertaa viikossa ja satunnaisesti kyläillessä. 95% noista kahvittelukerroista johtaa siihen, että en nuku seuraavana yönä silmällistäkään (kuten tänä yönä :curs:). Mua alkaa väsyttämään samoihin aikoihin kun normaalisti, mutta unet kofeiini vie täysin. Tähän riittää vain 1 kupillinen.
Voiko tästä herkkyydestä "oppia" pois jos alkaa säännöllisesti kittaamaan kahvia, eli tottuuko kroppa ajan myötä ja antaa mun nukkua, vai olenko tuomittu ikuisesti valvomaan?
Toisaalta kuitenkin kolajuomia voin juoda litratolkulla ilman samanlaisia vaikutuksia. Toki kofeiinipitoisuus on eri luokkaa kuin kahvissa, mutta muistelisin, kofeiinipitoisimmat kolat liikkuisivat samoissa pitoisuuslukemissa kahvin kanssa?

Kofeiini on aine johon kroppa luo toleranssia l. "turtuu". Siis jos juo päivittäin monta kuppia, tarvitaan iso annos jotta vaikutusta tuntee, mutta jos on pari viikkoa juomatta niin tehoa irtoaa taas pienestäkin annoksesta. Kolajuomien kofeiinimäärät on pienempiä kuin kahvin, yhden kahvikupillisen vastaavuus löytyy noin litrasta kolalimua (tämän tiedon lähde: wikipedia).

Kofeiini on aine johon kroppa luo toleranssia l. "turtuu". Siis jos juo päivittäin monta kuppia, tarvitaan iso annos jotta vaikutusta tuntee, mutta jos on pari viikkoa juomatta niin tehoa irtoaa taas pienestäkin annoksesta. Kolajuomien kofeiinimäärät on pienempiä kuin kahvin, yhden kahvikupillisen vastaavuus löytyy noin litrasta kolalimua (tämän tiedon lähde: wikipedia).
Vaihtelee tosi paljon limun mukaan. Jenkeissä katselin syksyllä niin kofeiinimäärät litrassa vaihtelee 50-220mg välillä.

Itse yritän välttää klo 17 jälkeen kahvin juomista just sen puoliintumisajan takia joka on n. 5-6 tuntia. Aamukahvit on tähän asti riittänyt, joka onkin noin 3 kuppia :)

Katselin yöllä NHL:ää ja siinä New York Rangersseja katsellessa, siinä jossain vaiheessa mainittiin että huomenna onkin koripallo peli MSG:ssä. Mitäs jäälle tapahtuu? Sulatetaanko jää aina pelin jälkeen vai rakennetaanko jään päälle koripallokenttä?
Luultavasti vetää vaan koripallokentän siihen jään päälle...jotain eristettä varmaan väliin, ettei mustat varpaat jäädy...

miten hitossa saan vaihettuu näitä ulkoasun värejä,esim mikä tuossa alhaalla on mitkä sivut on auki ym, kyseessä siis windows wista.?:jahas:

Pitääkö mun saada vuoden 2008 verokortti takas viimeisestä työpaikastani? Olin siis kolmessa eri työpaikassa viime vuonna.

Et tarvitse verokorttia itsellesi ellet sitten ole viemässä sitä vielä tässä kuussa johonkin uuteen työpaikkaan.

Mä olen tullut siihen tulokseen, että mulla saattaapi olla jonkin asteinen kofeiiniherkkyys :( Juon kahvia harvoin, koulussa pari kertaa viikossa ja satunnaisesti kyläillessä.
Onko sitä kahvia sitten pakko juoda jos ei pysty? Siitä aineesta ei ole kenellekään mitään hyötyä. Itse en myöskään juo kahvia kuin ihan satunnaisesti, ja silloinkin seurauksena on lähes poikkeuksetta huimausta ja huono olo. Ruokahalu menee täysin ja on ihan omituinen olo.

En saa siitä edes piristävää vaikutusta. Tämän taas luulen johtuvan siitä, että se toimii kunnolla vain kofeiiniaddikteille. Sama kuin tupakointi. Tupakoitsijan olo helpottuu kun saa röökiä, mutta jos tupakoimaton vetää yhden, niin käykin päinvastoin.

Ei siis ole mittän järkeä opetella juomaan kahvia jos se ei sulle sovi. Jos siinä nyt muutenkaan mitään järkeä olisi. Hyvin pärjää ilmankin. Sama kuin yrittäisi väkisin opetella polttamaan.

Miten kauan ennen intin alkamista pitää hankkia vuokra-asunto jotta kela maksaa sen koko intin ajan?
Ennen ainakin ollut 3kk, mutta jotku höpisevät että muuttunut 6kk:ksi ?
Oisko kellään varmaa tietoa asiasta?

ps. olen onneton googlaaja ja kelankaan sivuilta en löytänyt tietoa..

Back
Ylös Bottom