Reeniapua ja ravintovinkkejä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nerve87
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tervehdys. Olen tällainen 21-vuotias melkein aloittelija salihommissa ja kysyisin neuvoa seuraaviin asioihin.

1.Olen käynyt noin vuoden verran salilla, lihasmassaa on kivasti alkanut tulemaan näin aloittelijaksi.
Ruokavalioni on täysin päin persettä ja kysyisinkin että varmaan edistäisi syödä oikeanlailla useita kertoja päivässä niin tuloskasvu olisi varmaan nopeampaa. Minkälaisia ruokavalioita porukka vetää ?

2.Rintaa tehdessä ei vain tunnu entisaikojen lailla että rinta rasittuisi...teen penkkiä ja vinopenkkiä käsipainoja ja tankoja vaihdellen ja siihen päälle peck deck. Sarjat ovat pysyneet 3x10, painoja lisännyt sitämukaa kun kehitystä tullut.

3. Hauikset- näyttävät olevan pienemmät kun muu vartalo on kasvanut. Pidän vartaloni paikoillaan liikkeissä ja teen liikkeet mahdollisimman puhtaasti ja rauhallisesti. Yleensä teen 2 kertaa viikossa hauis-treeniä. Onko kyse sitten että vuoden verran jankannu samoilla toistoilla 3x10 vai missä mättää ?

4. Selkätreenistä.

Selkätreenini tuntuu olevan olemattoman surkeaa. Teen ylätaljaa leveällä otteella ja kapealla, alataljaa, hammersoutua ja selänojennusta mutta en vain saa sitä rasitusta sinne yläselkään. Reenin jälkeen on hiki mutta tuntuu kuin olisin maannut sohvalla...rasitus ei tunnu ?

Tiedän että näitä asioita on jo käsitelty eri paikoissa mutta pistetäänpä kaikki samaan pötköön silti :david:

Voisit koittaa vaihdella toistojen määrää, esim 3x6 -> 3x8 ->3x10 jne. Eli aloitat sellasella painolla millä menee 3x6 ja siitä rupeat nostelemaan toistojen määriä niin että saat 10 ja sitte aloitat taas alusta. Pyramiidi tekniikka :)

Minulla ainakin auttoi kehityksessä tuo ohje :dance:

Ja ylätaljan siasta voisit koittaa vetää leukoja niskan taakse tai sitten tavallisia vasta otteella :whip:

Kreatiini käyttöön niin jaksat ottaa enemmän itsestäs irti :)

Ja etkai ole koko vuotta jauhannut tuota samaa 3x10? Vaihtelua vaihtelua.

No mulla ainakin autto selän treenaamiseen aikoinaan kun aloin tekemään MAVEa. Sit toinen mitä kannattaa kokeilla on tuolta tekniikkaneuvot osiolta tuota "pullover" liikettä. Se auttoi kanssa kummasti. Ja niitä sarja pituuksia kannattaa tosiaan vaihdella, saa kummasti erilaista tuntumaa treeniin. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom