Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ciao guidot!

Haluttais kaverin kanssa päästä roomassa salille. Bologna on lähin metroasema, eli lähistöllä olevat salit hakusessa.

Pienen kävely matkan päästä(linnuntietä n. 800m) löytyy Sporting Club Delfino. Laadusta en takaa, koska en oo siellä ite käynny.
Osote on Piazza Orerste Tommasini 16, joka löytyy kun lähette Bolognan M-asemalta pitkin Viale 21 Aprilea pohjoiseen ja käännytte oikealle Via Enrico Stevenssonille. Sen kadun päässä on tämä piazza. :)

ps. toi reitti on se pisin, mutta yksinkertasin selittää, soveltakaa ite :D

tuli nyt vaan tostakin ^kysymyksesta ja vastauksesta mieleen, että ei taida olla montaakaan asiaa mihin ei pakkikselta sais vastausta? :D

jos joku kysyis parannuskeinoa syöpään niin varmaan siihenkin vastaus löydettäs ;)

Asia selvä, mun mokahan se oli. Menikin kokonaisluvut sekaisin desimaalien kanssa.:nolo:

E: enpäs sittenkään ole varma tuosta kokonaislukuhommasta. Tässä suora lainaus kirjasta Pyramidi 12: "Pyöristämällä saadusta likiarvosta ei aina voida päätellä, monenko merkitsevän numeron tarkkuuteen se on pyöristetty. Esimerkiksi likiarvossa 12300 voi olla 3, 4 tai 5 merkitsevää numeroa. Jos likiarvo on esitetty kymmenpotenssimuodossa, merkitsevien numeroiden määrä nähdään siitä suoraan."

Juu, niinhän se on. Minun näkemykseni mukaan luvussa 12300 on 3 merkitsevää numeroa, ellei merkitsevien numeroiden määrää ole erikseen ilmoitettu. Samalla vaivalla sen voisi kirjoittaa yksiselitteiseen muotoon.

No miten ne on tehny ne videot? :eek:

Uskoisin että ne on pistäny eristetyn mikroaaltouunin magnetronin ohuen pöytäkannen alle --> ja poks sanoo maissijyvä.
Itse magnetroni ei tietääkseni pidä meteliä, vaan mikron muut toiminnot (tuuletus, alustamoottori, jne.).

Voihan se olla joku muukin eristetty anturi joka paistaa sieltä läpi..

jos joku kysyis parannuskeinoa syöpään niin varmaan siihenkin vastaus löydettäs ;)

Joo itse asiassa suomalainen syöpätutkija Akseli Hemminki on käytännössä parantanut lähes kaikki syövät :) Hän käyttää siihen uudenlaista geeniterapiahoitoa, mikä on melkoisessa vastatuulessa lähinnä taloudellisten ja lääkebyrokraattisten syiden takia.

Onnistuin roiskimaan villakangastakille skumppaa muutamat komeat roiskeet. Mites sen saa järkevästi putsattua? `Vai kannattaako suosiolla viedä SOL:ille kuivapesuun?

kännykän näytöstä lähti valo. ei siis mennyt pimeäksi vaan lähti valo. elikkä ei tuota itse enään yhtään omaa valoa, jos haluaa pimeässä katsoa tarvitsee taskulampun.

Kai tässä nyt on sitten vain näyttö paskana (nokia 6280), eikä esm joku ihme virtalähde tai vastaava? näyttönä alkanu häiriöimään nyt kyllä muutenkin.
mietin nyt vain, että tähän voisi jotain varmistusta ennenkuin uuden näytön tilaan ja laitan kiinni.

huoltoon en varmasti vie, näyttö maksaa 40, vaihtoo menee ilman työkalujakin alle 5 minsaa ja pojat huollossa laskuttaa 45 euroa työkuluja tästä.

- Mitä on tapahtunut Vin Dieselin Pimeän Uhka (Pitch Back)-leffalle? Ei löytyny mistään leffavuokraamosta. Persetti kun sillon kun tulee fiilis, että pitää esim nähdä joku tietty leffa niin sillon pitää nähä just se eikä mitään muuta :curs:

- Minkä takia Ylex:n sunnuntaiaamupäivän Keskusradio on lopetettu? :curs: Aika kuraahan se oli, mut tuli silti kuunneltua.

- Minkä takia Ylex:n Tuomas ja Olli on lopetettu? :curs: Paha aavistus tosin oli jo silloin kun jätkät siirrettiin aamuun. Saatana kaikki hyvä pitää lopettaa :wall: Tuomas näytti joulun aikaan vetävän tv:ssä jotain lasten ohjelmaa et se ainakin on ilmeisesti siirtyny telkkarin puolelle..

Ihan perseelleen menny sunnuntai..:jahas:

kännykän näytöstä lähti valo. ei siis mennyt pimeäksi vaan lähti valo. elikkä ei tuota itse enään yhtään omaa valoa, jos haluaa pimeässä katsoa tarvitsee taskulampun.

Kai tässä nyt on sitten vain näyttö paskana (nokia 6280), eikä esm joku ihme virtalähde tai vastaava? näyttönä alkanu häiriöimään nyt kyllä muutenkin.
mietin nyt vain, että tähän voisi jotain varmistusta ennenkuin uuden näytön tilaan ja laitan kiinni.

huoltoon en varmasti vie, näyttö maksaa 40, vaihtoo menee ilman työkalujakin alle 5 minsaa ja pojat huollossa laskuttaa 45 euroa työkuluja tästä.

Jos on takuuta niin kyllä ton pitäs mennä

Miten voin lähettää itselleni postia ulkomailta niin, että voin hakea sen Suomessa anonyyminä?

Miten voin lähettää itselleni postia ulkomailta niin, että voin hakea sen Suomessa anonyyminä?

Et varmaankaan voi. Mutta toki voit käyttää ns. bulvaania. Ostat kossupullon jollekin alan miehelle ja sanot että sitä vastaan ottaa sulta yhden postipaketin vastaan. Toki jos olet jotain laitonta lähettämässä, niin näin ei saa toimia.

Poste restante?
Ei tuotakaan pysty noutamaan anonyymisti. Itse lähetyksessä näkyy kenelle se on, ja vain vastaanottaja voi hakea lähetyksen

e. Eli ei voi tehdä vaikka Matin kanssa yhteistä, ja lähettää pakettia Matille, mutta noutaa sitä itse.

- Minkä takia Ylex:n Tuomas ja Olli on lopetettu? :curs: Paha aavistus tosin oli jo silloin kun jätkät siirrettiin aamuun. Saatana kaikki hyvä pitää lopettaa :wall: Tuomas näytti joulun aikaan vetävän tv:ssä jotain lasten ohjelmaa et se ainakin on ilmeisesti siirtyny telkkarin puolelle..

Ihan perseelleen menny sunnuntai..:jahas:

Tuomas meni summeriin yhdeksi juontajaksi, Olli on YleX aamun tuottaja ja ******** siirtyi Yle radio 1 puolelle

Back
Ylös Bottom