Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Poste restante?
Eikös poste restante toimi niin, että laitetaan osoitteeksi nimi ja poste restante ja toimipaikan postinro.

Eli:
Mikakinlie
poste restante
00100 Helsinki

ja tämän jälkeen kun noudan postista paketin minun pitää sanoa nimeni. Meinaatko, että jos siellä on nimettömiä paketteja niin ne antavat ne kenelle tahansa? Eikös tuossa pidä vielä tehdä postin kanssa sopimus tuosta poste restante palvelusta milloin se tehdään omalla nimellä. Postissa on sitten niitä postilokeroita eri nimillä johon posti jaetaan kuin postilaatikoihin.

Nyt kun lähdin tuota postitushommaa miettimään niin saattaisi saada "nimettömästi" postitettua siten, että keksii firman nimen ja menee jonnekin missä on paljon firmoja samassa osoitteessa ja hommaa samanlaisen postilaatikon sinne postilaatikkoriviin (käy yöllä asentamassa) ja lyö siihen nimeksi tämän keksimänsä firman nimen. Saattaisi hetken, ehkä kauemminkin, toimia jos kukaan ei huomaa "uutta" firmaa ja ala ihmettelemään. Ja sit lähettelee tämän firman nimellä postia siihen laatikkoon. Tuskin tuota kukaan tarkastelee, että onko yritystä oikeasti olemassa.

Onhan noita postilaatikkohotelleja, Helsingissä esim. Uudenmaankadulla. Eipä taida noi firmat paljon nimiä kysellä... Mutta miksi itselle pitäisi lähettää jotain? Roinaa, huumeita, muuta laitontako?

Eikös poste restante toimi niin, että laitetaan osoitteeksi nimi ja poste restante ja toimipaikan postinro.

Eli:
Mikakinlie
poste restante
00100 Helsinki

ja tämän jälkeen kun noudan postista paketin minun pitää sanoa nimeni. Meinaatko, että jos siellä on nimettömiä paketteja niin ne antavat ne kenelle tahansa? Eikös tuossa pidä vielä tehdä postin kanssa sopimus tuosta poste restante palvelusta milloin se tehdään omalla nimellä. Postissa on sitten niitä postilokeroita eri nimillä johon posti jaetaan kuin postilaatikoihin.

En tiedä käytännössä miten toimii, siksi kysymysmerkki. Olen vain siinä käsityksessä, että poste restante osoitteen kanssa voi käyttää myös nimimerkkiä, jolloin periaatteessa anonyymi voisi onnistua. Näin ainakin wikipedia kertoo, tiedä sitten onko siellä tieto oikein.

Käsittääkseni poste restante on aina ihmisen nimille, mutta pl osoitteen voi laittaa ns. anonyymiksi, mutta siinäkin tarvii pl:llää avatessa todistaa henkilöllisyys postin tädeille. Mutta pl:llään voi kuitenkin vastaanottaa tavaraa niin ettei henkilöllisyys paljastu, paitti sitte rikostapuksissa poliisi saa sen kyseisen pl:län omistajan tiedot postista. Tälläses käsitykses mä olen. Joku viisaampi voi korjata.

apuva, mitä on "valua" englanniksi. vai onks tää taas sellanen sana jolle on 100eri sanaa riippuen siitä mikä valuu.
noup, mulla ei oo sanakirjaa täällä:(

to pour (down), tai jos esim nenästä valuu nii nose drips/runs

e. riippuu siis täysin mitä haet

apuva, mitä on "valua" englanniksi. vai onks tää taas sellanen sana jolle on 100eri sanaa riippuen siitä mikä valuu.
noup, mulla ei oo sanakirjaa täällä:(

Et sitten löydä netistä sanakirjoja? :) hyperdictionary.com on varsin hyvä synonyymikirjasto.

Auton tuulilasi jäätyy sisäpuolelta, miten estän sen ?
Sulla on kosteutta siellä autossa sisällä. Aja auto jonnekin lämpöseen sisälle, esim. parkkihalliin pariksi tunniksi ja jätä ikkunat hieman auki. Pitäs tolla ihan lähteä.

Kannattaa myös joskus puhdistaa auton tuulilasi sisältä. Itse puhdistan lasit aika usein ja eipä ole jäätynyt kertaakaan mulla ikkunat.

Edit. Typot...

lämpimään halliin ainakin vuorokaudeksi kaikki ovet selälleen, luulis kosteuden pikkuhiljaa lähtevän. pari tuntia ikkunat raollaan parkkihallissa on sama kuin jokeen kusisi. :rolleyes:

ja vielä tentulla pyyhit ikkunat sisäpuolelta-> ei mene huuruun eikä jäädy niin helposti

Vaihtoehtoinen tapa on ajaa auto mahdollisimman lämpimäksi sisältä pakkasella, jolloin kosteutta haihtuu sisäilmaan ja ajon jälkeen avata ovet ja antaa kylmän ja kuivan pakkasilman mennä autoon, korvaten kostean lämpimän ilman.

Molempi parempi.
Kolmas tapa on pitää autossa vatia jonka pohjalla on suolaa / silikonirakeita (=esim jossain kissanhiekassa on) kun ajaa / auto on lämpimässä. Jos auto on talvisäilytyksessä ulkona, pidä se mahdollisimman puhtaana lumesta. Kannattaa käyttää kaikkia keinoja.

vois lisätä vielä edellisiin että koskas on vaihdettu raitisilmasuodatin.
tukossa oleva suodatin kerää kosteutta ja työntää sitä myös autoon.
kannattaa myös talvella kopistella ne jalat ennen kuin istuu autoon kokonaan.

Soinut koko päivän yksi sanonta päässä, nimittäin luonnostaan lankeaa. Tuo on varmaankin jostain biisistä, mutta mistä? Muistelisin että se meni takemmin niin, että taas mies luonnostaan lankeaa, en ole varma.

Auttakee.

Back
Ylös Bottom