Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on tollanen Acer läppäri. Mallia en muista, mutta koneessa kuitenkin on web-kamera. No, nyt jostain syystä tuo web kamera ei enää suostu käynnistymään. Web-kamera käynnistynyt ja toiminut oikein hyvin viimeiset puol vuotta, mutta viimeisen kuukauden se ei ole ollenkaan lähtenyt jostain syystä käyntiin. Onko kellään mitään hajua mistä voisi johtua? Pitääkö noita web-kameroita päivitellä jotenkin että toimisivat?

Kaverilla on mielenkiintoinen ongelma.
Kone ei lähde käyntiin, jos ulkoinen kovalevy on kytkettynä.
Pyysin jo tarkistamaan, että ulkoinen laite on bioksessa käynnistysjärjestyksessä primäärikovon jälkeen, mutta muuta ei nyt tule mieleen...

Kaveri asuu Englannissa, joten en pääse itse konetta katsomaan niin on vähän hankala suoralta kädeltä mitään sanoa.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa ja jos on niin mistä johtui?

Kaverilla on mielenkiintoinen ongelma.
Kone ei lähde käyntiin, jos ulkoinen kovalevy on kytkettynä.
Pyysin jo tarkistamaan, että ulkoinen laite on bioksessa käynnistysjärjestyksessä primäärikovon jälkeen, mutta muuta ei nyt tule mieleen...

Kaveri asuu Englannissa, joten en pääse itse konetta katsomaan niin on vähän hankala suoralta kädeltä mitään sanoa.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa ja jos on niin mistä johtui?

Ekana tulee mieleen esim. läppäri jossa on kryptaus päällä. Nämä eivät anna käynnistää levyltä konetta eli jos USB laite on sopivasti kiinni niin homma katkeaa siihen. Muuta vaihtoehtoa en kyllä sitten keksikkään :)

Ekana tulee mieleen esim. läppäri jossa on kryptaus päällä. Nämä eivät anna käynnistää levyltä konetta eli jos USB laite on sopivasti kiinni niin homma katkeaa siihen. Muuta vaihtoehtoa en kyllä sitten keksikkään :)

Niin se unohtui mainita, että ihan normaali kotiPC, ei siis kryptauksia tms. Koneessa Vista, itseasiassa ihan uusi kone ja just asennettu + päivitetty käyttis yms.

edit:
en tiedä vielä ihan tarkkaan, että missä kohdassa se käynnistys stoppaa.

hei totanoi mulla oli ps3 hd-telkkarissa kiinni sitten telkkari meni rikki se oli hdmi johdolla kiinni siinä. sitten kun telkkari oli rikki niin otin kaapista vanhan kuvaputki teeveen ja laitoion ps3 siihen kiinni sillä johdolla missä on scart niin ei näy kuvaa ?? missä vika ?? onko siellä ps3 jotkut asetukset erilaiset tai jotain ??

Niin se unohtui mainita, että ihan normaali kotiPC, ei siis kryptauksia tms. Koneessa Vista, itseasiassa ihan uusi kone ja just asennettu + päivitetty käyttis yms.

edit:
en tiedä vielä ihan tarkkaan, että missä kohdassa se käynnistys stoppaa.

BIOS:sta on USB Legacy kohta väärässä asennossa.
Muistaakseni siellä on (normaalisti) kolme vaihtoehtoa...käske kokeilla kaikkia.
Ja USB Boot pois päältä.

hei totanoi mulla oli ps3 hd-telkkarissa kiinni sitten telkkari meni rikki se oli hdmi johdolla kiinni siinä. sitten kun telkkari oli rikki niin otin kaapista vanhan kuvaputki teeveen ja laitoion ps3 siihen kiinni sillä johdolla missä on scart niin ei näy kuvaa ?? missä vika ?? onko siellä ps3 jotkut asetukset erilaiset tai jotain ??

Pidä virtanappia pohjassa 5 sekuntia kun käynnistät Pleikkarin, niin asetukset nollaantuvat ja kuva tulee näkyviin.

Mulla on tollanen Acer läppäri. Mallia en muista, mutta koneessa kuitenkin on web-kamera. No, nyt jostain syystä tuo web kamera ei enää suostu käynnistymään. Web-kamera käynnistynyt ja toiminut oikein hyvin viimeiset puol vuotta, mutta viimeisen kuukauden se ei ole ollenkaan lähtenyt jostain syystä käyntiin. Onko kellään mitään hajua mistä voisi johtua? Pitääkö noita web-kameroita päivitellä jotenkin että toimisivat?

Näkyykö web kamera "laitteissa"?
Oletko laittanut sen päälle (esim. FN + F7 näppäimillä riippuen koneesta)?

BIOS:sta on USB Legacy kohta väärässä asennossa.
Muistaakseni siellä on (normaalisti) kolme vaihtoehtoa...käske kokeilla kaikkia.
Ja USB Boot pois päältä.

Ok, pyydän testaamaan nuo ja ilmoittelen kuinka kävi.
Kiitokset!

Aika kumma juttu, kun kone ei tänä aamuna lähteny käyntii, ei menny vikasietotilaan eikä myöskään suostunu boottaamaan windowsin cd:ltä. Noh siin sit jostain syystä tuli mieleen ottaa yks muistikampa pois ja kappas vain se lähtikin heti sen jälkeen käyntiin ilman ongelmia :D

Aikasemminkin kone on reistaillu, mutta lähten aina muutaman yrityksen jälkee käyntiin. Muistikamman irrottamisen jälkeen lähti heti käyntiin normaalisti ilman reistailua.

Mikäköhän juttu tää nyt oli?

Puhelimenani toimii N73 ja sisällä on 2 gigan muisti kortti joka ei ole läheskään täynnä.

Silti puhelin herjaa koko ajan että muisti täynnä, poista tietoja.
Ei anna edes lähettää tekstaria ku on muka niin täynnä.

Osaatteko kertoa mitä tehdä?

Puhelimenani toimii N73 ja sisällä on 2 gigan muisti kortti joka ei ole läheskään täynnä.

Silti puhelin herjaa koko ajan että muisti täynnä, poista tietoja.
Ei anna edes lähettää tekstaria ku on muka niin täynnä.

Osaatteko kertoa mitä tehdä?

Itellä samaa ongelmaa pukkas tolla MicroSD 1gb kortilla. Sisällä oli vaan 600 megan eestä tavaraa vaan herjas. Joten alustin kortin ja toimi. :)

Nyt apuja vistaan, mulla on valokuvat kahdessa eri paikkaa, toisessa ns. varmuuskopiona. Jostain syystä tuossa on helvetin typerä ominaisuus, että jos poistan kuvan x levyltä A, häipyy se kuva myös levyllä B olevasta kansiosta? :wtf:
Millä tämmöisestä pääsee eroon?

Yritän tyhjentää iTunesin kirjastoa ja kun poistaa kaikki biisit niin se kysyy "Haluatko siirtää valitut tiedostot roskakoriin vai säilyttää ne iTunes Music -kansiossa?". Valintoin Peruuta, Siirrä roskakoriin, Pidä tiedostot. Mitä helvettiä? Poistaako toi softa samalla biisit kokonaan koneelta vai mitä ihmettä?

Kertookahan miten mä saan kaksi konetta siltaavalla modeemilla nettiin? Jotain asetuksia pitää varmaan johonkin laittaa, mutta mitä ja minne? Käyttiksenä Vista. Mäcci menee nyt aina heittämällä, mutta tuo pc pitäisi vielä saada toimimaan... Auttakee! :haart:

Back
Ylös Bottom