Tänään koin taas pienoisen tilanteen yhden Mersun kanssa, jota ohjasti keski-ikäinen nainen.
Ajoin työreissulta Pieksämäeltä Jyväskylään päin ja siinä on nyt 80km/h alue koko matka 9-tien risteykseen asti.
Ajelin itekki navin mukaan 95km/h ja takaa tuli mersu hitaasti mutta varmasti. Vähän aikaa tää sankari roikku perässä ja lähti ohittamaan risteysalueella keltaisen viivan päällä.
Väläytin toki valoja, koska
risteyksessä oli vielä auto kääntymässä tielle.
Siinä se mersu sitten ajeli 1 km/h kovempaa ku minä ajoin...

Sitten ku käännyttii 9-tielle JKL suuntaan ni mulla palo käämit aika totaalisesti.
Siinä alkaa heti 100kmh alue ja tämä mamma kiihdyttää ensinnäkin varmaan puoli minuuttia 95kmh nopeuteen mittarin mukaan(eli ajoi hiljempaa kuin 80kmh alueella) ja junnasi siinä sitten jonkin aikaa edessä.

Ohikaan ei heti päässyt liikenteen takia...
Huitasin loppuen lopuksi ohi noin 10 sek töötön säestyksellä ja ohi päästyäni näytin tarmokkaasti keskimmäistä sormea taustapeilin korkeudella.
Mistä näitä valopäitä oikein tulee?!? :curs:
Sakottaakohan poliisit ikinä alinopeudesta, siis oikeasti vaarallisesta sellaisesta? Pahempi se on 80 alueella vetää 60kmh kuin 90kmh. 60kmh provosoi muita ohittamaan ja ohittaminen on aina riskiä jos tiet on hankalia.
Sakottaa. Poliisin itse sanonut mulle, että sakottavat herkemmin alinopeudesta(ilman syytä) kuin 15 kmh ylinopeudesta.
Tietty ottavat huomioon kelin, päivänajan ja muut mahdolliset tekijät.