Motivaation ylläpito dieetillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja seasam
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin, nyt on tultu siihen pisteeseen, kun ei vaan enää jaksa kiinnostaa.
Olen ollut dieetillä nyt 3kk ja paino on pudonnut 82kg --> 74kg. Eli aika rauhallinen tahti. Mättöpäiviä olen pitänyt aina välillä ja olen pitänyt ne hyvin kurissa. Kunnes nyt. Motivaatio katosi ja otin vähän viinaa ja söin roskaruokaa pari päivää. Nyt on tosi vaikea palata takaisin vanhoihin rutiineihin.

Tarkoitus olisi ottaa vielä n. 8kg pois, eli toiset 3kk häämöttää vielä edessä.

Eli miten pakkislaiset saavat dieettiin lisää potkua?

Arnoldillahan oli tapana käydä salilla shortseissa, koska oli tyytymätön sääriinsä ja näkemällä ne jatkuvasti peilistä pystyi muistuttamaan itseään niideen treenaamisen tärkeydestä tjsp. Koitin samaa metodia ja kuljin kesällä himassa napapaita päällä; aina kun dieetti tuntui ajanhukalta, tarvitsi vain kurkata sixpackin päällä hyllyvää ihrakerrosta ja motivaatio oli hetkessä taas kohdallaan kun muisti, miksi hommaan oli alunperin ryhtynyt. Toimi ainakin minun kohdallani.

Jos ruokavalion monotonisuus tökkii, olisiko carb cyclingista apua? Siinä saa välillä mättää vähän raskaampaakin ruokaa.

Toi viinan juominen on ainakin itellä osoittautunu varsinaiseks kompastuskiveks. Just ton takia, et kun ottaa viinaa, tulee syötyä paskaruokaa pari päivää ja kuten jo sanoit, vanhoihin rutiineihin palaaminen on sen jälkeen todella vaikeaa.

Ei kai siinä auta kun pakottaa ittensä rahkapurkin ääreen.

Itse olen joskus pari kolme vuotta sitten pudottanut reilustikin painoa ja silloin ei ollut motivaatio ongelmia. Nyt tuossa keväällä aloitin diettaamisen, mutta kun ei ollut selkeää päämäärää niin se tyssäsi. Nyt olen aloittanut uudestaan paremmalla motivaatiolla ja päämääräällä. Helposti se lopahtaa ja motivaatio katoaa, mutta itsellä on toiminut se, että olen jo ollut jääkaapilla ja ottanut jotain mättöä käteen sieltä ja sitten kelannut päässä tätäkö haluat vai sen, että se paino tippuu. Aina on mennyt mättö takaisin kaappiin. Ja nyt kun tuo avovaimo kanssa kannustaa, oli ostanu mulle hedelmiä jos tekee mieli herkutella. Ite kun se voi vetää kaikkia herkkuja eikä paino nouse.
seasam stemppiä ja motivaatiota deittaamiseen. :hyper:

Itsekin tossa parisen vuotta sitten pudotin painoa aika reilustikin... sillon oli kyllä jotenkin motivaatiota niin perkeleesti saada vatsat näkyviin että viinaan en muistaakseni juurikaan koskenut, cheattipäiviä pidin muistaakseni lähes joka perjantai, muuten kiristi pantaa vähä turhan paljon. mut ei kait siinä auta ku vaan hakata päätä seinään ja ottaa se rahkapurkki taas kauniiseen kätöseen. lopussa kiitos seisoo :thumbs:

edit: teinkin niin että sillon ku otin viinaa niin en syöny roskaruokaa ja toisinpäin :D

Arnoldillahan oli tapana käydä salilla shortseissa, koska oli tyytymätön sääriinsä ja näkemällä ne jatkuvasti peilistä pystyi muistuttamaan itseään niideen treenaamisen tärkeydestä tjsp. Koitin samaa metodia ja kuljin kesällä himassa napapaita päällä; aina kun dieetti tuntui ajanhukalta, tarvitsi vain kurkata sixpackin päällä hyllyvää ihrakerrosta ja motivaatio oli hetkessä taas kohdallaan kun muisti, miksi hommaan oli alunperin ryhtynyt. Toimi ainakin minun kohdallani.

Ei hitto täähä on iha mahtava keino! itelki alkaa dietti kohta ja motivaatio aina se iso ongelma mut luulis tästä olevan jeesiä :dance: Kiits!

Diettasin pari vuotta sitte 12kg pois noin neljässä kuukaudessa ja paras motivaattori oli jääkaapin ovessa Katarina Tunturin kisakuva. Kummasti meni jäätelöt ym takasin kaappiin.

Rutiini, rutiini... Jos peiliin katsominen ei lisää motivaatiota niin ehkä on tarpeeksi hyvässä kunnossa. Mutta omat kikat ovat tässä.

1. Suunnittele dieetti hyvin, luota sen toimivuuteen ja pidä siitä kiinni. Aina tulee päiviä, jolloin mietityttää tekeekö kaiken oikein. Avain on lukea tarpeeksi että tietää tekevänsä oikein.

2. Punnitus korkeintaan kerran viikossa. Myös peiliä on syytä välttää, koska vähillä kaloreilla kunto näyttää paskalta vaikka dieetti sujuisikin oikein. Itse olen punninnut aina mättöpäivän aamuna jotta on parempi olo herkutellessa.

3. Varaudu "huonoihin" viikkoihin. Aina ei vaaka näytä sitä mitä on odottanut. On tärkeä muistaa, että suolen tyhjyys yms. vaikuttavat aina jonkin verran ja seuraava punnitus voi jo taas näyttää yllättävän hyvää tulosta.

4. Muista, että dieetin jälkeen tulee KILOJA nestettä elimistöön. Älä luule, ettei dieetistä ollut hyötyä. Vedä aina pari-kolme kiloa tavoitepainon alle, usein saa ottaa enemmänkin.

5. ÄLÄ RETKAHDA. Mikään ei vituta niin paljon dieetillä kuin tunne itsekurin puutteesta.

Näillä ei juuri motivoidu kesken pitkän dieetin, mutta ovat kulmakiviä, jotka on hyvä tiedostaa aloittaessa ja pitää mielessä koko ajan

2. Punnitus korkeintaan kerran viikossa. Myös peiliä on syytä välttää, koska vähillä kaloreilla kunto näyttää paskalta vaikka dieetti sujuisikin oikein. Itse olen punninnut aina mättöpäivän aamuna jotta on parempi olo herkutellessa.

Tämä on sitten itselläni ihan toisin päin:D
Punnitsen itseni joka ammu ja peiliä katselen kyllä monta kertaa päivässä.
Sillä se motivoi ainakin henkilökohtaisesti minua todella paljon kun huomaa että tuolosta tulee.
Dietti vauhti on itselläni noin -1kg/viikko.

Tosin itselläni tuo diettaaminen ei ole kovin vaikeaa sillä kulutan todella paljon kaloreita: raskaat rakennus hommat 8h päivässä + siihen jääkiekko treenit ja puntti treenit noin 4 kertaa viikossa, joten siinä saa kyllä syödä ihan kunnolla vaikka onkin dietillä.

Muutokset kehon koostumuksessa tapahtuvat yleensä sen verran hitaasti, että suosittelen yleisesti pitkiä aikavälejä niiden tarkkailussa. Jos koko ajan vahtaa niin muutokset on vaikeampi nähdä. Toki jos tietää mikä itsellä toimii niin se on toteutettava, ei siinä mitään

Tämä on sitten itselläni ihan toisin päin:D
Punnitsen itseni joka ammu ja peiliä katselen kyllä monta kertaa päivässä.
Sillä se motivoi ainakin henkilökohtaisesti minua todella paljon kun huomaa että tuolosta tulee.
Dietti vauhti on itselläni noin -1kg/viikko....

Itellä kans se peiliin tsiigailu useasti päivässä palauttaa kyllä hyvin maan pinnalle, jos tulee "kevyt olo" ja tekis mieli mättää. Ja joka aamu käydään myös vaa'alla, mutta se on lähinnä semmonen rutiini: en ota stressiä jos esim. huomenaamulla vaaka näyttää puol kiloo enemmän ku tänä aamuna. Jos se näyttää viikon sitä niin sitten alan vasta huolestua.
Ja tsemppiä dieeteille!

Diettiin saat motivaatiota, kun muistat seuraavan lauseen: Vähemmän läskiä, enemmän laadukasta piparia! :dance:

PS. :anssi:

Kannattaa vaihtaa mahdollisimman paljon liikkeitä omalla painolla tehtäviin esim: dippi ja leuat, mukavaa kun enkat paukkuu aina dieetillä näissä.

Itte rupee luistaan aina salilla käynnistä dieetillä. Kun tuntuu että ei siellä tule tulosta. Tuntuu jotenkin turhalta käydä. Vaikka eihän se näinkään ole. Nyt on paineltava salille ja, jos se on kiinni sit uimaan.:rock:

Itte rupee luistaan aina salilla käynnistä dieetillä. Kun tuntuu että ei siellä tule tulosta. Tuntuu jotenkin turhalta käydä. Vaikka eihän se näinkään ole. Nyt on paineltava salille ja, jos se on kiinni sit uimaan.:rock:

Tätä tapahtuu kanssa satunnaisesti. Ainoa asia mikä dieetissä oikeen kunnolla vituttaa on se, kun tulokset laskee. Vaikka mitä taikatemppuja kokeilisi. Varsinkin kun alusta asti on dieetillä ollut, niin ne tulokset ei koskaan ole niin korkealla ollutkaan.

Mutta onhan se kiva kattoa peilistä kun jenkkakahvat on hävinnyt :rock:

Mitämitä?
Itselläni Dieetti on melkeinpä se Motivaatio treenaamiseen nykyään. Kunhan peili tai vaaka lupaa jotain niin aina jaksaa puristaa vaikka muut olisi radalla, nyt vasta alku takana ja onhan tää tuskaa mutta tavallaan tykkään tästä :D(sain vihdoin keton pyörimään vaikka kuinka kauan siitä luistinkin)

Back
Ylös Bottom