aku ankan kroppa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eetu
  • Aloitettu Aloitettu
hyviä neuvoja kaivataan! Entinen kestävyysurheilija, mm toistakymmentä maratoonia takana ja muutenkin intohimoinen juoksija. Sitten n 5- vuotta sitten meni polvi ja juokseminen jäi. Aloitin puntin silloin lukemista 180/65 ja nyt paino sentään 80kg. Muuten kehitystä tullut aivan mukavasti, mutta jalat ovat edelleen linnunohuet, vaikka omasta mielestäni treenaan oikeaoppisesti. Perse on kyllä saanut tavaraa, liikaakin reisiin verrattuna. Pulmakohta on takareisi/takahauis, jonne ei tunnu liha kasvavan.

Suorinjaloinmaastavetoa vaan se kasvattaa takareittä aika mukavasti. ja tietenki GHR liike kanssa vai onko se jo voima puolenliikkeitä enempi.

Kyykky, maastaveto, sjmv. Ja pohkeita vaikka pohjeprässissä lisäks.
Myös prässi ja hack-kyykky on mielestäni ihan jees reisiä ajatellen.

Jos jalat on häiritsevästi jäljessä, niin kannattaa siirtää treenin pääpaino joksikin aikaa sinne jalkaosastoon.

En tiedä millä jaolla treenailet, mutta esim 4-jakoisessa voisit antaa etureisille ja takareisille+pohkeille oman päivän.

Ja etureisille voi, ja kannattaakin välillä tehä jotain 30 sarjoja. Takareisille jos teet liikettä missä takareisi koukistaa polvea, niin älä tee yli 6-8 sarjoja, ja hitaalla alaslaskulla.
Sit jos teet taas liikettä missä takareisi suoristaa vartaloa esim suorinjaloin vetoa, ja massaa haluat niin pidempiä sarjoja.

Itse kyllä tekisin vain takareisille koukistuksia, sitten tietenkin kyykkyä ja pohkeita muille jalkojen lihaksille. SJMV on siinä mielessä tässä tilanteessa huono, koska siinä leviää myös perse, joten itse tekisin ennemmin vain koukistuksia. Niin saisit nopeammin kavennettua tuota perseen ja takareisien kokoeroa.

No, olihan tuokin mielipide. Ikävä kyllä ei aivan totta. Perse ei ole niin tehokkaasti tuossa mukana edes kuin esim. kyykyssä. Takareidet ja selän putket tekee suurimman työstä.

E:

Kokeile tuota Golden six treeniä!

No, olihan tuokin mielipide. Ikävä kyllä ei aivan totta. Perse ei ole niin tehokkaasti tuossa mukana edes kuin esim. kyykyssä. Takareidet ja selän putket tekee suurimman työstä.

E:

Riippuu suoritustekniikasta, samoin kyykyssäkin riippuu siitä miten sen tekee että mihin se pääosin käy.

Tuntuu olevan ihan kohtuu yleinen ongelma ensisillä kestävyysurheilijoilla, että saleiluun siirryttäessä perse kyllä ottaa lihasta vastaan mutta koipiin ei tartu mitään.

Avokilla hiihtotausta ja sillä alkoi koipiin tulla reilummin lihasta kun alkoi voimanostelua harrastamaan. Eli just päin vastaista ku mitä täällä on neuvottu :D

Itse kyllä tekisin vain takareisille koukistuksia, sitten tietenkin kyykkyä ja pohkeita muille jalkojen lihaksille. SJMV on siinä mielessä tässä tilanteessa huono, koska siinä leviää myös perse, joten itse tekisin ennemmin vain koukistuksia. Niin saisit nopeammin kavennettua tuota perseen ja takareisien kokoeroa.

Kaikki puhuu aina siitä, että perse leviää noita liikeitä tehdessä, mutta näyttäkääpä mulle sellainen kuva, jossa asiallisen rasvaprosentin omaavalla kaverilla on suuri perse verrattuna reisiosastoon?

Itseasiaan. Erilaiset eristävät kyykyt, kuten hack- ja etukyykky saattaisivat olla kovia etureisien kasvatukseen. Takaosastolle sitten koukistukset, GHR ja SJMV.

Back
Ylös Bottom