Kappas, australialaisetkin alkaa tulla järkiinsä: http://www.macnn.com/articles/08/08/12/mac.sales.up.down.under/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lueppas nyt edes tuo lainauksesi uudelleen. Minä esitin esimerkin missä OSX toimii out-of-the-box eikä vaadi mitään säätöä. Vastaavasti winkkari vaatii. Ainoa vastaus tähän oli "mutku winkkariin on pelejä."Voitaisiinko ihan eka katsoa omia kirjoituksia?
väitit että win on tarpeeton eikä moista kannata käyttää työhommissa..
Minä en ainakaan jaksa avata melkeenpä mitään linkkejä täältä enää. Ne on kuitenkin vaan jotain tyhmiä provoja suuntaan tai toiseen. Tätä riitaa on mahdoton ratkaista, koska kyse on makuasiasta mistä taas ei sovi riidellä niin kuin äiti on jo lapsena opettanut. PC:llä ja Macilla on molemmilla paikkansa, riippuu käyttötarkoituksesta. Itsehän käytän Macia, koska se sopii mun käyttötarkotukseen paremmin.Sä jaksat postaa noita linkkejä (jaksaako kukaan niitä edes avata).
Siis Applellahan on iWork (taulukkolaskenta (numbers), tekstinkäsittely (pages) ja esitys (keynote)) joita käytän paljon mielummin kuin mitään officesta. Sen verta pitää kyllä myöntää että Excelin veroista taulukkolaskinta ei tuosta paketista löydy (vielä) vaikkakin Numberissa on muutamia loistavia ominaisuuksia jotka excelistä puuttuvat. Toisaalta se ei ole ihme sillä Excel on microsoftin ohjelmista auttamattomasti paras - syystäkin. Sitä kehittää Mikkiksen paras softatiimi. Eihän hekään kaikessa voi epäonnistua.Jep näin on. Onko macilla vastaavaa ohjelmaa?
Mitä ohjelmaa käytät jos tarviit "exceliä" tai "wordiä"?
Tää on kyllä aina vaan yhtä viihdyttävä ketju
Oishan se kyllä sääli jos yht'äkkiä porukka tajuaisi, että:
-Mac on hyvä kone sellaiselle, joka Macin ominaisuuksista hyötyy
-Windows PC on hyvä kone sellaiselle, joka Win PC:n ominaisuuksista hyötyy
-Muutkin käyttikset on hyviä niille, jotka niiden ominaisuuksia tarvitsevat
Tylsäähän se sitten olisi, kun ei voisi järmätä mistään ;)
En ihan tajua miksi, mutta nauroin ääneen aika kovaa tälle viestille.
Minä en ainakaan jaksa avata melkeenpä mitään linkkejä täältä enää. Ne on kuitenkin vaan jotain tyhmiä provoja suuntaan tai toiseen. Tätä riitaa on mahdoton ratkaista, koska kyse on makuasiasta mistä taas ei sovi riidellä niin kuin äiti on jo lapsena opettanut. PC:llä ja Macilla on molemmilla paikkansa, riippuu käyttötarkoituksesta. Itsehän käytän Macia, koska se sopii mun käyttötarkotukseen paremmin.
Tuo MäSän pitkään hehkuttama Photosynth vaikuttaa todella mielenkiintoiselta projektilta. Mutta mitä vittua? "the synther only runs on PCs (XP and Vista)." :hyvä:
Ovat sentään rehellisiä virheilmossaan: "Unfortunately, we're not cool enough to run on your OS yet." :D
Kyllähän se totta on että 95% kaikista tutuistani jotka eivät työkseen Windows-koneita asenna/ylläpidä, tuskailevat joka saamarin päivä Windowsin(=koneen) toimimattomuuden kanssa. Mäkistejä tunnen pirun paljon myös enkä ole ainoaltakaan kuullut ongelmista, jos nyt ei vaikkapa ryssän laturiongelmaa mainita kun laturista katkesi johto. Tosin senkin saa uuden takuuseen.En ihan tajua miksi, mutta nauroin ääneen aika kovaa tälle viestille.
Silti tässä XP:ssä on jos jonkinmoista hidastelua ja sontaa, esim. jos volumea tahtoo muuttaa, pitää hiirellä painaa tuota kajarin kuvaa ja jopa 4-5 sekunnin kuluttua tuo palkki aukeaa josta volumea voi säätää. Mäkissä tuohonkin on omat napit. Eikä tosiaan puhuta nyt mistään Anttilan Acerista vaan oikeasta kalliista ja hyvästä pc-läppäristä. Vistaa en tule koskaan käyttämään, kokeiltu on.
Helppohan täällä on sitten näiden selkeästi asiaan harjaantuneiden tulla elvistelemään miten v***n hyvä joku Windows on ja aina toimii, HC, Miqsu, Limp Duck ja kumppanit, mutta pointti on edelleen se että normaalikäyttäjä tai edes normaali-ihminen ei tahdo käyttää konetta yhtä paljon kuin te. Riittää kun käyttää silloin kun tarvitsee ja jättää sen säätämisen pois. Itse olen noita p****leen Windows-pc-paskoja säätänyt noin vuodesta -92 saakka ja vituttanut on joka kerta. Nyt on onneksi "automatisoitu" XP-läppäri johon ei voi/ei tarvitse itse koskea ja tuo MBP tuossa. Silti tässä XP:ssä on jos jonkinmoista hidastelua ja sontaa, esim. jos volumea tahtoo muuttaa, pitää hiirellä painaa tuota kajarin kuvaa ja jopa 4-5 sekunnin kuluttua tuo palkki aukeaa josta volumea voi säätää. Mäkissä tuohonkin on omat napit. Eikä tosiaan puhuta nyt mistään Anttilan Acerista vaan oikeasta kalliista ja hyvästä pc-läppäristä. Vistaa en tule koskaan käyttämään, kokeiltu on.

Typerin juttu ylivoimaisesti OSX:ssä on hiiren kiihdytys, jota ei saa pois päältä. Koko keksintö on vitusta ylipäätänsä. Mua otti pattiin niin maan helvetisti kiihdytys alussa ja meinasi pilata koko käyttökokemuksen, mutta koska en ole periaatteen mies, niin otin ohjeista vaarin, joissa sanottiin, että siihen tottuu. No niinpä siihen tottuikin, onneksi, muuten tästä ei mitään tulisi hevonvittua.

Tässä ketjussa verisesti windowsia ja peeceetä fanittavat tyypit on unohtanut saman asian kuin Nokian insinöörit kännykkäpuolella.
Eli sen että käyttäjiä kiinnostaa toimiva, johdonmukainen ja fiksukäyttöinen käyttöjärjestelmä enemmän kuin laitteen omat speksit.
Tästä oli hyvä artikkeli kännykkäpuolella joka on mielestäni aika suoraan verrainnollinen tähän win vs osx -väittelyyn
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/08/13706
Ei nyt ihan suoraan, mutta samalla periaatteella.
Esimerkiksi applen läppäreissä ei ole huonoa näyttöä, näppäimistöä tai huono akkua...
Mutta lähinnä se, että ihmiset ei nokialaisissa kiinnitä huomiota käyttikseen ennenkun kokeilee jotain parempaa.
Sama on käynyt täällä monella macin käyttäjällä, että kokeiltuaan rauhassa muutaman kuukauden osx:ää, niin paluuta paskempaan ei ole.
Ja edelleen kertauksena: Molemmilla pärjää, mutta toisella hommat hoituu mukavammin ja sujuvammin.
esimerkkinä:
http://www.youtube.com/watch?v=HIjYAScc5U8
Tähän olisi hyvä ottaa esimerkki myös tietokonemaailmasta, mutta en jaksa kaivaa...lähden syömään.
Ja Mac käyttäjiltä unohtuu toistuvasti se, että monissa yrityksissä on sellaiset softat käytössä, jotka eivät ole Mac yhteensopivia, joten ei ole mitään järkeä ostaa Macceja ja ajaa sitten softia kuitenkin Winukan puolelta.
Kuinkahan monta kertaa tuokin asia on eri ihmisten toimesta jo sanottu...
Ja Mac käyttäjiltä unohtuu toistuvasti se, että monissa yrityksissä on sellaiset softat käytössä, jotka eivät ole Mac yhteensopivia, joten ei ole mitään järkeä ostaa Macceja ja ajaa sitten softia kuitenkin Winukan puolelta.
Kuinkahan monta kertaa tuokin asia on eri ihmisten toimesta jo sanottu...
esimerkkinä:
http://www.youtube.com/watch?v=HIjYAScc5U8
Tähän olisi hyvä ottaa esimerkki myös tietokonemaailmasta, mutta en jaksa kaivaa...lähden syömään.