Tuli tossa mieleen kun kaverin iMaciä vähän näpräsin ja meinas revetä perse siihen hiiren kiihtyvyyteen. Siis koko macin ahhh niin mukava käyttökokemus alko vituttaa valehtelematta 5 sekunnin sisällä. Nyt älkää ottako taas nerneitä nenään vaan kerron miksi näin kävi.
Ehkä syy on minussa kun olen tottunut winukan hiiren kiihdytykseen mutta macissa se ei toimi IMO.
Jos liikutat hitaasti, kursori liikkuu aivan liian hitaasti. Kun taas liikutat nopeasti on kursori jossain hevon...Siis normaali kuvakkeeseen osuminen oli jo raskasta ja kysyin kaverilta mikä vika tässä on. Kaveri (joka siis omistaa imacin) kirosi samaa "ominaisuutta" ja totesi että winukassa hiiren liike on 100x parempi vaikka muissa asioissa hänkin on se paljon puhuttu macisti.
Olen ennenkin näprännyt samalla imacilla mutta jonkun päivityksen(en nyt muista tarkalleen) se oli poistanut jonkun ohjelman joka simuloi winukan hiirtä. Luultavasti saman ohjelman saa pistettyä uudelleenkin takaisin mutta en voi käsittää ketä voi käyttää macin omaa hiirenkiihdytystä.
Hopeisella omenalla on lisää keskustelua aiheesta.
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=43&t=93614&st=0&sk=t&sd=a
"Siihen oli joku apuohjelma, mutta ainakin Microsoftin hiiriajurit tuntuvat huomattavasti mukavammilta. Juuri hiiren kiihdytys on niitä harvoja asioita, jotka Windowsissa toimivat paremmin. En ole 3,5 vuoden mäkkivuoden aikana vieläkään tottunut OS X:n omaan kiihdytykseen."
"Mikään nopeus ei silti ole hyvä. Näin kolmessakaan vuodessa en ole kiihdytykseen tottunut, mutta ihan joka päivä en asiaa muista vaikka osoitin sinkoileekin vähän missä sattuu... "
"No minulla taas paljon sekä Maccia että Windowsia käyttäneenä Windowsin hiiren käyttö on yhtä ihanuutta. En usko että on tottumiskysymys, olisin jo tottunut Macin kiihdytykseen jos siihen voisi todella tottua. Ei tämä nyt täyttä tuskaa ole, ihan ok toimii (en kai muuten olisi Macia hankkinut), mutta voisi olla niin paljon parempikin."
Toi on jo ihan käyttömukavuuden kannalta helvetin tärkeää. Itellä meni hermot heti.