Käy nyt se Yli(ihmis)opisto ensin loppuun, ja puhu sitten vasta niistä verovaroistasi. :D
Katsos kun jotkut opiskelijat tekevät myös töitä. Minä katson tätä puhtaasti omasta näkokulmastani, maahanmuuttajana. Suhteutan jokaisen täällä esitetyn kommentin omaan tilanteeseeni ja mietin että tuntuisiko se minusta reilulta. En tunne luuseri-muslimeja mutta heidät voisi ilman muuta poistaa maasta. Kyllähän kaikkia ulkomaalaisi koskevat tietyt säännöt siitä että minkä ajan kuluessa on löydettävä töitä jne jne. MUTTA: kun mietin esim. omassa luokassani olevaa kolmea muslimioppilasta, en mitenkään pysty niputtamaan heitä tähän ryhmään joka tässä keskustelussa on kuvailtu. Meillä koulussa marssijärjestys on se että ulkomaalaiset ovat parempia (eivät älykkäämpiä vaan tekevät enemmän tulosta lyhyemmässä ajassa) ja kantaväestö tulee viimeisenä. Mitään itseeni kohdistuvaa mamu-keskustelua en suvaitsisi jo ihan tästä syystä, koska jos minä teen paremmin ja haastan ehkä jonkun muunkin tekemään paremmin, niin siitä eteenpäin minun ulkomaalaisuudestani ei keskustella ja piste.
... Minusta kuitenkin objektiivisimman kuvan tilanteeseen katsomalla tilastoja, jotka osoittavat, että myös nopeimmin kasvavat mamu ryhmät ovat myös niitä joita leimaa työttömyys ja alisuorittaminen koulussa, näille ryhmille yhteistä on, että ne ovat kaikki islamilaisista maista.