Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mää en tajuu miten kesällä voi tulla kipeeks, tai no kyllä itelleki on jotai perusyskää ja kurkkukipua tullu jos on sattunu yön ikkuna auki nukkumaan, mutta että vielä kuumetta? Ei oo kuumetta koskaan itellä kesäsin ollu.

Mitään kaljanjuontia.

Ei ole maistunut nyt ihan äskettäin, kuukausi tulee kohta tipatonta. Taidan samantien vetää vuoden loppumetreille asti.

Mulla on ollu noin viimeiset viisi kesää tällaista. Joka ikinen heinäkuu (noin puoliväli) menee kurkku kipeäksi, alkaa yskittää ja nuha on niin järjetön, ettei voi öitä nukkua ku hukkuis muuten omiin limoihin. Ja kuumetta hyi! Viime yönä lähemmäs 40 astetta.

Itsellä onpi tipatonta helmikuusta asti. Ei oikein nappaa tuo juominen.

Edit.
Mulla on ollu noin viimeiset viisi kesää tällaista. Joka ikinen heinäkuu (noin puoliväli) menee kurkku kipeäksi, alkaa yskittää ja nuha on niin järjetön, ettei voi öitä nukkua ku hukkuis muuten omiin limoihin. Ja kuumetta hyi! Viime yönä lähemmäs 40 astetta.
Sinulla on varmaan jokin allergia, veikkaan?

Mullahan ei oo mitään tipattomia, mutta kännittömiä sen sijaan. Tosin tänä kesänä on ollu kaikenlaisia juhlia sun muita.. Nykyään oon vaan kuskina hajoilemassa Sodankylän karaokeen.

Veikkaisin että sinulla on jokin allergia? mikä kasvi tai jokin kukkii heinäkuussa? kävisin testauttamassa.
Ja JL90 tuo oli juuri sitä WTF mitä kaipasinkin :D

Outo allergia kun kuumetta pukkaa. Toisaalta tämä tauti voi olla peräisin varusmiehiltäkin, koska siellä velloo jokin superepidemia ja 1. ukko on armeijassa 2. käyn varuskunnan salilla. Tartunta voi olla mahdollinen.

Outo allergia kun kuumetta pukkaa. Toisaalta tämä tauti voi olla peräisin varusmiehiltäkin, koska siellä velloo jokin superepidemia ja 1. ukko on armeijassa 2. käyn varuskunnan salilla. Tartunta voi olla mahdollinen.

Joo aloin just miettii tota kuume hässäkkää :(
Itsellä kesäkuussa tulee samoi oireita paitsi viel silmät "turpoaa" eli menevät aivan punaiseksi ja näkökenttä pienenee huomattavasti, mutta se on selvil mikä aiheuttaa, koitan tota googlee

sattumaa mulla?
Allergiat on ikäviä. Ite olen allerginen jollekin, mutta en oo varma mille. Jokin säilöntäaine saa minun kädet raateloitumaan. Aika ikävää, kun koskee appelsiinin kuorta ja halkeaa sormet tuhansiksi kappaleiksi.

sattumaa mulla?
Allergiat on ikäviä. Ite olen allerginen jollekin, mutta en oo varma mille. Jokin säilöntäaine saa minun kädet raateloitumaan. Aika ikävää, kun koskee appelsiinin kuorta ja halkeaa sormet tuhansiksi kappaleiksi.

On perhanan huonoo tuuria jos viisi kesää sama homma? ja sattuma :( en sitten tiedä mutta googlen kans ei ainakaan onnistanut :D

Kikkelis kokkelis vaan. Ei kellään sattuisi olemaan kokemuksia veitsienteroittimista? Siis sellaisista mihin laitetaan puukko loveen ja sitten vaan vedellään edestakaisin. Fiskarsin teroitin mikä faijalla oli joskus vuonna kivi ja miekka oli ainakin täysi paska. Mutta se oli varmaan ekoja härveleitä mitä markkinoille tuli, joten eiköhön ne ole kehittynyneet niistä ajoista.

On perhanan huonoo tuuria jos viisi kesää sama homma? ja sattuma :( en sitten tiedä mutta googlen kans ei ainakaan onnistanut :D

Googlaus on vaikeeta. Ei tää nyt kuitenkaan niin vakava sairaus ole, että jaksais lääkärille lähteä selvitteleen. Ärsyttäähän se vaan kun menee työhommat ja kesänvietot vituiksi.

Säästä: on muuten kurjaa. Kymmenen astetta näytti olevan lämpimintä tänään.

Viikonlopusta: vois pistää rahaa palamaan ja ostaa tietokoneen. miltä kuulostais?

Paskoja ne ovat :D Isällä on semmonen kone jolla terottaa, toimii verkkovirral. aivan perkeleen hyvää jälkeä ja paperi menee kuin saksilla halki :)
Omasta kokemuksesta voisin siis sanoa että ovat ne "vedettävät" mallit aika anukasta :(

Googlaus on vaikeeta. Ei tää nyt kuitenkaan niin vakava sairaus ole, että jaksais lääkärille lähteä selvitteleen. Ärsyttäähän se vaan kun menee työhommat ja kesänvietot vituiksi.

Säästä: on muuten kurjaa. Kymmenen astetta näytti olevan lämpimintä tänään.

Viikonlopusta: vois pistää rahaa palamaan ja ostaa tietokoneen. miltä kuulostais?

Ei sää ole sitten sielläkään hyvä :( ja mikäs siinä jos rahaa on nii johan sitä ostelis yhtä sun toista :)

Kikkelis kokkelis vaan. Ei kellään sattuisi olemaan kokemuksia veitsienteroittimista? Siis sellaisista mihin laitetaan puukko loveen ja sitten vaan vedellään edestakaisin. Fiskarsin teroitin mikä faijalla oli joskus vuonna kivi ja miekka oli ainakin täysi paska. Mutta se oli varmaan ekoja härveleitä mitä markkinoille tuli, joten eiköhön ne ole kehittynyneet niistä ajoista.

Kyllä parempi on terottaa käsin. Töissä joskus teroittelen veittiä samantapaisella laitoksella joka hyrrää jotenkin ja teroittaa. Tulee huono, mutta jos päälle hivahuttaa parilla erilaisella teroittimella niin sitte tulee hyvä!

Vika on siis siinä, että terottaa jotenkin "yli" ja sitten niistä tulee huonoja.

Ei sää ole sitten sielläkään hyvä :( ja mikäs siinä jos rahaa on nii johan sitä ostelis yhtä sun toista :)

Mie en vaan tiiä mittään tietokoneista joten vähän jänskättää. Ukko maksaa puolet ja kertoo varmaan mikä me lopulta ostetaan, mutta olispa kiva iteki tietää noista jottain. Saako aceria ostaa?

Mie en vaan tiiä mittään tietokoneista joten vähän jänskättää. Ukko maksaa puolet ja kertoo varmaan mikä me lopulta ostetaan, mutta olispa kiva iteki tietää noista jottain. Saako aceria ostaa?

Mikäs on aceri? :D tiedän itse tonkaa vertaa koneista :D

Back
Ylös Bottom