Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 PALKKASI? – ANSIOTASOT, URAT JA TODELLISET PALKANVERTAILUT SUOMESSA 💥

Meta description: Keskustelua palkoista: eri alojen ansiot, urakehitys, lisät, kokemukset ja avoin vertailu nimettömästi ja rehellisesti.

Tässä pari nopeasti Oikotieltä napattua syytä siihen miksi pk-seudulla on korkeammat palkkaluokat...

Kerrostalo, 43,0m², Topeliuksenkatu 23 A, Helsinki, Töölö

850,00€/kk

Kerrostalo, 51,0m², Raastuvankatu 20 B 29, Vaasa, Keskusta

550,00€/kk

Kerrostalo, 57,0m², Aninkaistenkatu 3, Turku, Keskusta

620,00€/kk

Kerrostalo, 42,0m², Oksasenkatu 1, Lappeenranta, Keskus

475,00€/kk

Olisit nyt ottanut helsingistäkin keskustasta tuon esimerkin, esim.
Kerrostalo, 44,0m², Yrjönkatu 34 A 6, Helsinki, Kamppi, 1 250,00€/kk.

Mutta pointti taisi kuitenkin olla sama, elinkustannukset PKS:lla on korkeammat ja samasta syystä myös palkat.

Maaseudulla vähemmällä palkkatasolla nyt vain sattuu saamaan saman ellei enemmänkin. Vertailkaapas huviksenne "maaseudun" omakotitalojen hintoja vertailkaa niitä PKS:n hintoihin. Yhdenvertaista?

Kohta joku tulee sieltä taas huutelemaan ettei ole pakko asua pääkaupunkiseudulla.. :jahas:

Kohta joku tulee sieltä taas huutelemaan ettei ole pakko asua pääkaupunkiseudulla.. :jahas:

Ainakin mulle kalliimmat asumiskustannukset tulee suoraan takaisin liikkumisessa. En tarvitse omaa autoa, 45€/kk maksaa julkiset. Ton halvemmaksi matkustelu ei voi enää tulla.

Juu-u, mutta joku tahtoo liikkua muihinkin paikkoihin ku vain kotoa keskustaan ja takas. Mä en ainakaan tulis toimeen ilman autoa, vaikkakin keskustaan menen melkein aina julkisilla.

Juu-u, mutta joku tahtoo liikkua muihinkin paikkoihin ku vain kotoa keskustaan ja takas. Mä en ainakaan tulis toimeen ilman autoa, vaikkakin keskustaan menen melkein aina julkisilla.

Sen verran voin valottaa, että oon pärjännyt ilman autoa kohta 15 vuotta. Ja olen asunut useammassa kaupungissa. Kyllä ne julkiset liikkuu ihan hyvin. Varsinkin Helsingissä.

Autottomuus aiheuttaa aika-ajoin ongelmia, mutta eipä ole montaa reissua vuodessa jäänyt sen takia väliin. Järjestelykysymys.

Fillari on, mutta liian laiska polkemaan +10km duuniin aamuisin (+Huonot peseytymismahdollisuudet duunissa)

800 islannin kruunua eli 6,60 € paivan kurssin mukaan+1440 isk. ylityotunnista eli 11,80€. Rakennusalalla ilmastointikanavia paaosin tulee asenneltua. 3kk tyokokemuksella, joten se tietysti heikentaa palkkaa mutta palkka on kuitenkin alakantissa johtuen islannin kruunun heikkenemisesta. Viime vuonna samainen 800 isk. olis ollu 9 €/tunti:( Ja en maksa veroja.

Olet idolini.

Nojaa, sitten kun seistaan 4 asteen lampotilassa jossain ita-islannissa perseessa katolla 15 metria sekunnissa ja kun sataa suoraan naamaan asentamassa puhallinta 6,6 € tunnissa niin miettii et voi kun sielta haermasta olis sittenkin irronnu vitusti parempi palkka ja iisimpi duuni:D

Nojaa, sitten kun seistaan 4 asteen lampotilassa jossain ita-islannissa perseessa katolla 15 metria sekunnissa ja kun sataa suoraan naamaan asentamassa puhallinta 6,6 € tunnissa niin miettii et voi kun sielta haermasta olis sittenkin irronnu vitusti parempi palkka ja iisimpi duuni:D

Mista muuten johtuu noin alhainen palkka ?
Onko tuo ihan yleinen palkkataso noista hommista ?
Kasittaakseni islannissa tyottomyys % on aika alhainen, josta johtuen voisi kuvitella etta jos omaa jonkin taidon niin palkkaus olisi kohdallaan.

Mulle maksetaan tällä hetkellä raksalla kesäduunissa 8,50€ tunnissa, verottomana jää pikkusen alle 1 300€ käteen kuukaudessa. Kohta rupee verot syömään, mikäli syksyllekin riittää duunia. Kyllä tälläkin jää rahaa säästöön, onneksi :)

Karkaisija (metallialan hommia)
1776e / kk - verot, joten eipä tuosta jää kun 300 kuussa käteen kun on maksanut laskut, joten ei sitä paljon juhlita :(

Vähä päälle 1850€ kuussa eli ei hirveesti juhlita. Verojen jälkeen käteen jää 1400 kuussa. Nyt tulee vissiin joku korotus ni sit se on kai sen 1900 about. Jippejaijee.:rolleyes:

Ylitöitä ei oo, niin jää supersunnuntaisin tienaaminen yms. väliin multa.

Vähä päälle 1850€ kuussa eli ei hirveesti juhlita. Verojen jälkeen käteen jää 1400 kuussa. Nyt tulee vissiin joku korotus ni sit se on kai sen 1900 about. Jippejaijee.:rolleyes:

Ylitöitä ei oo, niin jää supersunnuntaisin tienaaminen yms. väliin multa.
Sun ikäselle toi on ihan OK liksa.

Peruspalkka on bruttona ihan kakka, 1559e. Mutta kun tekee duuninsa hyvin, niin lisiä alkaa irrota monesta kohdasta ja palkasta tulee huomattavasti kovempi. Lisäksi ylityömahdollisuudet on kattavat.

Käytännössä netto ilman ylitöitä kahdessa viikossa on 800-1000e. Sitähän ei tässä kysytty, mutta pakko kertoo, ettei kukaan kuvittele mun olevan jossain hyväntekeväisyyskerhossa... :D

Back
Ylös Bottom