Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Ootko koskaan käynyt Lieto nimisessä paikkakunnassa?
Olen.
Olisitko valmis myymään osan Pakkiksesta?
Vähän riippuu mitä ostaja toisi tullessaan. Pakkotoisto forumiformaattina ja sivustona on yksityisessä omistuksessa, siitä ei voi ostella osakkeita.

Lopetitko Pakkotoisto-myymälän pitämisen ja mikä ajoi tuohon ratkaisuun? Jostain threadista olen tällaisen käsityksen saanut. Verkkokauppa on luonnollisesti helpompi hoitaa pelkästään, mutta meinaan jos lopettamiseen liittyy jotain muuta mainittavaa.

edit. Sorry jos on tarkemmin jo selvitetty jossain. En löytänyt ainakaan tämän threadin parilta viime sivulta vastausta.

Ok. Mahdotontahan se on siinä tosiaan jatkaa liiketoimintaa.

Hyvä että verkkokauppa porskuttaa kuitenkin ja toivon mukaan jossain vaiheessa myymälä tekee comebackin.

Katselin aikaisemman vinkin johdosta In Bruges leffan ja oli kyllä varsin hieno elokuva. Musiikit oivallisia ja Farrellin roolisuoritus todella laadukas. Ja hei se Brugge, oi helvetti mikä kaupunki, sinne on pakko mennä tekemään oma In Bruges rappari pakkikselle.

in_bruges_still.jpg

Katselin aikaisemman vinkin johdosta In Bruges leffan ja oli kyllä varsin hieno elokuva. Musiikit oivallisia ja Farrellin roolisuoritus todella laadukas. Ja hei se Brugge, oi helvetti mikä kaupunki, sinne on pakko mennä tekemään oma In Bruges rappari pakkikselle.

in_bruges_still.jpg
Ihan kipeen hyvä leffa! Five Stars! Repeilin huolella monissa kohtauksissa. Farrel tekee ällistyttävän hyvän roolityön.

Parhaita kohtauksia oli se kun Colin tilttaa molemmat kanadalaiset viereisessä pöydässä. Huom myös miehen vaimon. -"se löi pullolla!" Sekä kohtaus, jossa se "pomo" menee hakemaan asetta siltä venäläiseltä ja näkee sen sokeutetun jannun ja toteaa äijän olevan ihan homppeli, -"oma vika ku oot niin tyhmä".

Valokuvauksesta.

Onko työ pilannut hyvän harrastuksen vai jaksaako vielä kuvata ihan huvikseen ja itselleenkin?

Käytännön kysymys. Mitä itse tekisit jos kuvattava kohde on hieman hämärässä ja aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta? Tässä voi unohtaa ne kilowatin lamput. Kai sun 1Ds:ssäkin loppuu välillä dynamiikka kesken?

Valokuvauksesta.

Onko työ pilannut hyvän harrastuksen vai jaksaako vielä kuvata ihan huvikseen ja itselleenkin?

Käytännön kysymys. Mitä itse tekisit jos kuvattava kohde on hieman hämärässä ja aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta? Tässä voi unohtaa ne kilowatin lamput. Kai sun 1Ds:ssäkin loppuu välillä dynamiikka kesken?
Ei ole työ pilannut harrastusta. En ole riippuvainen taloudellisesti valokuvauksesta, vaikka 5 numeroisen summan siitä saankin tällä kuvausmäärällä vuodessa. Kuvaan edelleen Pakkotoistolle ilman suoraa tuloa, sekä kolmeen lehteen tuntilaskutuksella. Skippaan monia kuvauksia jos ne eivät ole kiinnostavia, en esim tee hääkuvauksia laisinkaan, vaikka niistä rahaa saisikin, ovat raskaita keikkoja enkä halua syödä omaa motivaatiota painelemalla vain nappia, sitä saa tehdä kisakuvauksissa ihan tarpeeksi.

Jaksan kuvata ihan omiakin projekteja, tänään semmoisen kuvaan, joka tulee vain omaan portfolioon, mutta voi olla, että esittelen näitä omia projekteja Pakkotoiston etusivulla. Motivaatio kuvaamiseen mulla on joko näkyvyys tai raha.

Jos kohde on varjossa ja taivas on totaalisen auki, niin sitten ei auta edes Hassebladin dynamiikalla kuin vain ottaa useampi valotus jalustalla. Valotetaan ensiksi kohde, jolloin toki taivas palaa puhki. Sitten valotetaan taivas, jolloin kohde on tukossa. Kuvat yhdistetään sitten photoshopissa ja maskataan kohde esiin tai maskataan puhki palanut taivas takaisin.

Tietenkin voit ottaa kameraan kiinnitettävän salaman ja avata sillä kohteen. Mutta suora salama on aina suora salama ellei se sitten ole ringflash.

Kolmas vaihtoehto on tuoda se kohde pois sieltä varjosta ja käyttää luonnonvaloa.

Neljäs vaihtoehto on käyttää edullista heijastinta, mutta heijastimesta ei ikinä saa hyvää päävaloa, se on enemmänkin filliksi tarkoitettu.

Käytännössä koko homma on lastenleikkiä.

Ei ole työ pilannut harrastusta. En ole riippuvainen taloudellisesti valokuvauksesta, vaikka 5 numeroisen summan siitä saankin tällä kuvausmäärällä vuodessa. Kuvaan edelleen Pakkotoistolle ilman suoraa tuloa, sekä kolmeen lehteen tuntilaskutuksella. Skippaan monia kuvauksia jos ne eivät ole kiinnostavia, en esim tee hääkuvauksia laisinkaan, vaikka niistä rahaa saisikin, ovat raskaita keikkoja enkä halua syödä omaa motivaatiota painelemalla vain nappia, sitä saa tehdä kisakuvauksissa ihan tarpeeksi.

Jaksan kuvata ihan omiakin projekteja, tänään semmoisen kuvaan, joka tulee vain omaan portfolioon, mutta voi olla, että esittelen näitä omia projekteja Pakkotoiston etusivulla. Motivaatio kuvaamiseen mulla on joko näkyvyys tai raha.

Jos kohde on varjossa ja taivas on totaalisen auki, niin sitten ei auta edes Hassebladin dynamiikalla kuin vain ottaa useampi valotus jalustalla. Valotetaan ensiksi kohde, jolloin toki taivas palaa puhki. Sitten valotetaan taivas, jolloin kohde on tukossa. Kuvat yhdistetään sitten photoshopissa ja maskataan kohde esiin tai maskataan puhki palanut taivas takaisin.

Tietenkin voit ottaa kameraan kiinnitettävän salaman ja avata sillä kohteen. Mutta suora salama on aina suora salama ellei se sitten ole ringflash.

Jaksatko kuvata ns. "kotialbumiin" vai harrastatko edes sellaista? Toi voi tarkoittaa synttäreitä, mökkireissuja, yms.

Joissain kameroissa taitaa olla peräti ihan ominaisuutena ottaa kohteesta useampia kuvia eri valotuksella. Muuten täytyy olla aika hyvä jalusta, että kamera pysyy paikallaan, vaikka sitä hieman säätääkin.

Heijastin on kyllä ihan uusi ajatus minulle. Siis sillä tuodaan auringon valo epäsuorasti kohteeseen?

Jaksatko kuvata ns. "kotialbumiin" vai harrastatko edes sellaista? Toi voi tarkoittaa synttäreitä, mökkireissuja, yms.

Joissain kameroissa taitaa olla peräti ihan ominaisuutena ottaa kohteesta useampia kuvia eri valotuksella. Muuten täytyy olla aika hyvä jalusta, että kamera pysyy paikallaan, vaikka sitä hieman säätääkin.

Heijastin on kyllä ihan uusi ajatus minulle. Siis sillä tuodaan auringon valo epäsuorasti kohteeseen?
En kuvaile ilman valoja juuri mitään, eli en mene vain räpsimään kameralla. Eri asia sitten jos joku haluaa hyvällä idealla synttärikuvat, niin semmoisen voi toteuttaa, hinta riippuu ja roikkuu kaikesta.

Ja juu, kameroissa on haarukointiominaisuus, jolla se valottaa 3 kuvaa eri arvoilla.

Iltaa

Nimi asiaa:
Lausuuko esim. jenkit tuon sinun sukunimesi samalla tavalla kuin sanoisivat englanniksi :"sireeni"
Etunimen sanovat Maik, mutta sukunimeä en muista kenenkään käyttäneen. Kun mulle ulkomailta soitellaan, niin aina Maik sitä Maik tätä.

Back
Ylös Bottom