Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Siis tippuuko kuormitus 1,3%:iin, vai tosta 10%:sta tipahtaa pois 1,3%?

Siis jos pistän Parallelsin pausetilaan (eli se vaan lepää totaalisesti), niin tuon Visvan imaisema about 10% prosessorikapasiteetista putoaa 1,3% kohdille= about 8,7% pienemmäksi. Eli voin tuolla OS X:n järjestelmänvalvonnalla katsoa mikä softa syö Prosessori/Järjestelmän muisti/kovalevyjen aktiivisuus/Kovalevyjen käyttö/Verkko -kaistaa tai -kapasiteettia. Vista imaisee aika reippaasti prossulta pois, kuten muististakin päällä ollessaan. Esimerkiksi lepäävä Photoshop CS3 vie 'unilla ollessaan' vain 0,15% prosessorikapasiteetista, eli ilmeisesti odottaa tuolla laskennalla toimintakäskyjä.

Mulla kun yleensä on auki Lightroom, Photari, Mail, Firefox, Photomatix Pro/ iCal ja pari muuta ohjelmaa, riippuen mitä olen käyttänyt. Harvemmin yleensäkkään suljen noita softia, jollein sitten sulje konetta kokonaan. Annan niiden vain olla tuossa DOCK:ssa lepäämässä. Ne aukee siis heti, eikä melkein heti kun tarvit niitä eikä normisoftat paljoakaan syö mitään varauksia. Toi kokonaisprosessorikäyttö on siis niin, että siellä on 5-6 ohjelmaa taustalla lepäämässä.

OS X:ssä Photoshop ei edes varaa muistia pysyvästi, kuten se tekee windowsissa, vaan käyttää 0-3GB tarpeen mukaan. Jos taas winukassa (XP ainakin) olet käynnistänyt PS:n, niin siellä on tuo PS:lle annettu muistikapsiteetti puhtaasti pois muilta ohjelmilta.

Siis ohjelmahan on vain kirjautumisväline jolla kirjaudut Live-tilillesi. Tottakai löytää, ei ne kaverit siinä sun mesessä ole koneella vaan serverillä. Sehän ton koko mesen pääajatus on että saat koneelta kuin koneelta yhteyden kavereihisi.

Adium on ihan jees, mutta ei siinä kaikkia ominaisuuksia ole mitä mesessä, tosin harvoinpa niitä tarvitseekaan.

Selvä. Nyt tulee vähän ristiriitaista tietoa taas joten itäydyn tutussa ja turvallisessa.

Katsos on msn messenger, windows messenger, windows live messenger(tai jotai sinne päin, en ole mikään messenger-tietäjä)...Ite käytän Windows Live messengeriä koska se on paras näistä kolmesta IMO. Windows messenger (eli se vanha versio)on paska ja alkeellinen. Toi Live on uudistettu ja parempi.
OK. Kiitti tarkennuksesta. En tiennyt, että rakkaalla lapsella on noin monta nimeä. Itse asiassa minäkin luulin, että Windows Messenger on vaan vanha versio MSN Messengeristä / Windows Live Messengeristä. Vaan se näyttäis olevan kokonaan eri ohjelma.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Messenger
http://en.wikipedia.org/wiki/MSN_Messenger
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Live_Messenger

Siis ohjelmahan on vain kirjautumisväline jolla kirjaudut Live-tilillesi. Tottakai löytää, ei ne kaverit siinä sun mesessä ole koneella vaan serverillä. Sehän ton koko mesen pääajatus on että saat koneelta kuin koneelta yhteyden kavereihisi.
Juuri näin.

Adium on ihan jees, mutta ei siinä kaikkia ominaisuuksia ole mitä mesessä, tosin harvoinpa niitä tarvitseekaan.
Selvä. Nyt tulee vähän ristiriitaista tietoa taas joten itäydyn tutussa ja turvallisessa.
Mulla on töissä XP:ssä uusin (?) Windows Live Messenger ja kotona uusin Adium. Käytän Mese-tiliä ainoastaan tsättäilyyn ja joskus erittäin harvoin myös tiedostojen siirtoon. Mulla tuo Microsoftin oma tekele ei sisällä mitään sellaista, jota kaipaisin Adiumissa. Mutta päinvastoin taas on useita juttuja. Olisikin mielenkiintoista kuulla Hupelta, mitä jäät Adiumissa kaipaamaan?

aMSN on myös varteenotettava vaihtoehto. Se sisältää samat ominaisuudet kuin MSN Messenger ja muutaman lisäominaisuuden, mutta on vapaa mainoksista.
Jep. Tuota kannattaa myös kokeilla. Etenkin jos ei aio käyttää parempia protokollia.

Jep. Tuota kannattaa myös kokeilla. Etenkin jos ei aio käyttää parempia protokollia.

Ei ceimari olet sekaisin. Miten ne muka parempia on minulle? Kuten jo sanoin että kaverit kaikki käyttää meseä niin mitä, viestittelenkö yksinäni skypessä? Mikään muu protokolla ei vastaa mun tarpeitani, yhtään. Mutta sä et tajua sitten millään. Huoh, kuinka raskas joku ihminen voi olla. Pistänki ignoreen ennen kuin menee hermot totaalisesti...:itku:

Siis jos pistän Parallelsin pausetilaan (eli se vaan lepää totaalisesti), niin tuon Visvan imaisema about 10% prosessorikapasiteetista putoaa 1,3% kohdille= about 8,7% pienemmäksi. Eli voin tuolla OS X:n järjestelmänvalvonnalla katsoa mikä softa syö Prosessori/Järjestelmän muisti/kovalevyjen aktiivisuus/Kovalevyjen käyttö/Verkko -kaistaa tai -kapasiteettia. Vista imaisee aika reippaasti prossulta pois, kuten muististakin päällä ollessaan. Esimerkiksi lepäävä Photoshop CS3 vie 'unilla ollessaan' vain 0,15% prosessorikapasiteetista, eli ilmeisesti odottaa tuolla laskennalla toimintakäskyjä.

Mulla kun yleensä on auki Lightroom, Photari, Mail, Firefox, Photomatix Pro/ iCal ja pari muuta ohjelmaa, riippuen mitä olen käyttänyt. Harvemmin yleensäkkään suljen noita softia, jollein sitten sulje konetta kokonaan. Annan niiden vain olla tuossa DOCK:ssa lepäämässä. Ne aukee siis heti, eikä melkein heti kun tarvit niitä eikä normisoftat paljoakaan syö mitään varauksia. Toi kokonaisprosessorikäyttö on siis niin, että siellä on 5-6 ohjelmaa taustalla lepäämässä.

OS X:ssä Photoshop ei edes varaa muistia pysyvästi, kuten se tekee windowsissa, vaan käyttää 0-3GB tarpeen mukaan. Jos taas winukassa (XP ainakin) olet käynnistänyt PS:n, niin siellä on tuo PS:lle annettu muistikapsiteetti puhtaasti pois muilta ohjelmilta.
Tuossahan on se ero, että esim. Photoshop on ohjelma ja Vista on käyttöjärjestelmä jossa pyörii jatkuvasti läjä palveluita jne. jotka prossua sitten kuormittavat. OS X on paremmin koodattu sehän on jo moneen otteeseen todettu, olisihan se hienoa kun joskus MS:kin sais käyttiksen tuohon kuosiin, että sille voisi kirjoittaa softaa niin, ettei kaikkea tarvitsisi varata suoraan. (saattaahan se olla mahdollista nytkin softa kehittäjät eivät vain jaksa siihen panostaa kun resursseja on käytettävissä jatkuvasti enemmän ja enemmän.) Tulee päivittäin törmättyä softien osalta mitä ihmeellisimpiin virityksiin. On MSI pakettia Install Shieldin sisällä jne. kun ei jakseta edes paketointia kunnolla hoitaa ja kaikki menee sitten MS:n ja käyttiksen piikkiin kun on softa koodattu päin persettä... :rock:

Ei ceimari olet sekaisin. Miten ne muka parempia on minulle? Kuten jo sanoin että kaverit kaikki käyttää meseä niin mitä, viestittelenkö yksinäni skypessä? Mikään muu protokolla ei vastaa mun tarpeitani, yhtään.
Se, että ne ei ole parempia sinulle, ei tarkoita sitä, etteivätkö ne olisi yleisellä tasolla parempia. Mutta kuten sanoin, aMSN-ohjelmaa kannattaa testata, jos pärjää pelkällä Mesellä.

Mutta sä et tajua sitten millään. Huoh, kuinka raskas joku ihminen voi olla. Pistänki ignoreen ennen kuin menee hermot totaalisesti...:itku:
Hyvä. Ei olis eka kerta. ;)

Kyllä mun mielestä Dos 6.2 on paras ja siihen kylkeen kun vääntää lankapuhelimen semmosella pyöritettävällä numero systeemillä niin sillä on kyllä ihan paras ottaa frendeihin yhteyttä. :hyper:

2044441912_cdbad12fd8.jpg

Tällainen.

Loma tekee kyllä ihmiselle hyvää :D Nyt ekan kerran koneella 1,5 viikkoon ja lueskelin tässä hätäisesti, että mitä on tapahtunut. No, tällä kertaa pisti vaan hymyilemään, muutama juttu jopa naurattamaan, eli lomalla selkeästi sietokyky huomattavan korkealla verrattuna normiarkeen ;)

Eipä muuta kuin jatkakaa, mulla ei nyt itse asiaan mitään lisättävää eikä varmaan tule olemaankaan ennenkuin takaisin töihin palaan ;)

Limp duck, jäin miettimään sitä, että jos sun kaikki kaveris käyttävät Messengeriä, niin kenen ihmeen kanssa sä yritit sillä iChatilla jutella? Vai oliko toi oikeesti omasta päästä keksitty koko iChat -välikohtaus?

Mm. siksi. Onhan se myös täysin suljettu ja pystyy ohittamaan palomuureja. Vielä kun sisältäisi jonkinlaisen takaportin...

Joo varmaankin tuo maailman käytetyin softa alallaan on täynnä takaportteja, joiden kautta mustilla tunnuksettomilla helikoptereilla liikkuvat agentit saavat selville kaiken koneesta samalla hetkellä, kun skype laitetaan päälle. Tai sitten se on vaan helvetin hyvä softa, jolla saa soitettua jokseenkin ilmaiseksi toiselle puolelle palloa ja josta ei ole mitään takaportteja löydetty, yrittäjiä lienee jokunen ollut.

Limp duck, jäin miettimään sitä, että jos sun kaikki kaveris käyttävät Messengeriä, niin kenen ihmeen kanssa sä yritit sillä iChatilla jutella? Vai oliko toi oikeesti omasta päästä keksitty koko iChat -välikohtaus?

Se oli aMSN kun tarkistin. Paska homma kun ei videot toimi. Noh windowssin mese toimii ja sitä käytän.

Itse keksitty juttu, ota rauha rafael.

Se oli aMSN kun tarkistin. Paska homma kun ei videot toimi.
Eli ei ollutkaan OS X:n mukana tullut ohjelma, kuten alun perin väitit. Joka tapauksessa Applella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ettei meseily suju kaikkine ominaisuuksiin Macissa. Vai oletko edelleen eri mieltä?

aMSN:llä webbikamera (testasin juuri MacBook Pron iSight-kameraa aMSN:llä) toimii Macissa.
Mä muistelisin kans, että jossain meseohjelmassa tuo videokuva toimisi. Mutta olikohan nyt sitten niin, että äänen kanssa olisi ollut jotain häikkää tai jotain.

Microsoft ei näemmä vaan osaa, kun samaa protokollaa käyttävässä ohjelmassa webbikamera toimii moitteettomasti, tai sitten tuki web-kameralle on jätetty tarkoituksella pois Messengerin Mac-versiosta.
Mä luulen myös, ettei Microsoft ihan tosissaan kehitä Messengerin Mac-versiota. Se kun tuntuu monilla teineillä olevan kynnyskysymys Macciin siirtymisen kannalta. :D

Mä muistelisin kans, että jossain meseohjelmassa tuo videokuva toimisi. Mutta olikohan nyt sitten niin, että äänen kanssa olisi ollut jotain häikkää tai jotain.

Mä luulen myös, ettei Microsoft ihan tosissaan kehitä Messengerin Mac-versiota. Se kun tuntuu monilla teineillä olevan kynnyskysymys Macciin siirtymisen kannalta. :D
Äh ei olisi pitänyt editoida edellistä viestiäni pois. Voi olla, että ääni ei toimi kunnolla. En ole testannut sitä, joten ei ole tietoa asiasta.

Hei mac-miehet. Miks noissa Mac-kannettavissa rauta paukkuu kokoajan? Meillä lähtenyt taas tänä vuonna 4 kertaa enemmän mäkkejä lomille, vaikka niitä on 40 kertaa vähemmän kuin esim. Lenovoita.

OSX ehkä kiva, mutta eihän noista koneista ole mihinkään.

En tiedä mutta arvaan, että taustalta löytyy taiwanilainen "laatuvalmistaja" nimeltä Asus. Nehän tekevät läppäreitä myös omalla nimellään, mutta ovat ennen kaikkea iso sopimusvalmistaja, yksi maailman suurimpia läppärikokoajia, vaikka suurin osa tavarasta ei tietysti päädy kaupan hyllylle Asus-merkkisenä. Suurin osa Mäkeistä kai tehdään tai ainakin jossain vaiheessa tehtiin Asuksen tehtailla, samoin moni HP ynnä muu tunnettu merkki on todellisuudessa rautatasolla Asuksen tekeleitä.

Ja Asuksen laatu ei tosiaan ole kovin hyvässä huudossa. En tiedä mikä siellä mättää, mutta joku mättää. Applellakin on varmaan tajuttu, että väärää hevosta tuli veikattua kun elektroniikan sopimusvalmistajaa valkattiin. Tuollaisista diileistä on vaan aika työlästä hankkiutua nopeasti eroon. Suurin osa Mäkeistähän toimii myös rautatasolla ihan loistavasti, mutta jonnekin aina päätyvät ne krapulaisten taiwanilaisten maanantaikappaleet, ja te olette ilmeisesti voittaneet arvonnassa. :kippis1:

Lenovo on kyllä rautatasolla parasta mitä on, niillä on raudan kokoaminen hanskassa. Lenovon rauta + se ainoa oikea käyttöjärjestelmä olisi kova sana. Mutta ymmärrän kyllä hyvin, että Lenovoa ei kauheasti nappaa vuokrata tehtaitaan Mäkkien valmistukseen.

Jos muuten tilaisuus tulee, koittakaa joskus Asuksen omalla nimellään myymiä läppäreitä. :urjo: Siinä voi havaita, miltä tuntuu, kun mikään ei toimi just eikä edes melkein. Vista on tietysti kammottavaa paskaa ihan millaisessa raudassa tahansa, mutta kun se yhdistyy Asus-rautaan, niin voi veljet.

Asuksella on jopa "laatuläppäreiden" sarja, joka maksaa suunnilleen saman verran kuin Macbook Pro. Siihen on sitten laitettu miljardin gigahertsin prosessori, kilpailijoilta (jälkijunassa) matkittu muotoilu ja Vista Ultimate Enterprise Global Superstar Hyper Supersexy Professional, vai mikä se kallein versio nyt onkaan nimeltään. Asuksella on vissiin huomattu, että osa Mäkin laatuvaikutelmaa on se että ne maksavat enemmän kuin Citymarket-läppärit, mutta on jäänyt huomaamatta, että kyllä siihen jotain muutakin vaaditaan. :)

Back
Ylös Bottom