UFC 86 spoilerit

Joo ihmettelin itsekin miten Almeida väsähti jo ekan erän jälkeen. Kaverin S&C coachi on Martin Rooney ja tämä pisti ainakin mut epäilemään miehen juttuja. Muutenkin mitä helvettiä Almeida oikein teki kolmannessakin erässä, kaveri heitteli vain jabia ja peruutteli. Missä maahanviennit?

Itse olen aina miettinyt, että kuinkahan yleistä tuolla tasolla on ylikunto. Se ainakin voisi selittää osan noista, kun yhtäkkiä kunto loppuu kesken, vaikka on paljon hyvää treeniä takana. Kun on kovat paineet menestyä ja treenaa koko ajan kovaa, niin ylikuntoa ei ole edes kovinkaan vaikea hankkia. Onhan noita toki muitakin syitä miksi kunto voi loppua kesken.

Yks asia mikä voi tuomareiden silmissä vaikuttaa,on se että Forrest piti keskustaa hallussaan suurimman osan aikaa,Rampaasi kierteli ulkokehää ja teki pisto hyökkäyksiä.

Olisi aika tyhmää, että Rampage saisi heti uuden mahdollisuuden tappion jälkeen.

imo ansaitsee uuden mahiksen koska tuo matsi oli kuitenkin niin tiukka, eikä selvästi parempaa ottelijaa ollut.

e.hidas

Ottelu oli sun mielestäs viihdyttävä ja jännittävä, mikä kiinnostaa perus yleisöä eniten. Mitä vittua selität?

Niin? Katsoin matsin oikein mielelläni ja jännitin koska Rampage pudottais Forrestin. En jaksa tavuttaa, pyydä vaikka äiskä lukemaan ääneen.

Rampage vs Griffinin = Matsi tiukka ja varmasti tuomarille hankala. Griffinin puolella olin ja siitä iloinen, että hän voitti. En tosin olisi menettänyt yöunia, vaikka Rampage olisi voittanut. Rampagelle plussaa matsin jälkeen kun kehui Griffiniä eikä ruvennut selittelemään. Rampage taisi joittenkin erien välillä sanoa valmentajalleen "I am losing this match?" tai jotain tuohon suuntaan.

Guillard vs Silver = Guillard ei kyllä antanut pahemmin Silverille tilaa ja jyräsikin aika näytösluontoisesti Silverin. Jos mies tosiaan jaksaa/pystyy keskittymään treenaamiseen niin tulee varmasti olemaan kova pala omassa divisioonassaan.

Gurgel vs Miller = En ole jostain syystä ikinä tykännyt Gurgelista, joten voitto meni oikealle miehelle. Hieno triangle choke.

Griffin vs Aurelio = Oikea mies voitti. Griffin vielä nuori mies, joten tulevaisuus tulee olemaan valoisa (toivottavasti).

Stevenson vs Tibau = Stevenson veti bravuuri liikkeensä ja vei voitin.

Côté vs Almeida = Erittäin tylsä matsi. Ei paljon muuta sanomista.

Rampagen ja Griffinin uusintaa odotellessa.

No Forrestia tuli itse veikattua voittajaksi ja niinhän siinä kävi, mutta oli kyllä aika heikko matsi kuitenkin. Rampage oli kyllä oudon saamaton... Mutta nyt kävi näin, revanssimatsi kuitenkin tulee ja toivottavasti on parempi meno. Kauhulla kyllä tuli katseltua sitä pystymatsia ja Rampagen iskuja, koko ajan odotus että milloin menee kunnolla perille ja Forresti ottaa lukua, onneksi ei niin käynyt.

Rampagen olisin halunnut nähdä voittavan, mutta kyllä voitto mun mielestä kuului tällä kertaa Griffinille pienen pienellä erolla. Olisin ehkä odottanut splitiä, mutta käytännössä sama lopputuloshan tämäkin oli. Oletin, että Rampage olisi nukuttanut Griffinin sen jälkeen, kun sai vedettyä aivot kieroon sillä yhdellä lyönnillään. Vielä aggressiivisempi seuraaminen sinne mattoon olisi saattanut johtaa tuomarin väliintuloon á la Liddell. Hyvä cardi mun mielestä, ei ollut kuin 1-2 tylsää matsia, muuten varsin viihdyttävä pläjäys.

EDIT: Tästä statsit siitä suurimmasta vääryydestä ikinä. Ei jumalauta, miten tästä matsista sai tuomittua Bispingin voittajaksi? http://www.fightmetric.com/fights/Hamill-Bisping.html

Enemmän voimalyöntejä ja jabeja päähän, onnistuneet alasviennit 6-0 Hamillin hyväksi, mattoväännöissä Hamill hallitsi n. 95 prosenttisesti ym, ym, ym... Ainiin, unohdin! Bisping juoksi nopeammin kehää ympäri karkuun. Kyllähän se olisi saavutukseksi pitänyt lukea.

:offtopic: Kattelin just ton ufc 75, hyviä matseja oli siinä. Oli kyllä käsittämätön tuo mainitsemasi matsi, Hamill melkein tappoi Bispingin ekassa erässä :D.

Täytyy sanoa, että siitä lähtien kun Rampage tuli uskoon, niin on ollut huonompi kuin ennen. Sehän oli joskus entisen priden aikoihin. En sano, että uskoontulo on huono juttu, mutta jotain se vaikutti.

Aika paska maku jäi jotenkin pääottelusta, ei tunnu, että mestaruutta on kunnolla ansaittu nyt. Mut sellasta se on kun pitää ruveta pisteitä laskemaan. Rampage olis voinut lopettaa ton ottelun onnistuessaan koska tahansa, Forrest ei mielestäni ollut lähelläkään. (Forrest 2. erässä yli 2 min. full mountissa, eikä ainuttakaan lyöntiä saanut aikaiseksi... JEE!)

Jees elikkä rampagen muutamalla hyvällä osumalla pitäisi hänelle antaa voitto. Forrest hallitsi octagonin keskustaa, oli aggressiivisempi, teki damagea alapotkuilla, mounttasi ja hallitsi mattoa rampagen parannellessa jalkaansa. Oli triangeliyritystä, mutta rampage yritti slammata itsensä vapaaksi jolloin forrest luopui yrityksestä. Nämä sattuvat olemaan arvostelu/pisteytys perusteita.

Taas korostan, että minä ihan oikeasti toivoin, ettei "Tufnoobeja" näkyisi vyönkantajina, mutta tässä ei mielestäni rampage kokenut mitään oikeusmurhaa. Forrest ansaitsi voittonsa.

Matsi oli tiukka ja se arvosteltiin sen yhden katselun perusteella. Jengi kelaa videoita edestakasin ja laskee rampagelasit päässä erien pisteytystä.

Näihin puheisiin, että tiukoissa otteluissa mestarin hyväksi katsotaan ei ole mitään järkeä. Nyrkkeilyn malliin ei todellakaan tätä hommaa enempää. Arvosteluperusteet on samat oli kyseessä undercard matsi tahi Main event. Sääntöihin en sen enempää ota kantaa, mutta ottelut pitäisi arvostella kokonaisuutena eikä eräkohtaisesti. Jos tämä arvosteltaisiin kokonaisuutena saisin vielä vähemmän rampagen voittamaan.

Ei palkokasveja nenään vaan asiallista puintia aiheesta.

Itse en katsonut matsin kun kerran ilman ramapage laseja, sillä molemmat ottelijat ovat varsin veikeitä. Mitä tulee tuohon "keskutan hallitsemiseen" niin itse näin matsin niin, että vaikka Forrest sielä keskellä pyörikin niin rampage kuitenkin oli se joka määräsi ottelussa ns. "jahtasi". Jokainen pommi mikä osui Forrestin suojaukseen näytti siltä et nyt ollaan hätää kärsimässä. Rampagella ei oikeastaan muuta ongelmaa ollut kuin jalka, mutta kaveri on kyllä niin pelimies ettei siitä ottanut selvää onko se oikeasti paskana vai ei :)

Ohan noita matseja ollut paljon mitkä on herättänyt keskustelua nimenomaan tuomari ratkaisuista. Ei mikään mahdottumuus että osa tuomareista olisi Martta 70v jotka paijaavat puudeliaan samaan aikaan kun tekevät joululahjalistaa ja miettivät mitä helvettiä mä täälä teen.

Itse en katsonut matsin kun kerran ilman ramapage laseja, sillä molemmat ottelijat ovat varsin veikeitä. Mitä tulee tuohon "keskutan hallitsemiseen" niin itse näin matsin niin, että vaikka Forrest sielä keskellä pyörikin niin rampage kuitenkin oli se joka määräsi ottelussa ns. "jahtasi". Jokainen pommi mikä osui Forrestin suojaukseen näytti siltä et nyt ollaan hätää kärsimässä. Rampagella ei oikeastaan muuta ongelmaa ollut kuin jalka, mutta kaveri on kyllä niin pelimies ettei siitä ottanut selvää onko se oikeasti paskana vai ei :).

Kyllähän se siinä ottelun jälkeen mielestäni tais sanoa että jalka loukkaantui siinä ja yritti vain esittää että se olisi kunnossa.

Taas korostan, että minä ihan oikeasti toivoin, ettei "Tufnoobeja" näkyisi vyönkantajina, mutta tässä ei mielestäni rampage kokenut mitään oikeusmurhaa.

Eikä TUFnoobeja ikinä tullakaan näkemään mestareina,sillä termi tarkoittaa ihmisiä jotka tuntevat vapaaottelun ainoastaan TUFfista,ei ottelijoita jotka ovat UFC:en TUFfin kautta nousseet.Tiedän,:offtopic: ja :anssi:,mut pakko saivarrella kun kerrankin on mahdollisuus,koska minähän olen itse täydellisyys!!!:hyper:
Mutta nyt kysymys,mikä Forrestissa noin paljon ihmisiä vituttaa,mieshän on aseenteeltaan kuin paraskin suomalainen työmyyrä,korvaa taidon puutteen pelkällä tahdon voimalla.Vai onko se juuri tässä?Itse pidän miehestä,vaikka en fanitakaan,toivoin sydämeni pohjasta Rampaasin voittoa,näin nyt vain kävi.

Nooh puolustukseni sanottakoon, että tätä on jossain hurtan foorumilla kait käytetty väärin ja sieltä olen sen omaksunut :)

Ei itseäni Forrestissa mikään vituta. Minua vituttaa ihmiset jotka katsoo matseja fanilasien läpi. Itsehän en koskaan tee niin kun olen myös täydellinen :)

Back
Ylös Bottom