Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Kalaöljyä pitää joidenkin lähteiden mukaan syödä jopa 9000 mg päivässä, eli 9 grammaa. Normi-kalaöljykapselit tosin pitävät sisällään vain 1-2 grammaa. Pitääkö päiväannosta nyt sitten nostaa vai meneekö toi 9 g/pvä överiksi?

65g rasvaa
200g proteiinia
240g hiilihydraatteja

noilla ajattelin lähteä diettamaan makrojakauma hh41% proteiini34% ja rasva 25%

onko jees ekaks dietiks vai pitäskö rupee kikkailee jollain ketoosiläpällä?

65g rasvaa
200g proteiinia
240g hiilihydraatteja

noilla ajattelin lähteä diettamaan makrojakauma hh41% proteiini34% ja rasva 25%

onko jees ekaks dietiks vai pitäskö rupee kikkailee jollain ketoosiläpällä?

Noin on ihan hyvät, muista peruskulutus-500kcal on diettikalorimäärä/päivä

Millaset pulverit sitä kannattais ostaa kun taas nousi innostus reenaamiseen vuoden tauon jälkeen. Ennen ostanu fastin tuotteita (hera80, whey3, malto6, dextro, L-glutamiini, kreatiini).
Eli siis perus setit tarvis saada että pääsee kunnollaa reenamaan!

Eli jos susta ei kuulu täällä enää jussin jälkeen niin se on ollut hei-hei ja maksa poksahtanut? :D

:kippis1:

:)

En usko, että tulee mitään kipuja enää, kun muistan syödä vähän paremmin ja juoda muutakin, kuin :kippis1:
Mutta seuraillaan nytten ihan rauhassa.

kysyisin sellaista että mitä vitamiini tabletteja voisi käyttää/ kuinka paljon? Lisäksi minulle suositeltiin ruokavalioon enemmän vihreää eli mitä itse syötte? salaatteja, marjoja vai mitä?

peruskulutukseksi arvioitu n.2500 syön bout 2300 kcal päivä koska treenipäivän kulutus päälle 3000kcal ja treenaan 5-6 kertaa viikossa :D
Tuntuis olevan vähä liikaa treenia, mutta jos jaksaa ja on kevyttä niin menkööt :whip:

Terve olen aloittamassa bodaamista ja tein sitävarten tämmöisen ruokaohjelman. Mitä mieltä olette, onko kaikkia tarpeeksi liikaa/liian vähän. Olen 165cm / 50 kg

Aamiainen: eloveena kaurapuuroa 1 annos, 2 dl maitoa, jotain marjoja 1 dl
Päivällinen: riisiä 100g, broilerin koipi 100g, 2dl maitoa
välipala1: rahkaa 100g, ananasta 100g
lounas: makaroni 100g, jauheliha 100g, 2 ruisleipää, 2 dl maitoa
välipala2: rahkaa 100g, ananasta 100g
iltapala: Tonnikalaa 100g, 2 ruisleipää, 2 dl appelsiini mehua

tästä koostuis noin:
2050kcal 135g prot. 300g hh. 45g rasvaa

Terve olen aloittamassa bodaamista ja tein sitävarten tämmöisen ruokaohjelman. Mitä mieltä olette, onko kaikkia tarpeeksi liikaa/liian vähän. Olen 165cm / 50 kg

Aamiainen: eloveena kaurapuuroa 1 annos, 2 dl maitoa, jotain marjoja 1 dl
Päivällinen: riisiä 100g, broilerin koipi 100g, 2dl maitoa
välipala1: rahkaa 100g, ananasta 100g
lounas: makaroni 100g, jauheliha 100g, 2 ruisleipää, 2 dl maitoa
välipala2: rahkaa 100g, ananasta 100g
iltapala: Tonnikalaa 100g, 2 ruisleipää, 2 dl appelsiini mehua

tästä koostuis noin:
2050kcal 135g prot. 300g hh. 45g rasvaa

Aamiainen kaipaa mun mun mielestä vähän lisää protskua vaikka siinä maitoa onkin. Eli esim. kananmuna lisää tai puuroon proteiinijauhetta. Miksi lounaalla ja välipalalla ei ole kasviksia? Muuten näyttää hyvältä ja jos jossakin vaiheessa tulee tarvetta vähentää kaloreita, aloittaisin iltapalan hiilareita karsimalla (välttämättä ei tarvita nopeasti imeytyvää appelsiinimehun sokeria, jos syöt jo ruisleipää).

Eikös tää oo keskustelu palsta?:) Kai täällä saa kysyä samaa asiaa useampaan kertaan vaikka joku olis jo samasta aiheesta aikasemmin kyselly...

Neuvoja ravinteista

En ole käyttänyt tähän mennessä mitään lisäravinteita, koska niistä en paljoakaan tiedä, siksi kysynkin täältä, eli millaiset ravinteet sopivat sellaiselle, joka ei halua massaa enempää, nyt minulla on rasvaa ihan omastatakaa, salilla tarkoituksena on voimanlisäys. :)

En ole käyttänyt tähän mennessä mitään lisäravinteita, koska niistä en paljoakaan tiedä, siksi kysynkin täältä, eli millaiset ravinteet sopivat sellaiselle, joka ei halua massaa enempää, nyt minulla on rasvaa ihan omastatakaa, salilla tarkoituksena on voimanlisäys. :)

Palautusjuomaa kehiin, Heraa ja Maltoa, ehkä myös kreatiinia joukkoon.

onko n-largen käyttäminen dietillä palkkarina järjetöntä? massajuoma kuitenkin kyseessä. En ole low carb dietillä vaan normaalilla makrojakaumalla mennään.

Okei, en tiedä noista lisäravinteista tai niiden sekoitteluista/suhteista mitään, taitaa olla turvallisinta ostaa siis tuo valmis pussi. :)

Desi kumpaaki niin siitä saa kelpo palkkarin.

laitoin äsken 2rkl kylmäpuristettua rypsäriä ehrmannin sekaan ja mitä helvettiä?? maku aivan saatanallinen:urjo:
miten tuollaisen saa alas?

Back
Ylös Bottom