Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Hieno varmaan kouluttautu työttömäks reservi poliisiks. Mun mielestä poliiseja koulutetaan tarkotuksella liikaa. Ovat sitten vähän niinkun siviilipoliiseja ilman palkkaa.

Hieno varmaan kouluttautu työttömäks reservi poliisiks. Mun mielestä poliiseja koulutetaan tarkotuksella liikaa. Ovat sitten vähän niinkun siviilipoliiseja ilman palkkaa.

upea mielipide!

Kutsu kävi tarkastuksiin, pieni hymy huulilla. Tosin juhlat alkaa vasta sitten kun on mustaa valkoisella (eli kesäkuussa).

Tosissaan ne kirjeet voi tulla vasta huomennakin, joten kannattaa nyt vielä malttaa mielensä. Jos on kiirus, niin voi soittaa pakk:n ja kysyä sieltä, ainakin mulle viimevuonna kertoivat, että pisteestä jäi kiinni..

Onnea kaikille sitä tarvitseville!

:kippis1:

Heips! Tietääkö kukaan, voiko astma olla este poliisikouluun pääsylle?
Entä minkälaisia tehtäviä toisena pääsykoepäivänä on odotettavissa?

Minkälaista astmaa? Rasitus? Päivittäinen lääkitys? Olitko intin syynissä B-mies? Millä tolalla astmasi on nyt?

Onks kellään muuten mitään tietoa viel tosta, että milloin tää syksyllä alkava kurssi nyt alkaa? Noi poliisikoulun sivuilla olevat aikataulut nyt ei varmaan pidä paikkaansa jos kerta kävi näin, että 2 kurssin sijasta tulee vain 1 kurssi?

Hyvä tietää kun maanantaina täytyy raapustella kesätöiden työsoppari, niin tietää varmuudella mihin asti sitä voi töitä paiskia... :)

Joteskii jäi mieleen II vaiheesta, että sano herra poliisiherra, että alkais sillon elokuun 11. pv mikä on alunperinkin ensimmäinen suunniteltu kurssi.. Mutta en mene vannomaan, tän mukaan ite elän, aina kun ajatus nyrjähtää siihen suuntaan että oikeesti monien vuosien unelma ja odotus olisi vihdoinkin käymässä toteen... mut totta tosiaan odotan sitä lopullista päätöstä ennen kuin sallin itseni juhlia.
Kas siitäpä mieleeni..mitäs kaikkee ne tutkailee siellä lekuris? Saako ne käyttöönsä kotikunnan tiedot tehdyistä operatsiuuneista, kuten jos on polvea leikelty jne. niin pitääkös valmistautua selittelee kuinka hyvässä kuosissa se onkaan? Mikä voi olla karsivaa? Voi helkutti, että voi sitten tästäkin alkaa jännittämään.. jep.

Kyllä me on ainakin varauduttu pitään tulojuhla elokuussa.

Ja Maxella voikin sitten miettiä, että kuinka julkisia nuo sairaskertomukset ovatkaan.

No sitähän mie kysyinnii, ko en tiiiiä.. kaikkee alkaa miettiä, ei siinä mitään kun ei ole sen suurempaa puujalkaa tai lasisilmää, mutta kun en nyt sit taas ihan tiedä mihin kaikkeen papereihin on tullu laitettua nimesä, että olen saattanu vaikka luvata senkin että kotikuntannastani saa ko. tiedot pyydettäessä..en tietä en tietä.

Mutta FHJ:n lauselman perusteella mietin sitten, että eipähän kai ne julkisia ole sitten ei.

Eikös ensimmäisessä haastattelussa hakupapereita jättäessä pyydetty nimi alle sellaiseen paperiin, joka nimenomaan antoi luvan lääkäreiden luovuttaa toisilleen hakijan terveyttä koskevia tietoja. Tarkkaa sanamuotoa en muista mutta eikös siinä jotakin tämmöistä ollut?

Eipä tullut kirjettä :(

Onko kohtalotovereita? Kyllähän se harmittaa kovasti, mutta ei auta. Pitää löytää joku muu suunta sitten elämään. Olihan se pettymys, kun ei tänäänkään tullut kirjettä. Mutta kesäkuussahan se sitten tulee kirje, josta näkee, mistä jäi kiinni.

Onnea teille, joille kirje tuli! Toivottavasti tarkastus menee hyvin ja lopullinen kutsu tulee.

Mutta harva sinne tuon ikäsenä menee (?) Olikos sun eka kerta? Mä olin sua pari vuotta vanhempi kun hain eka kerran 2004 ja sit kävin ammatin tuohon alle ja nyt sit tässä vaiheessa. Kait ne sitäkin katsoo jossain kulmassa että on motivatsiuunia yrittää toistamiseen.
No pätevät pääsee ekalla..

Tsemppiä, pidä sama suunta! tiedän vitutuksen määrän kun ei kirje tule.

Toinen kerta oli.. Joo, no ei ikää vielä kovin ole kertynyt (22 tulee täyteen elokuussa).

Täytynee käydä nyt tämä koulu, missä olen (AMK) loppuun ja ehkä katsoa sitten joskus uudestaan.

Eipä tullut kirjettä :(

Onko kohtalotovereita? Kyllähän se harmittaa kovasti, mutta ei auta. Pitää löytää joku muu suunta sitten elämään. Olihan se pettymys, kun ei tänäänkään tullut kirjettä. Mutta kesäkuussahan se sitten tulee kirje, josta näkee, mistä jäi kiinni.

Onnea teille, joille kirje tuli! Toivottavasti tarkastus menee hyvin ja lopullinen kutsu tulee.

Täältä löytyy ensimmäinen..Ei tullu kutsua kolmanteen vaiheeseen :( on kyllä ottanu päähän aika rankalla kädellä.. Minullakin tämä oli jo toinen kerta, mutta en kyllä aio luovuttaa haen sinne taas vuoden päästä.. Ei ne musta niin helpolla pääse ;)

On ainakin helpompi lähteä ensi vuonna yrittämään uudestaan, kun tietää mitä kaikkea sitä joutuu tekemään. Nyt sulla on myös aikaa opetella materiaali täydellisesti ulkoa ja treenata kuntokokeeseen. Harva ilmeisesti pääsee ykkösellä sisään. Tsemppiä vaan! :rock:

No jaa. Itellä sellanen fiilis, että ainakin 75 %:a koulussa olevista on ekalla kertaa tullut valituiksi. Ja noista prosenteista on vielä sellanen fiilis, että alakanttiin menee.

Jos en nyt pahasti valehtele niin meidän kurssilta saattaa olla jopa 90 % (kolmeluokkainen kurssi).

Isot pojat kertoneet, että laman iskiessä 90-luvun alkupuolella hakijoita oli ollut parhaimmillaan liki 2000 per hakujakso, sisään otettu vain 48 henkeä. Luvut voi toki olla liioittelua, mutta luultavasti hakijoita on siihen aikaan riittänyt eri tavalla. Näin ne ajat muuttuu...

Back
Ylös Bottom