Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Se on hyvä että niitä ohjelmien pikakuvakkeita ei ole työpöydällä. Nyt olikin vertailu siihen XP professionaliin. Oneksi gandgetti on tullut.

PDF-tiedostoja ei tarvitse aukaista erikseen sille tarkoitetulla ohjelmalla katsellakseen sen sisältöä. Nythän teet juuri niin eli avaat erillisen ohjelman. Saman joudut tekemään jos haluat esimerkiksi tarkistaa kymmenestä videopätkästä mikä on mikin. Joudut avaamaan ne omalla ohjelmalla.
Erillisten ohjelmien aukasu on turhaa ja aikaavievää jos haluat katsoa nopeasti mikä on mikäkin.

Eli vielä kerran. Kaikki pystyy tekeen myös wintoosalla, mutta logiikka jää puolitiehen.
Jos nyt huomasit ettet ole tullut edes ajatelleeksi tämmöisiä pointteja koska olet tehnyt asiat aina kuvailemallasi tavalla.

Väännellään rautalankaa :kippis1:

Mitä, se avaa automaattisesti tiedoston tarvitsemaan ohjelmaan. Ei tarvi itse kuin kaksoisklikata tiedostoa.

Mitä, se avaa automaattisesti tiedoston tarvitsemaan ohjelmaan. Ei tarvi itse kuin kaksoisklikata tiedostoa.
Quick Look on oikeasti aivan hemmetin kätevä ominaisuus. Ja jälleen yksi Macin ominaisuus, jota ei ole osannut edes kaivata aiemmin. :worship:

Hieman eri katsella vaikkapa PDF-tiedostoja Quick Lookilla Macissa kuin Adobe Acrobat Readerilla Windowsissa (onneksi Foxit Reader sentään on keksitty) tai videoita Quick Look vs. Windows Media Player.

Eipä ole ikinä tuollasta ongelmaa vistassa tullut, ja se filen kopiointi kyllä onnistuu useamman kansion taakse ihan vaan drag & dropilla.

Piti ihan testata kun en tuota duunikoneen xp:ssä koskaan käytä, mutta ei sitä näemmä voi käyttääkään. Ei mulla vaan lähde kansiot avautumaan jos vien tiedoston kansion päälle. Saan sen kyllä heitettyä siihen yhteen kansioon, mutta siihen jää. Resurssienhallinnan kansiopuussa kansioita pystyy kyllä filulla availemaan ja pudottamaan kauemmaskin, mutta tuo ikkuna, mikä sitten ikinä onkaan, ei seuraa sitä mitä noiden avautuvien sisällä on.

Pitäisikö tuohon olla joku vipu jossain mikä sallisi etenemisen kansioissa?

Wau! Jollain on Mac kaatunu. Aivan uskomatonta! :dance:

Mitäs jos kaikki laittais Windowsin kaatumisesta videopätkän juutuuppin? :D

Mitäs ton Dellin käynnistysvideo pitäis muuten todistaa? Mulla ainakin työkone käynnistyy tuohon asti melko sukkelaan. Taustakuva ja pikakuvakkeetkin näkyy kyllä, mutta koneella ei voi oikeasti tehdä mitään vielä pitkiin pitkiin aikoihin.

Säkään tuskin osaat kaikkia xp:ssä olevia näppäinkomentoja. Toki hyvä jos osaat.
Nyt mulla ei ole kokemusta XP:stä vai?

En ehkä osaakaan, kun olen tehnyt omani. Luon itselleni sopivaa logiikkaa siis, joka on mielestäni mukavempaa kuin seurata macin niin jumalaisen toimivaa valmista logiikkaa.

Enkä sanonut että sinulla ei ole XP:stä kokemusta, mutta kysyit ehkä yhtä yksinkertaisimmista pikanäppäinkomennoista alt+f4:n ja alt+tabin jälkeen.

EDIT: Ja tietysti alt + ctrl + del. Lisättävä ettei kukaan pääse taas tarttumaan pikkuvirheisiin.

Mitäs ton Dellin käynnistysvideo pitäis muuten todistaa? Mulla ainakin työkone käynnistyy tuohon asti melko sukkelaan. Taustakuva ja pikakuvakkeetkin näkyy kyllä, mutta koneella ei voi oikeasti tehdä mitään vielä pitkiin pitkiin aikoihin.

Riippuu ihan siitä kuinka paljon sulla on startupissa ohjelmia, ei se ton pidempään taida ladata jos on ns clean boot.

En ehkä osaakaan, kun olen tehnyt omani. Luon itselleni sopivaa logiikkaa siis, joka on mielestäni mukavempaa kuin seurata macin niin jumalaisen toimivaa valmista logiikkaa.

Enkä sanonut että sinulla ei ole XP:stä kokemusta, mutta kysyit ehkä yhtä yksinkertaisimmista pikanäppäinkomennoista alt+f4:n ja alt+tabin jälkeen.

Ei ole tullut ennen käytettyä kyseistä näppäintoimintoa. Luulis tostakin selviävän yhdellä napilla.
Mäkissä voi muuttaa näppäintominnot haluamakseen. Toimiva se tosiaan on jo valmiina.
Silti olen muutamat napit vaihtanut mieleisiksini.

Missä noita pystyy muuttamaan xp:ssä?
Loogisesti ajateltuna Control Panel -> Keyboard, kappas ei onnistu :)

ps. Tää on kyllä huippuketju :kippis1: Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille. Jatketaan samaan malliin.

Riippuu ihan siitä kuinka paljon sulla on startupissa ohjelmia, ei se ton pidempään taida ladata jos on ns clean boot.
No eipä siellä mitään ylimääräisiä ole. Ainoastaan F-Secure ja vakiot HP:n omat perkeleen tärkeät kikkareet. Boottaus kestää niin kauan, etten tee sitä kuin äärimmäisen pakon edessä. Eli noin kerran viikossa.

ps. Tää on kyllä huippuketju :kippis1: Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille. Jatketaan samaan malliin.
Kyllä! Aivan loistavaa viihdettä. Mutta kaipaisin kyllä lisää käyttäjiä, jotka oikeasti ovat käyttäneet molempia käyttiksiä.

No eipä siellä mitään ylimääräisiä ole. Ainoastaan F-Secure ja vakiot HP:n omat perkeleen tärkeät kikkareet. Boottaus kestää niin kauan, etten tee sitä kuin äärimmäisen pakon edessä. Eli noin kerran viikossa.

HP:n kikkareista en tiedä mutta itse en ole enää F-Securea käyttänyt kun se ainakin aikoinaan oli ihan helvetin raskas, silloin vielä käytössä oli 1-ydin prossu, ehkä nykyisellä quadilla paremmin.

HP:n kikkareista en tiedä mutta itse en ole enää F-Securea käyttänyt kun se ainakin aikoinaan oli ihan helvetin raskas, silloin vielä käytössä oli 1-ydin prossu, ehkä nykyisellä quadilla paremmin.
Jep. Näissä "merkki-PC:eissä" tulee vakiona mukana aivan törkeä määrä omia ohjelmia, jotka pyörivät taustalla ja tekevät jotain perkeleen tärkeää. Noihin tai muihin käytettäviin ohjelmiin en töissä valitettavasti paljon itse voi vaikuttaa (muuten käyttäisin iMaccia). Uusi (2008?) F-Secure on onneksi huomattavasti aiempia versioita kevyempi.

Back
Ylös Bottom