Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan tuota turha spekuloida tosiaan.. Eiköhän sinne kaikki oteta joilla valitsijoiden mielestä rahkeet riittää. Jos heitä on vähemmän, niin sitten vain 1 kurssi ja jos enemmän niin 2 kurssia.

Tuollaisen käsityksen olen saanut. :arvi:

Itsellä sama käsitys. Ne otetaan joilla rahkeet riittää. Joskus siis enemmän - joskus vähemmän.

Saattaapi olla että niitä ns. rahkeellisia jää rannalle tänä vuonna pienentyneiden sisäänottomäärien takia.

Toisaalta taas hakijamäärät ovat pienentyneet rajusti. Luulisinkin että sellaisessa hypoteettisessa tilanteessa että hyvää ainesta olisi enemmän kuin mitä on siitä hakujaksosta suunniteltu sisäänotettavaksi, niin osa aloittaa sitten myöhemmin ja hakua ei järjestetä ollenkaan tms...

Toivottavasti ei todellakaan oteta kaikkia joilla rahkeet riittää, vaan pidetään kiinni niistä pienennetyistä määristä.

Saattaapi olla että niitä ns. rahkeellisia jää rannalle tänä vuonna pienentyneiden sisäänottomäärien takia.

Toisaalta taas hakijamäärät ovat pienentyneet rajusti. Luulisinkin että sellaisessa hypoteettisessa tilanteessa että hyvää ainesta olisi enemmän kuin mitä on siitä hakujaksosta suunniteltu sisäänotettavaksi, niin osa aloittaa sitten myöhemmin ja hakua ei järjestetä ollenkaan tms...

Toivottavasti ei todellakaan oteta kaikkia joilla rahkeet riittää, vaan pidetään kiinni niistä pienennetyistä määristä.

Kun hakijoita on 239 ja sisään pitäisi ottaa vajaat sata, niin ongelmana ei ole rahkeellisten ylitarjonta. Tiedossa on, että koulu ei pääse edes siihen jo alennettuun sisäänottomäärään tänä vuonna.

Onko kellään tietoa minkälainen se ryhmätehtävä tulee olemaan? onko siis
monta pientä ryhmää joissa annetusta aiheesta pitää keskenään puhella? Nopeasti
laskien ei taida montaa kuitenkaan paikanpäällä olla jos porukka on jaettu usemmalle
paikkakunnalle? Onko mitään suuntaa monta mahtanut yleensä tippua pois 1. vaiheen
jälkeen? 200 meitähän oli, montako vielä mukana...no jännäks menee.

Kun hakijoita on 239 ja sisään pitäisi ottaa vajaat sata, niin ongelmana ei ole rahkeellisten ylitarjonta. Tiedossa on, että koulu ei pääse edes siihen jo alennettuun sisäänottomäärään tänä vuonna.

Todellakin ja nyt sinne on jo näköjään jouduttu ottamaan sisään sellaisiakin, jotka eivät missään tapauksessa kuulusi kyseiseen oppilaitokseen. Parin vuoden päästä valmistuu sitten oikein laatupoliiseja.

Todellakin ja nyt sinne on jo näköjään jouduttu ottamaan sisään sellaisiakin, jotka eivät missään tapauksessa kuulusi kyseiseen oppilaitokseen. Parin vuoden päästä valmistuu sitten oikein laatupoliiseja.
Kieltämättä pikkaisen pelottaa minkälaisia kaiffareita sieltä tulee...Itselle tulee kohta uusi harjoittelija, en ole vielä laskenut onko hän jo tätä "helpotetulla" haulla sisään päässeitä, mutta toivottavasti kaveri on edes jotenkin täysipäinen :D

Yks koulukaveri, ketä valmistuu tässä ens viikolla, kerto hauskan jutun yhestä jantterista (kuulemma kaamee apina) ketä oli niitten kurssilla ollut. Tää sälli oli sitte työharjottelussa ja koulukaveri tunsi jonkun konstaapelin samalta laitokselta. Kaveri oli sitten tekstiviestissä kysynyt että miten xx:n kanssa menee. Vastaukseks oli tullu vaan että: "haista vittu"

Kieltämättä pikkaisen pelottaa minkälaisia kaiffareita sieltä tulee...Itselle tulee kohta uusi harjoittelija, en ole vielä laskenut onko hän jo tätä "helpotetulla" haulla sisään päässeitä, mutta toivottavasti kaveri on edes jotenkin täysipäinen :D

Eiköhän ole sivari/kääpiö-kursseilta. Itse olin viimeisellä kurssilla, jolla miespuolisilla piti se 175 olla pituutta ja intti käytynä. Oma harjoittelu alkoi reilu 1,5 vuotta sitten..

Eiköhän ole sivari/kääpiö-kursseilta. Itse olin viimeisellä kurssilla, jolla miespuolisilla piti se 175 olla pituutta ja intti käytynä. Oma harjoittelu alkoi reilu 1,5 vuotta sitten..
siinä on perusteet joista olis pitäny pitää kiinni!! itte 186cm ja inttiin menossa 2kk päästä.lapsuudesta asti ollu haaveena poliisin ammatti mutta tuo työllistäminen huolestuttaa..ei viittis "heittää hukkaan" 2,5vuotta. putkimiehen papereilla nytten. (ps. se on paskaa hommaa se)

Jos et ole hyvä ruotsissa niin kannattaa melkein odottaa...

Jotkut helvetin typerät ihmiset ovat menneet korottamaan poliisin ruotsin kielen osaamisen taso vaatimusta. Huhujen (siis tosiaan huhujen) mukaan olen kuullut että jos aikoo päästä kieli kokeesta (valtakunnallinen ruotsin kielen koe tjsp) pitää tulos olla samaa luokkaa kuin kirjoittaisi lukion keski pitkän ruotsin C:n arvoisena...

Tulipa selitettyä mahdollisimman vaikeasti :nolo:

mutta jos jollakin on tarkempaa tietoa niin haluaisin tietää kun olen tosiaan kuullut huhuja vain...

Ite oon kans aina haaveillu poliisiks pääsystä... Tosin en enää^^:D

No mitä tuo haittaisi? Siinähän se sivussa menee.

En kyllä vain ymmärrä nykyistä käytäntöä, että sinne pääsee kaiken maailman hippejä ja kääpiöitä (sori lyhyet ja henkilöt, jotka eivät ole asepalvelusta suorttaneet), kun taas ruotsin kielen vaatimuksia korotellaan (joka ei ole siis varmaa).

Pikkuhiljaa alkaa kasaantumaan noita perhosia vatsanpohjalle.. :)

Tähän kun ei voi sinällä edes valmistautua ennalta, toisin kuin ekaan vaiheeseen.

sarjassamme tyhmiä kysymyksiä vol.xxx

Oliko siinä "huumetesti" lapussa kohta mihin piti ruksia rasti "SUOSTUN HUUMETESTIIN" vai riittikö pelkkä allekirjoitus jne..

voin sanoa, että jäi hiukan vaivaamaan.... ;)

lycka till!

Oli kyllä paljon mukavampi päivä sinänsä tämä kuin 1.vaihe.. :)

Jäädyin kyl pariin otteeseen niin totaalisesti, että saas nähä mitä tulee. :eek:

Back
Ylös Bottom