Treeniajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mutis
  • Aloitettu Aloitettu
Mihinkähän aikaan noi treenit kannattais olla? Onko väliä jos 10 aikaan illalla reenaan? Vai pitäiskö joskus päivällä?

Ei mitään väliä. Ihan sen mukaan miten itseltä tuntuu hyvältä ja tietty miten ehtii. Joku tykkää treenata klo23 ja ite käyn salilla aina 07-08.

Toinen seikka onkin jo se jos treenaat 2-3 krt päivässä. Näin kannattaa treenit sijoittaa suhteellisen kauas toisistaan, että ehtii tankkaamaan ruokaa ja nestettä ja lepäämään tarpeeksi treenien välillä.

Itseasiassa taitaa olla väliä jos ruvetaan oikein hifistelemään;) Elikkäs sillon kun ihminen on virkeimmillään ja sillon kun kasvuhormooni-tasot ovat korkeimmillaan. Toisesta en todellakaan ole varma, muistelisin tuollaista ja tohon ekaan en tietenkään muista kellonaikoja muuta kuin 8-9:D:david:

Klo 13 jälkeen verenpaine ja hormonitoiminta alkaa laskea ja muutama tunti myöhemmin veren happipitoisuus paranee.
Että en suoraan tuomitsis, ettei ole mitään merkitystä. Treeni varmasti kulkee parhaiten sillon kun siltä tuntuu.

Ei kun oikeasti ?!? Jätkät on nyt ihan jostain eri planeetalta.. Ei sillä oo mitään väliä koska treenaa. Pääasia että treenaa eikä jää sohvalle.

Tyypillinen pakkotoisto-vastaus lienee olisi:

Turha alkaa toisten treeniaikoja tuomitsemaan ku et tiedä mitkä on toisten tavotteet! Muutenki jokanen treenaa siihen aikaan ku on itelle parhaaks todennu! Ei kaikille toimi parhaiten sama aika!!!

Akke12345
jos tarkkoja ollaan ni kroppa tuottaa kasvuhormoonia nukkuessa... eli treeni ennen nukkumaan menoa!!!
Taisi olla niin että aamulla testosteronia on eniten ja iltaan päin mentäessä se vähenisi.

Mulla on ainakin parhaat fiilikset treenata siinä kun klo 11-14 aloittaa (herätys klo 7-11). Usein olen lukenut että olisi muutenkin paras aika treenata. Ja onneksi olen tuohon aikaan päässyt lähes aina treenailemaan akateemisen vapauden ansiosta.

jos aamulla treenaatte ni teillä on alussa paljon testoo mut sen pari tunni kuluttuu se laskee...eli aika "turhaa jos pilkkua viilataan" illalla reenaillaan ja sit nukkumaan!!!

entäs ku sä vedät kunnon palautushiilarit treenin jälkeen ennen nukkumaanmenoa ja kasvut jää yöllä tuottamatta? onkos se nyt niin hyvä? ;)

Back
Ylös Bottom