Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mikä tai mitkä tiedonintressit ovat ominaisia kauppatieteille?

Kaikista leffoistahan ilmestyy soundtrack (eikö?). Voiko olla niin, että jos ko. leffa julkaistaan DVDllä suomessa, sen soundtrackia ei silti saa suomesta? Ja jos ei saa, niin mistä sen sitten saisi halvimmin?
Suosittelen etsimään ebaysta, tai amazonista.

Mistä päin Suomea saan uuden, käyttämättömän Flat Ericin?
eric_anim0.gif

Muutin väliaikaisesti asumaan tälläiseen yksiöön, jossa suihku ja kylpyamme on yhdessä. Siinä kylpyammeen kyljessä on lämpöpatteri joka käy aika kuumana. Tuolla vessassa on varmaan 30 astettä lämmintä :) Ennen kun soitan vuokranantajalle arvelin kysäistä täältä jos joku tietäisi miten tuota saa säädettyä? Ei ainakaan tuossa kyljessä ole mitään enkä ilman taskulamppua kyllä tuolta alhaaltakaan löytänyt mitään.

Havis umlautit ja kaikki erikoismerkit kyykkyreenin aikana. Eli miten saan oot ja aat seka kysymysmerkit yms hakkautumaan naytolle. Kaikki erikoisnapit on vaihtaneet paikkaa keskenaan.

Lol löyty, olin unohtanu että nehän on tossa L kirjaimen oikealla puolella.

buuttauskin vähän auttoi

Mistä lähtien vähäenergiainen on ollut suomea?
Valion Profeel-maitojuomatölkin kyljestä kyseisen sanan bongasin, miksi tuossa ei voi lukea vähäenerginen? Vai käytetäänkö vähäenerginen-sanaa vain jossain muussa yhteydessä? Jos näin, niin missä?

Mä kun oikeesti luulin hallitsevani suomen kielen...:( Tai ehkä mä oon vaan liian väsy.

Valion Profeel-maitojuomatölkin kyljestä kyseisen sanan bongasin, miksi tuossa ei voi lukea vähäenerginen? Vai käytetäänkö vähäenerginen-sanaa vain jossain muussa yhteydessä? Jos näin, niin missä?

Mä kun oikeesti luulin hallitsevani suomen kielen...:( Tai ehkä mä oon vaan liian väsy.

vähäenergiainen on väärin sanottu, esim "Energinen ihminen jaksaa paremmin, vähäenergisempi vähemmän"

"Hän on vähäenergisempi kuin Pertti", vähäenergiainen ei taivu samoin.

Se juoma ei ole energinen, vaan siinä on energiaa. Ja koska sitä on vähän, niin se on vähäenergiainen.

Ihminen, joka on energinen, on väsyessään vähäenerginen.

Aikamoista paskaa taisi tulla suollettua. Luulisi, että tuon kokoinen putiikki tarkastaa nuo asiat. Onhan tuo nettisivuillakin tuo sana käytössä, ei se mikään lipsahdus ole. Varmaan ihan oikein.

Edit:Kotimaisten kielten tutkimuskeskus kertoo:

K: Miksi vähäenergiainen?
V: Sanasta energia voi muodostaa kaksi adjektiivia. Tuttu ja vakiintunut sana on energinen, jonka merkitys on ’tarmokas, ponteva, toimelias’. Adjektiivi -energiainen sopii niihin yhteyksiin, joissa puhutaan jonkin sisältämästä energiasta: runsasenergiainen, vähäenergiainen. Säteilyn sisältämää energiaa luonnehditaan termillä suurienergiainen.

vähäenergiainen on väärin sanottu, esim "Energinen ihminen jaksaa paremmin, vähäenergisempi vähemmän"

"Hän on vähäenergisempi kuin Pertti", vähäenergiainen ei taivu samoin.

http://www.valio.com/portal/page/po...et/Tuoteryhma/Tuote?productId=1019&tuory=3300

Ei ollu mun purkki mikään yksittäiskappale, kyl se oikeesti on noin siihen laitettu. Kummallista. Mietin vaan, et onko niin et jostain tuotteesta ei voi sanoa vähäenerginen, vaan ainoastaan ihmisestä tms. ?

edit. Grosskopf kerkiski selvittää asian. Kiits, ny voi mennä nukkuun :D

Back
Ylös Bottom