Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistä johtuu että monesti pitää jotain levyä (musiikki) kuunnella montakin kertaa ennen kuin huomaa kuinka hyvä se on? Aluksi se saattaa kuulostaa ihan kuralta, kun taas joskus joku levy mikä kuulostaa aluksi hyvältä onkin ihan höttöä.

Miten sykemittareiden kalorilaskuri toimii? Se ilmeisesti arvioi sydämen sykkeen mukaan rasitustasoa ja laskee siitä painon mukaan tehdyn työn? Jos on näin, niin olenko ihan hakoteillä kun väitän, että huonokuntoisilla se näyttää törkeästi yläkanttiin? Vaikka pumppu hakkaa miljoonaa, tehty työ ei ole lähelläkään sitä mitä se olisi hyväkuntoisella samalla sykkeellä. En mä ainakaan keksi miten se voisi millään näyttää oikein kaikenkuntoisille. Eli joku viisaampi saa kertoa.

Mistä johtuu että monesti pitää jotain levyä (musiikki) kuunnella montakin kertaa ennen kuin huomaa kuinka hyvä se on? Aluksi se saattaa kuulostaa ihan kuralta, kun taas joskus joku levy mikä kuulostaa aluksi hyvältä onkin ihan höttöä.

:D sama asia vaivaa muakin, kaipa se joku psykologinen homma on.

Miksi Apulanta alkaa kuulostamaan yhä enemmän ja enemmän oikealta paskalta?

Miksi Apulanta alkaa kuulostamaan yhä enemmän ja enemmän oikealta paskalta?
Jatkokysymys: Miltä oikea paska kuulostaa?

Oma paskani ei ole vissiinkään oikeaa kun siitä ei kuulu mitään, ei pihaustakaan...

Miten/mistä saisi kännykän käyttökieleksi venäjän? Siis kielivalikosta ei löydy kun islanti, enkku, ruotsi, tanska ja norja.

Miten/mistä saisi kännykän käyttökieleksi venäjän? Siis kielivalikosta ei löydy kun islanti, enkku, ruotsi, tanska ja norja.
Tuskin mitenkään, paitsi ostamalla puhelimen Venäjältä. Venäjässä kun on noi kirjaimetkin niin erilaiset.

Huollossa softapäivityksellä. Pyydät sellaisen kielialueen ohjelmiston, jossa on venäjä mukana. Suomea siinä sitten välttämättä ei ole, riippuu tapauksesta. Maksanee noin pari kymppiä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miten sykemittareiden kalorilaskuri toimii? Se ilmeisesti arvioi sydämen sykkeen mukaan rasitustasoa ja laskee siitä painon mukaan tehdyn työn?
Mulla on käsitys että se menisi seuraavasti.

Sykemittari laskee iän, painon ja sykkeen avulla keskivertoihmisen mukaisen energian kulutuksen. Eli on kerätty tilastoja ihmisten energian kulutuksesta erilaisissa olosuhteissa ja sitten rakennettu laskennallinen malli siitä, miten energiaa keskimäärin kuluu tietyllä painolla ja sykkeellä.

Koska laskennallinen malli perustuu tuohon keskimääräistämiseen, niin keskiarvosta jotenkin poikkeaville ihmisille (vähän/paljon lihaksia, todella hyvä/huono kunto,...) tulee hieman vääriä tuloksia.

Luulisin kyllä, että se aliarvioi sekä rapakuntoisten läskien että huippukuntoisten lihaskimppujen energiankulutuksen, mutta tuo on ihan mutuilua.

Huollossa softapäivityksellä. Pyydät sellaisen kielialueen ohjelmiston, jossa on venäjä mukana. Suomea siinä sitten välttämättä ei ole, riippuu tapauksesta. Maksanee noin pari kymppiä.

-k

Kerrankin joku osaa vastata mun vaativiin kysymyksiin tässä threadissa! Kiitos :)

e. ja nyt ultra-tyhmä kysymys; mistä ois järkevin hankkia tän kaltanen softapäivitys?

e. ja nyt ultra-tyhmä kysymys; mistä ois järkevin hankkia tän kaltanen softapäivitys?

Tämä alkaa mennä (ellei jo heti ekassa kysymyksessä mennytkin) Kännykkämaailman tyhmien kysymysten kerhon puolelle...

Ihan ensin täytyisi tietää puhelimen merkki ja malli. Esim. Nokian puhelimiin saa päivityksen Nokia-puhelimien huoltoliikkeistä. Osan puhelimista voi päivittää itse, mutta kielialueen vaihto ei taida teeitse-työkalulla onnistua, sikäli kuin oikein muistan. Tai sitten pitää vaan osata antaa toisen kielialueen tuotekoodi ohjelmistoa ladatessa.

Liikkeet ottavat päivityksestä tosiaan kaiketi sen noin kaksikymppiä, jos se ei tapahdu "takuusyistä".

Muista kuin Nokian puhelimista mulla ei ole kuin puolivillaisia arvauksia tarjota.

-k

:curs:

Mitä hemmetin juustoraastetta voi käyttää maitopohjaisen juustokastikkeen teossa ilman että se juusto paakkuuntuu limaisiksi klimpeiksi maitoon?

Eli kaksipohjaisessa kattilassa (maidon pohjaanpalamisen välttämiseksi) valmistettuna:

-Voita ja hieman jauhoja kattilaan. Lämmitetään ja turvotetaan jauhot.
-Lisätään maito ja lämmitetään se.
-Lisätään juustoraaste sekoittaen.
(-Mausteet)

Juustojen lisäämisvaiheessa kaksi juustotyyppiä aiheutti ongelmia: Arlan 17% pizzajuusto ja Oltermanni. Meni kaksi kastiketta pilalle, kun juusto liimaantui paakuiksi eikä sekoittunut nesteeseen! Pienemmäksi raastettu Emmental toimi lopulta jotenkin. Sekin tosin jäi osin paakkuiseksi.

Olen tehnyt aikaisemminkin näitä kastikkeita ja joskus tuo paakkuuntumisilmiö on tullut vastaan - ei kuitenkaan koskaan näin monta kertaa. En keksi mitään järkevää syytä tuohon.

Voisin kuvitella, että mitä rasvaisempi juusto, sitä vähemmän paakkuja. Ja sit tosiaan toi raasteen "paksuus" voi vaikuttaa. Itse olen yleensä käyttänyt Mozzarella -raastetta enkä ole laittanut mitään kevytversioita.

Jep. Ajattelin ihan samaa ja siksi kokeilin tuota perus-Oltermannia, mutta se oli taas aika paksuina raasteina. Pitää varmaan jatkossa jauhaa nuo ihan jauhoksi.

Lisäilet sitä juustoa sinne kastikkeeseen pikkuhiljaa ja sekoittelet sitä koko ajan vispilällä voimakkaasti sekoittaen, niin oman kokemukseni mukaan ei pitäis tulla paakkuja

Vähintään 24% rasvaa juustoraasteessa ja mahdollisimman kuuma kastike, mieluiten kiehuva. Ei pala pohjaan hyvässä kattilassa, kun sekoittaa koko ajan rivakasti. Juusto sulaa sen verran nopeasti, ettei ehdi paakkuntua (viime lauantaina viimeksi kokeiltu onnistuneesti Lidlin gouda + joku muu juusto -raasteella).

:curs:

Mitä hemmetin juustoraastetta voi käyttää maitopohjaisen juustokastikkeen teossa ilman että se juusto paakkuuntuu limaisiksi klimpeiksi maitoon?

Eli kaksipohjaisessa kattilassa (maidon pohjaanpalamisen välttämiseksi) valmistettuna:

-Voita ja hieman jauhoja kattilaan. Lämmitetään ja turvotetaan jauhot.
-Lisätään maito ja lämmitetään se.
-Lisätään juustoraaste sekoittaen.
(-Mausteet)

Juustojen lisäämisvaiheessa kaksi juustotyyppiä aiheutti ongelmia: Arlan 17% pizzajuusto ja Oltermanni. Meni kaksi kastiketta pilalle, kun juusto liimaantui paakuiksi eikä sekoittunut nesteeseen! Pienemmäksi raastettu Emmental toimi lopulta jotenkin. Sekin tosin jäi osin paakkuiseksi.

Olen tehnyt aikaisemminkin näitä kastikkeita ja joskus tuo paakkuuntumisilmiö on tullut vastaan - ei kuitenkaan koskaan näin monta kertaa. En keksi mitään järkevää syytä tuohon.

Usein käytetään esimerkiksi koskenlaskijaa.

Kävin ostamassa täyden loton ärrältä ja saadessani vaihtorahat myyjä antoi samalla kaksi koira-aiheista tarraa mukaan. Onko tämä joku yleinen käytäntö vai olenko vain niin komea että sain ne?

Back
Ylös Bottom