Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mä syön greippiä sillain, että halkasen sen kahtia sivuttaissuunnassa ja veitsellä viiltelen lihat irti kalvoista ja lapioin ne sieltä sit suuhun lusikalla. Jos erehdyn kaivamaan pelkällä lusikkalla, on aivan varmaan, että saan mehut silmään...

Minne voin valittaa aiheettomasta laskusta? Eli mulle lähetetty lasku eräästä paikasta, jota mun ei pidä maksaa (pitkä tarina).

Minne voin valittaa aiheettomasta laskusta? Eli mulle lähetetty lasku eräästä paikasta, jota mun ei pidä maksaa (pitkä tarina).

Aloita vaikka laskun lähettäjästä.

Kokeile laskun lähettäjää?

:D

Mistä saisi täytettyjä elukoita, olen jo pitempään haaveillut sellaisesta pallokalasta?

Mistä saisi täytettyjä elukoita, olen jo pitempään haaveillut sellaisesta pallokalasta?
Pallokalasta en tiedä, mutta Helzingissä kierrätyskeskuksessa oli n. kuukausi sitten aika söpö täytetty villisika, kokoa karju. Ei mahdu lasivitriinille, mutta sen kun laittaa eteiseen oven pieleen niin tv-lupatarkastajallakin olisi jotain kerrottavaa kotona. Miten ois?

eläintentäyttöfirmoja on suomessakin. Puhelinluettelo esille ja etsimään. Googlella löytyy heti, mutta mainostuskiellonvuoksi en laita linkkiä tänne.

Pallokalan saatavuus suomeen täytettäväksi voikin olla sitte jo todella hankalaa, niitä ku ei lähelläkään suomen vesiä ole. Perushaukia saat kyllä täytätettyä, virvelillä otat hauen, ja viet täyttöfirmaan.

Pallokalan tuomiseksikin on omat ongelmansa, kun eu-ulkopuolelta eläinten ja kasvien tuonti on kielletty. Koskenee myös kuolleita kokonaisia pallokaloja.

Amerikassa eläintentäyttöfirmat kulkee nimellä taxidermist. Sellaseen jos ottaa yhteyttä ja kyselee, että onko niillä myynnissä valmiita pallokaloja, voisi ehkä jopa löytyä. wikipedia auttaa ainakin siihen, mikä mahtaa pallokala olla englanniksi, ei varmaakaa ball fish;)

itsehän haluaisin täytetyn leijonan porukoitten mökin takan viereen;)

e: jänkäkoira, sitte ehdotus hauen viemiseksi täytettäväksi ei ollu henkilökohtainen hyökkäys sua vastaan:D mutta varo, ettei ny wasted innostu liikaa täytetyist jänkäkoirist..;)

Kuin moni muu syö perunat kuorineen? Onko perunan kuori ohentunut vuosien saatossa vai miten niitä käsitellään? On niin ohuet kuoret etten viitsi enää vaivautua kuorimaan. Tuntuu myös välillä että se kuori on ainoa osa perunassa jossa on jotain makua.

En mä ainakaan syö kuin uusia perunoita kuorineen. Paksuissa kuorissahan on vaikka mitä mörömyrkkyä

Hajosi viime vuonna kelkka ja otettiin kilvet pois siitä ja nytten kun olen saanut ton kuntoon ja nyt äsken kävin vähän pellolla ajelemassa, mietin että minkälaiset sakot yms tulee jos jääpi polisille kiinni kelkalla joka ei ole rekisterissä? Ei kehtais alkaa maksamaan enään noita maksuja noista sen takia että pääsis pilkille ja huvikseen ajamaan.
Vai saako jäällä ajaa niin ettei ole kilvissä?
Yleisillä reitillä tietenkään ei saa mutta metissähän saa ajaa.

Erittäin villi arvaus; eläintäyttämöstä?

Nopealla googletuksella esim. lehtokurpan täyttö €130.
No siis lähinnä mietin varsinkin tuon pallokalan osalta, noita kun ei Suomen järvistä nosteta.Ja siis eläintäyttäjäthän täyttävät eläimiä joita sinne viedään täytettäväksi, eivätkä siis varsinaisesti myy niitä.

Itse asiassa parillakin kaverillani uiskentelee pallokaloja akvaariossa.:rolleyes: Aika pieniä tosin.

No siis lähinnä mietin varsinkin tuon pallokalan osalta, noita kun ei Suomen järvistä nosteta.Ja siis eläintäyttäjäthän täyttävät eläimiä joita sinne viedään täytettäväksi, eivätkä siis varsinaisesti myy niitä.

Ei muutako lähijoelle pilkin kanssa kyyläämään, siitä se lähtee.

Eilen oli broiskut uunissa tunnin, nyt kun rupesin sahaamaan yhdestä koipireidestä lihoja irti, sieltä rupesi ruiskumaan verta.

Onko tässä nyt jotain salmonellatms vaaraa kun mä nyt kuitenkin syön tätä broileria, miinus ne verisimmät kohdat?

Kuin moni muu syö perunat kuorineen?

Tää syö. En oo ikinä oikein tajunnut, miks ne pitäis kuoria... Siis perunathan desinfioidaan kiehuvassa vedessä ennen syömistä! :hyper: Kyllä ne tietysti pestä pitää, mutta ei niissä kaupan perunoissa oo kyllä multaakaan.

Eilen oli broiskut uunissa tunnin, nyt kun rupesin sahaamaan yhdestä koipireidestä lihoja irti, sieltä rupesi ruiskumaan verta.

Onko tässä nyt jotain salmonellatms vaaraa kun mä nyt kuitenkin syön tätä broileria, miinus ne verisimmät kohdat?
Salmonellaa on kantajan suolistossa, eli ei tartu siitä verestä. Suomessa uskaltaa syödä muniakin raakoina. Ei nyt ainakaan tule mieleen että siitä voisi jokin muu juttu tarttua.

Back
Ylös Bottom