Avautuminen!

Nyt tulee varmaan pataan joku ilta meikäläiselle joltakin pakkislaiselta mut pitää ny avautua!:D En tiedä oonko ainoa täällä jota hieman jo "naurattaa" nää joidenkin yliampuvat ravintopätemiset. Toki ihmisen pitää syödä kunnolla ja terveellisesti joka päivä, pitää myös tietää lisäravinteista yms ei siinä mitään. MUTTA!

Miksi vitussa pitää alkaa pätemään täälläkin että syö aamulla esim 30g kaurahiutaleita ja sitten vetää herkkuperseenä sinne sekaan 1dl sitä ja tätä yms..tajuatte varmaan pointin? Eikö voi vain sanoa että syö lautasellisen puuroa? Musta toi menee jo neiteilyn puolelle et raavaat miehet istuu keittiös mittalusikan kans. Mun mielestä kyl pitää syödä terveellisesti mutta niin että se on kuitenkin mielekästä. Tollanen tuskin on?

Jotenki menny nykyään materialistiseks koko touhu kun ollaan niin kaikkitietäviä jokaisesta lisäaineesta ja jokaisen tuotteen ainesosista, ollaan kun jotain kemian proffia! :D Ei siinä pahaa, joku varmaan tietääkin oikeasti asioista mut joku raja sentää!

Ja täs oli aamun avautuminen :D *odottelee nyrkkiä..*

jos kirurgi operoi potilasta vasaralla niin onko lopputulos lähempänä haluttua kuin mitä veitsellä olisi? tajusit varmaan? jos et niin voi voi.

Niin kauan kun jokainen henkilö tekee omia koktailejaan eikä arvostele muiden normaalin terveellisen rajoissa pyöriviä syömisiä, mulla ei ainakaan pelihousut repeä.

Aika turhaa tuollainen muiden arvostelu tuon asian pohjalta. Jotkut tykkäävät hifistellä, toiset eivät. Kummassakaan ei mielestäni mitään väärää.

Se on ihan fakta että jos mielessä on ainoastaan kehon koostumuksen parantaminen (lisää lihasta & läskiä pois, toteutus tapahtuu vuorotellen). Niin mitä tarkemmin tiedät mitä syöt sitä parempia tuloksia saat.

Tämä ei tarkoita mitään monotonista ruokailua, vaan kun kerran saat sen "grindin" päälle niin on varsin simppeliä muutella pitkin päivää paria safkaa mielen mukaan pitäen ne kuitenkin "body" linjalla.

Onko sitten 17v aloittelijan järkevää laskeskella syömisiään, mielestäni ei. Mättää niin perkuleesti kotona ja koulussa, parista heradrinkistä/raejuusto purkista/tms. ei liene haittaa. Ja liikkuu muutakin kuin punttia.

Pienistä, mitättömiltä tuntuvista asioista muodostuu merkityksellinen kokonaisuus. Sitäpaitsi tämä on muuten niin yksinkertainen laji: nostellaan painoja ja syödään. Kai siihen on jotain sisältöä saatava että aika kuluu. Kaikenlainen kikkauilu on loppupeleissä ihan kivaa, oli kyseessä sitten ruokavalio tai treeniohjelma.

Massakaudella en itsekään ole kovin (siis ollenkaan) tarkka ruoan suhteen, mutta dieetillä viimeistään. Miinuskaloreilla mentäessä tahtoo välillä väsyttää ja vitutus nousee herkästi pintaan, ja viimeinen asia mitä tahdon tehdä on pitkittää dieettiä huolimattomuudella

ps. Jouduitko mhki viikonlopputöihin vai mikä noin aamulla saa avautumaan ;)

No ei kai tästä nyt nyrkkiä viestin aloittajalle tule. Mielipiteitä saa olla.:)

Itseäni ei haittaa yhtään, laskeeko joku gramman päälle ruuat vai laskeeko ollenkaan. Itse aikoinani piti jonkun ihmeen takia selvitellä omia syömisiä entisellä työpaikalla ja ihmettelin jo silloin, miks joku ylipäätään jaksaa nähdä vaivaa jonkun toisen syömisten tarkkailuun ja ihmettelyyn. Pääasia se, että itse tietää tekevänsä tai ainakin yrittävänsä tekevän oikein.:)

olen aikalailla samoilla linjoilla tredin alottajan kanssa, juuri tästä aiheesta juttelin treenikaverini kanssa eilen.kauan naureskellut itsekkin tälle samalle asialle mutta pitänyt turpani kiinni. itse ainakin olen tässä 20 vuoden aikana oppinut tuntemaan kehoni sen verran hyvin että pelkkä silmämääräinen aterioiden kokoaminen riittää mulle hyviin tuloksiin. en väitä etteikö tämä hifistely ja hiusten halkominen tuottaisi tulosta mutta onko se mainittavaa vaivaan nähden:rolleyes:
sitäpaitsi jos mittaa kaloritarkasti kaikki syömänsä niin eikö sit pitäisi alkaa laskemaan jo askelia päivän ajalta ja joka ikisen ranneliikkeen tumputtamisessa että polttaa myös yhtä tarkasti tarvittavan määrän? kisadieetillä olevat kilpailijat vielä jotenkin ymmärrän mutta järki käteen tässäkin hommassa.ja vaikka ne isot sedät ja tädit siellä alan lehdissä painottaa tätä perinteistä pyhää kolminaisuutta niin täytyy muistaa karu fakta millä ne kasvaa...;)

välillä muuten jopa tuntuu että tää kikkailu on vain keino egoilla ja jonkinsortin itsensä kohottamista että on tosissaan tässä mukana..tosin hyvähän se vain on että pojat (ja tytöt) harrastaa:thumbs::piis:

No eihän se nyt niin tarkkaa olekaan. Katsoo vaan että kokonaiskalorimäärä on oikea, ei syö mitään roskaa ja syö suht monipuolisesti kaikkea (vihanneksia, hetelmiä, riittävästi proteiinia ja rasvaa). Äärimmäisen yksinkertasta. Mutta kyl se niin on että hyvänmakusten ja kätevien reseptien kehittäminen on pidemmän päälle välttämätöntä. :D Ei kai sitä muuten jaksa.

No hohhoijaa taas mitä turhuutta. Miten se on teiltä pois jos joku jaksaa nähdä sen vaivan että tekee kaikki niin viimeisen päälle kuin mahdollista? Tämä harrastus kun antaa siihen jonkinlaisen mahdollisuuden. Minä ainakin tavallani kunnioitan ihmisiä, jotka kykenee "antamaan kaikkensa" jollekin asialle, oli se sitten ammatti, harrastus tai joku muu. Tuskinpa nämä kaloreita laskevat punttaajat siitä henkisesti kärsivät, vaan päin vastoin nauttivat ja motivoituvat siitä, kun voivat ainakin ajatella tehneensä kaikkensa jotta kehitys olisi mahdollisimman hyvää.

Itse en ole kaloreita ikinä kunnolla laskenut, katsonut vain proteiinia saavani tarpeeksi ja syöväni suurinpiirtein terveellisesti ja vaakaa seuraamalla painonnousua/laskua tarkkaillen. En silti käsitä että miksi tällaisesta asiasta pitää avautua tuolla tavalla. Noista Hapen ja mhki:n viesteistä pukkaa läpi sellainen pienenpieni kateellisuuden ja saamattomuuden heijastus. Saatan tietenkin olla väärässä, mutta....;)

Jeps.. Oikeasti haluaisin olla itsekin niin aikaansaava että saisin joskus kunnolla laskettua kaloreita edes dieetillä... kai se on turha toivo, mutta kyllähän tässä tosiaan jonkin verran on kehitytty ilmankin.

Nyt kun ollaan dieetillä, ruoka lasketaan aika tarkkaan jotta pysytään sopivasti miinuksella. Massakaudella ruuan määrällä ei ole niin väliä, laadulla on.

Jep. Tosi tarkkaan itsekin lasken kun läskin määrää koitan saada vähemmäksi, niin kyllähän se ihmetystä tuottaa muille, varsinkin omalle perheelle... tosin nekin on alkanut tottua siihen, että punnitsen sen minkä syön ja merkkaan ylös. Eihän se muilta ole pois miten toinen mittaa ja syö.

Olen niitä jotka tekevät tämän(kin) asian juuri kohdalleen, eikä vähän sinnepäin. Silloin kun tavoitellaan maksimaalista hyötyä minimaalisella heitolla niin se on vaan oltava jämpti! :thumbs:

Tuota voisi verrata siihen, että joku treenaa oikealla tekniikalla... ja joku avautuu siitä, että miksi treenata oikealla tekniikalla kun heijaamalla saa paljon enempi rautaa ylös? :david:

Okei okei :offtopic:

Mitä helvettiä miksei tätä ei oo suljettu vielä :D

Massakaudella (aina) katson "hieman" arvoiden paljon niitä kaloreita on aterialla, koska mistä helvetistä minä teidän kuinka monta grammaa riisiä siinä lautasella on, tai paljon joku epämääräinen kalanpala sisältää proteiinia :)

Proteiinien laskeminen on ei vaadi hifistelyä:

Litra maitoa 30g
Purkki rahkaa 30g
Purkki raejuustoa 30g
Hera annos 30g

:D

Miks pitäs sulkea ketju mis saa hyvää keskustelua aikaan ja mielipide kysymyshän tuo vain on.
En suinkaan sano että olisin samaa mieltä treadin aloittajan kanssa mutta saahan sitä mielipiteensä ilmaista.

Ja mun mielipide on se, että tämä menee samaan kategoriaan kuin threadit "Miksi jotkut treenaa kunnolla", "Miksi jotkut lävistää korvansa" ja "Miksi jotkut tykkää simpansseista". Eli threadista ei mun silmiini koidu muuta kuin väittelyä mielipiteistä joka on kyllä piristävää pienissä määrin mutta suuremmissa määrin rasittavaa.

Itsellä on 4 ateriaa päivässä samat aina. Yritän näistä pitää kiinni, koska koulu- ja kotiruoka vaihtelevat jo ihan riittävästi. Dieetin aika kun koittaa niin aion noudattaa samaa ruokavaliota koko ajan, ei muutoksia, niin loppuupahan sekin kärvistely nopeammin.

Nostan hattua niille jotka kiinnittävät ruokavalioon paljon huomiota ja kaikki ruoka menee vaa`an kautta.Itellä ei ole niin suuria tavoitteita että tarvitsisi hifistelemään ruveta.Ulkoinen "kunto" samana ja pikkuisen voimaa lisää.Aineenvaihdunta niin nopea että pysyy hoikkana vaikka söisi mitä.Ymmärrän kyllä että jos tosissaan haluiaisin lisää lihasmassaa ja voimaa niin ruokavalioon täytyisi panostaa erilailla.Mutta ei jaksa kiinnostaa :)

Pienistä, mitättömiltä tuntuvista asioista muodostuu merkityksellinen kokonaisuus. Sitäpaitsi tämä on muuten niin yksinkertainen laji: nostellaan painoja ja syödään. Kai siihen on jotain sisältöä saatava että aika kuluu. Kaikenlainen kikkauilu on loppupeleissä ihan kivaa, oli kyseessä sitten ruokavalio tai treeniohjelma.

Massakaudella en itsekään ole kovin (siis ollenkaan) tarkka ruoan suhteen, mutta dieetillä viimeistään. Miinuskaloreilla mentäessä tahtoo välillä väsyttää ja vitutus nousee herkästi pintaan, ja viimeinen asia mitä tahdon tehdä on pitkittää dieettiä huolimattomuudella

ps. Jouduitko mhki viikonlopputöihin vai mikä noin aamulla saa avautumaan ;)

Kävin aamuviideltä salilla 24h valvomisen jälkeen flunssassa ja meni vituralleen niin pisti vituttamaan sitten tollanenkin asia eli sorgens vaan! :D Eli ei ollut tarkotus mitenkään arvostella muita ihmisiä, ymmärrän että kaikki ko. asiat ovat tärkeitä jos haluaa kehoaan muokata mieleisekseen. Lähinnä tarkoitin tuolla että miksi pitää kaikki määrät yms ilmoittaa gramman tarkkuudella yms? Itse käytän muutenkin ruoan laitossa hieman omia mittasuhteita. Aika harva keittokirjan ohjeiden mukaan ruokaa laittaessa tosissaan mittaa mitalla sen että tuli nyt jauhoja tasan se 2½dl. En minä ainakaan.

Joku mainitsi että kirjoitin tuon kateudesta tms. Ei kyl pidä paikkaansa. Itse pyrin aina syömään terveellisesti ja katson aina kaupoissa kaikki pakettien kyljet tarkkaan ennenkuin mitään ostan. Mutta en halua kuolemanvakavasti asioita nuorena ihmisenä vielä ottaa :)

Ja mun mielipide on se, että tämä menee samaan kategoriaan kuin threadit "Miksi jotkut treenaa kunnolla", "Miksi jotkut lävistää korvansa" ja "Miksi jotkut tykkää simpansseista". Eli threadista ei mun silmiini koidu muuta kuin väittelyä mielipiteistä joka on kyllä piristävää pienissä määrin mutta suuremmissa määrin rasittavaa.
Ja sitten on näitä, jotka kirjoittavat vain kritisoidakseen tredin aihetta vaikka heillä ei oikeasti ole mitään sanottavaa. Sitten syntyy näitä offtopic-vääntöjä, joita itsekin tällä viestillä viljelen

Kävin aamuviideltä salilla 24h valvomisen jälkeen flunssassa
Kehittyminen ei tosiaan taida hirveästi kiinnostaa?

Joku mainitsi että kirjoitin tuon kateudesta tms. Ei kyl pidä paikkaansa. Itse pyrin aina syömään terveellisesti ja katson aina kaupoissa kaikki pakettien kyljet tarkkaan ennenkuin mitään ostan. Mutta en halua kuolemanvakavasti asioita nuorena ihmisenä vielä ottaa :)
On eri asia tehdä asiat kunnolla kuin ottaa kuolemanvakavasti. Ymmärrän aivan täysin pointtisi hifistelyn suhteen, mutta tieteelliset tutkimukset ovat olennainen osa lajista kiinnostuneelle ja tieteessä on tapana hifistellä.

En sitäpaitsi ihmettele yhtään sellaista mielenlaatua, että rutiininomaisesti mitataan ruoka-aineet. Ihan normaalia se on. Jos neuvotaan jotakuta omien tottumusten pohjalta niin onhan se hyvä kertoa tarkkaan, eikä tyyliin "Leseitä, mehukeittoa ja maitoa. Siitä tulee kai jotain 300-500 kaloria, kun tekee lautasellisen. Minkälaiset lautaset teillä muuten on?"

Ja sitten on näitä, jotka kirjoittavat vain kritisoidakseen tredin aihetta vaikka heillä ei oikeasti ole mitään sanottavaa. Sitten syntyy näitä offtopic-vääntöjä, joita itsekin tällä viestillä viljelen

Kehittyminen ei tosiaan taida hirveästi kiinnostaa?

On eri asia tehdä asiat kunnolla kuin ottaa kuolemanvakavasti. Ymmärrän aivan täysin pointtisi hifistelyn suhteen, mutta tieteelliset tutkimukset ovat olennainen osa lajista kiinnostuneelle ja tieteessä on tapana hifistellä.

En sitäpaitsi ihmettele yhtään sellaista mielenlaatua, että rutiininomaisesti mitataan ruoka-aineet. Ihan normaalia se on. Jos neuvotaan jotakuta omien tottumusten pohjalta niin onhan se hyvä kertoa tarkkaan, eikä tyyliin "Leseitä, mehukeittoa ja maitoa. Siitä tulee kai jotain 300-500 kaloria, kun tekee lautasellisen. Minkälaiset lautaset teillä muuten on?"

Toki kiinnostaa kehittyä:) ei mulla salille mennessä ollut kipeä olo mutta ilmeisesti tässä jotain pientä flunssaa sitten on päällä vaikkei äänestä tms sitä huomaa.

Back
Ylös Bottom